Yıl: 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 800 - 813 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ

Öz:
Toplumlardaki kadın algıları çeşitli sosyal, kültürel, dini, siyasi veekonomik değişkenlere bağlı olarak faklılaşmaktadır. Buradan hareketleçalışmamızda Erasmus Değişim Programına katılan lisans öğrencilerinin hemTürkiyede hem de Avrupadaki kadın algısına yönelik görüşlerinin tespitedilmesi amaçlanmıştır. İlk olarak Türkiyede Kadın ve Avrupada Kadınbaşlıkları altında genel bir değerlendirme yapılmıştır. Böylece hemTürkiyedeki hem de Avrupadaki mevcut durum ortaya konulmuştur.Çalışmada yöntem olarak sosyal bilimler alanında yaygın olarak kullanılannitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study)yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Recep Tayyip ErdoğanÜniversitesinden Erasmus Değişim Programına katılan 10 lisans öğrencisiile görüşme yapılmıştır. Katılımcıların cinsiyet dağılımı 6 kız ve 4 erkeköğrenci şeklindedir. Veri toplama sürecinde ilk olarak Erasmus DeğişimProgramına katılmış 1 kız ve 1 erkek öğrenci ile ön görüşme yapılarakaraştırmada kullanılacak açık uçlu sorular belirlenmiştir. Öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmeler sonrasında elde edilen ses kayıtları içerik analiziyapılmak üzere çözümlenmiştir. İçerik analiz sonucunda elde edilen bulgularüç ana tema altında toplanmıştır. Öğrencilerin sosyokültürel yapıları,Değişim öğrencileri gözünden Türkiyede kadın algısı ve Değişim öğrencilerigözünden Avrupada kadın algısı.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

ATTITUDES AND COMMENTS OF UNDERGRADUATE STUDENTS, WHO PARTICIPATED IN ERASMUS EXCHANGE PROGRAM, TOWARDS THE PERCEPTION OF WOMEN IN THE SOCIETY: A QUALITATIVE RESEARCH

Öz:
The perception of women in the society differs depending on varioussocial, cultural, religious, political and economical factors. The aim of thisstudy is to ascertain perspectives of undergraduate students, who participatedin Erasmus Exchange Program, towards the perception of women both inTurkey and Europe. Firstly, general assessment is made under the titles ofWomen in Turkey and Women in Europe . So, the current state in Turkeyand Europe is presented. One of the qualitative research methods and beingextensively used in social sciences, Case Study method is applied for thisstudy. Ten undergraduate students participated in Erasmus ExchangeProgram from Recep Tayyip Erdogan University are interviewed within thestudy. Participants are comprised of six females and four males. During datacollection period, a pre-interview is conducted with 1 female and 1 malestudent in order to design open-ended questions for the study. After interviews with students, voice records are resolved for content analysis. As aresult of content analysis, findings are designated under three themes:Sociocultural Background of the Students, The Perception of WomenThrough Exchange Students Eyes, The Perception of Women ThroughExchange Students Eyes
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI. http://kadininstatusu.aile.gov.tr/kadininstatusu/tdvaw/istatistikler.htm [13.05.2015] ALTINDAL, M. (1994). Osmanlı’da Kadın. İstanbul: Altın Kitapları Yayınevi. BARS, M. E. (2014). Ak Kağan Destanında Kadın Tipi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(3), 94-111. BIRGIT, E.. Women in Europe http://www.eurotopics.net/en/home/presseschau/archiv/magazin/gesellschaft- verteilerseite/frauen-2008-3/artikel_erbe_frauen_gleichberechtigt/ [08.03.2015] DİKEÇLİGİL, B. (1997). “Bir Analiz Modeli Denemesi ‘Sosyal Yapı’ ve ‘Toplumsal Yapı”. Yeni Türkiye, 15, s. 447-666. EU 2020 Strategy in a Nutshell http://ec.europa.eu/europe2020/europe-2020-in-a- nutshell/index_en.htm [08.03.2015] European Women’s Lobby, http://www.womenlobby.org/?lang=en [08.03.2015] Eurostat, http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5698400/KS-80-07-135- EN.PDF/101b2bc8-03f8-4f49-b4e4-811fff81b174 [08.03.2015] GÖKYAY, O. Ş. (2006). Dede Korkut Hikâyeleri. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. GÜNDÜZ, A. (2012). Tarihî Süreç İçerisinde Türk Toplumunda ve Devletlerinde Kadının Yeri ve Önemi. The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science, 5(5), s. 129-148. GÜLENDAM, R. (2007). Türk Kadınının Aile İçindeki Yeri ve Rolünün Modern Türk Edebiyatına Yansıması: 1960-1980. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, s. 165-182. ÖGEL, B. (1979). Türk Kültürünün Gelişme Çağları. Ankara: Kömen Yayınları RICHARDS, L. ve MORSE, J. M. (2007). Users Guide for Qualitative Methods (2. Baskı).Thousand Oaks, CA: Sage. ROMA Sözleşmesi, http://ec.europa.eu/archives/emu_history/documents/treaties/rometreaty2.pdf [08.03.2015] SABAH, http://www.sabah.com.tr/yasam/2013/12/18/turkiyede-evlenme-yasi-yukseliyor [21.02.2015] TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18619 [13.05.2015] TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriTabanlari.do?ust_id=109&vt_id=31 [13.05.2015] TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16056 [21.02.2015] TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=1068 [21.02.2015] TÜİK, http://tuikapp.tuik.gov.tr/aileyapidagitimapp/aileyapi.zul [21.02.2015] TÜİK, http://rapory.tuik.gov.tr/21-02-2015-12:10:45-4520290048209134731597042221.html? [21.02.2015] YILDIRIM, A. ve ŞİMSEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. http://www.meb.gov.tr/belirligunler/10kasim/inkilaplari/toplumsal/kadin_haklari.htm [04.06.2015]
APA Güzel B, SELCİK O (2015). ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. , 800 - 813.
Chicago Güzel Bekir,SELCİK Ozan ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. (2015): 800 - 813.
MLA Güzel Bekir,SELCİK Ozan ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. , 2015, ss.800 - 813.
AMA Güzel B,SELCİK O ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. . 2015; 800 - 813.
Vancouver Güzel B,SELCİK O ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. . 2015; 800 - 813.
IEEE Güzel B,SELCİK O "ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ." , ss.800 - 813, 2015.
ISNAD Güzel, Bekir - SELCİK, Ozan. "ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ". (2015), 800-813.
APA Güzel B, SELCİK O (2015). ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2), 800 - 813.
Chicago Güzel Bekir,SELCİK Ozan ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 4, no.2 (2015): 800 - 813.
MLA Güzel Bekir,SELCİK Ozan ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.4, no.2, 2015, ss.800 - 813.
AMA Güzel B,SELCİK O ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2015; 4(2): 800 - 813.
Vancouver Güzel B,SELCİK O ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2015; 4(2): 800 - 813.
IEEE Güzel B,SELCİK O "ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4, ss.800 - 813, 2015.
ISNAD Güzel, Bekir - SELCİK, Ozan. "ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 4/2 (2015), 800-813.