Yıl: 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 45 - 51 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms

Öz:
Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğretilen sınıflarda edebi metinlerin özellikleuygulamalı etkinlikler yoluyla kullanılmasının öğretim süreçlerine etkisini ele almaktır. Bu uygulamalıaraştırmada edebi terim ve akımların öğretilmesi için görsel araçların yoğunlukla kullanıldığı bir izlencetasarlanmıştır. Çalışmada İngiliz Edebiyatına Giriş I ve II derslerini yürütmekte olan öğretim üyesinin(araştırmacı) gözlem notları ve öğretmen adaylarının görüşleri veri olarak kullanılmıştır. Sınıf içi iletişimve etkileşimi önceleyen bu çalışmaya 2. Sınıfta öğrenim gören toplam 22 İngilizce öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmanın sonuçları görsel araçların temel alındığı etkinliklerin sınıf içi etkileşim ve iletişimiartırdığı, öğretmen adaylarını motive ettiği ve somutlaştırılması oldukça zor olan soyut terimlerin anlaşılmasını kolaylaştırdığını göstermiştir. Bu çalışmada önce etkinlikler betimlenmiş, daha sonra da öğretmenadaylarının öğrenim süreçleri hakkındaki görüşleri paylaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Beşeri Bilimler

Edebiyat Öğretiminde Görsel Araçlar, Sahneleme ve İnternet

Öz:
The aim of this paper is to show, through applicable activities; how the use of visuals can alterthe way we teach literature in English as a foreign language classrooms. I designed a syllabus for thecourse titled Introduction to British Literature I and II in which visual materials were used to teachsome major literary terms and movements. Two main data sources; the instructor s memos andprospective teachers opinions of these activities were collected for this research study. Fashioned so as tobuild a more interactive literature classroom, the syllabus was realized with second year pre-service 22ELT teachers and the findings suggest that using visual materials in literature classrooms can energizeand motivate prospective teachers, energize the classroom interaction, bring greater motivation, andnurture students need to concretize some of the abstract notions they studied. In this paper, descriptionsof the tasks are given followed by the opinions of the students on these activities.
Anahtar Kelime:

Konular: Beşeri Bilimler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Arikan, A. (2008a). “Formalist (Linguistic) criticism in an English Language Teacher Education Program: The REWARD Approach”. Iranian Journal of Language Studies, 2 (4), 417-430.
  • Arikan, A. (2008b). “Using Internet Groups in the Learning of Literature” . Hacettepe University Journal of Education, 34, 19-26.
  • Arikan, A. (2009). “Edebiyat Öğretiminde Görsel Araç Kullanımı: Kısa Öykü Öğrenimi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • Buckledee, S. (2002). “Language and Literature in Tertiary Education: The case for stylistics” . English Teaching Forum, 40 (2), 8-12.
  • Collie, J., & Slater, S. (1987). Literature in the Language Classroom: A resource book of ideas and activities. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Smaldino, S., E., Russell, J., D., Heinich, R., M., & Molenda, M. (2005). “Instructional technology and media f or learning” (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
  • Kartal, E., & Arikan, A. (2010). “A Recommendation for a New Internet-Based Environment for Studying Literature”. US-China Education Review, 7 (7), 93-99.
  • Özmen, K. S. (2011). “The Impact of an Acting Course on Prospective Teachers' Beliefs About Language Teaching”. Eurasian Journal of Educational Research, 45, 89-106.
  • Stokes, S. (2005). “Visual Literacy in Teaching and Learning: A Literature Perspective”. Source http://ejite.isu.edu/Volume1No1/Stokes.html
APA Arikan A (2014). Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. , 45 - 51.
Chicago Arikan Arda Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. (2014): 45 - 51.
MLA Arikan Arda Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. , 2014, ss.45 - 51.
AMA Arikan A Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. . 2014; 45 - 51.
Vancouver Arikan A Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. . 2014; 45 - 51.
IEEE Arikan A "Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms." , ss.45 - 51, 2014.
ISNAD Arikan, Arda. "Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms". (2014), 45-51.
APA Arikan A (2014). Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 4(1), 45 - 51.
Chicago Arikan Arda Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 4, no.1 (2014): 45 - 51.
MLA Arikan Arda Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, vol.4, no.1, 2014, ss.45 - 51.
AMA Arikan A Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2014; 4(1): 45 - 51.
Vancouver Arikan A Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2014; 4(1): 45 - 51.
IEEE Arikan A "Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms." Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 4, ss.45 - 51, 2014.
ISNAD Arikan, Arda. "Visual Materials, Staging, and the Internet in Literature Classrooms". Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 4/1 (2014), 45-51.