Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma

Yıl: 2014 Cilt: 9 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 49 - 68 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma

Öz:
Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersi alanöğrencilerin muhasebe derslerine ve muhasebemesleğine yönelik algılarını ve muhasebeöğretim elemanlarından beklentilerini tespitetmektir. Bu kapsamda öğrencilerin muhasebedersine yönelik beklenti ve algılarını ölçmeyeyönelik bir anket çalışması yapılmıştır.Araştırmada yüz yüze anket yöntemi ile beşlilikert ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaelde edilen veriler SPSS 16,0 programındaistatistiksel analizlere tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda, öğrencilerin büyük birkısmının lisede muhasebe dersi almadıkları,muhasebe derslerinde orta derecedezorlandıkları, muhasebe dersini en iyi anlamayönteminin tahtada açıklama yöntemi olduğusonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin,özellikle teknolojiyi kullanan, öğrencileriyle iyiiletişim kurabilen, öğretmeyi pekiştiren veözellikle mesleki etik becerisine sahip, öğretimelemanlarını derslerinde görmek istedikleritespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Eğitim, Özel İktisat İşletme Finans

A Research at Mehmet Akif Ersoy University on Accountıng Students Perceptıons of Accountıng Course and Prospects from Accountıng Lecturers

Öz:
The aim of this study is to determine theaccounting students perceptıons of accountıngcourse and accounting prof ession and prospectsfrom accountıng lecturers. In this context, asurvey was conducted to measure expectationsand perceptations of students f or accountingcourses.In the research f ace to f ace with a f ive- point likert scale survey method was used. Thedata obtained f rom the research were analyzedstatistically with SPSS 16.0 program. At result ofstudy, a large portion of the students did nottake accounting courses in high school, theywere moderately experienced diff iculties inaccounting courses and the best method wasexplaining on the board to understandaccounting courses.Furthermore,it is identif iedthat the students want to see teaching staff whouses technology well, can communicate withtheir students in a good way, consolidate steaching and especially who has the ability ofprof essional ethics in their courses.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Eğitim, Özel İktisat İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adler, R. W. (1999),Five Ideas Designed to Rile Everyone Who CaresAbout Accounting Education. Accounting Education, 8 (3), 241-247.
  • Albayrak, A.S.,(2006), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara.
  • Aygün, D. ve Gerekan, B. (2012), “Muhasebe Dersini İlk Defa Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılarının Tespiti: Karşılaştırmalı Bir Alan Araştırması”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Sayı 18, 48-63.
  • Aysan, M. (1979), “Türkiye’de Muhasebe Eğitimi Nasıl Yapılmalıdır? I. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü, Marmaris.
  • Can A. (2013), SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Chonko, L.B., J.F. Tanner, ve R. Davis. (2002),What Are They Thinking? Students’ expectations and self assessments. Journal of Education for Business 77, No. 5, 271–81.
  • Çankaya, F. ve Dinç, E. (2009), “Powerpoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17) 2009 / 1, 28 – 52.
  • Çankaya F., Dinç E., (2012) Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının Uygulama Başarısını Etkileyen Faktörler: Bağımsız Denetçiler Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi C:17, S:1, ss 81-102,
  • Demir, M ve Çam, M. (2006), “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 32, Ekim, 160-169.
  • Eleren, A. ve Kayahan, C. (2007), “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış, Sayı 23 (Eylül),47-64.
  • Fay, J. R.,&Hardin, J. R. (2000),The Qualities of a Good Accounting Professor: Student Perceptions. In Proceedings of the American Society of Business and Behavior Sciences, 7(1). Symposiumconducted at the meeting of American Society of Business and Behavior Sciences, Las Vegas, Nevada.
  • Fidan, M.E. ve Subaşı, Ş.(2014) “Türkiye Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti”33. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 23-27 Nisan 2014. s.6.
  • Gençtürk, M. (2007), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise Türünün ve Öğretim Şeklinin Muhasebe-Finans Derslerindeki Başarıya Etkisi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:35,178-184.
  • Gençtürk, M.; Demir, Y. ve Çarıkçı, O. (2008), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları Ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama”, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Cilt 13, Sayı 1,209-228.
  • Hatunoğlu, Z. (2006), “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 30.
  • Kalaycı Ş. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 3. Baskı, Ankara.
  • Kaytmaz Balsarı, Ç.,Aslantürk, B. E. (2007), “Kavram Haritaları ve Muhasebe Eğitimi”, Yönetim Muhasebesi Uygulaması, XXVI. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya,
  • Keef, S. P. (1992), “The Effect of Prior Accounting Education: Some Evidence from New Zealand”, Accounting Education: An International Journal, 1 (1), 63 – 68.
  • Kelly, M.,Davey, H., &Haigh, N. (1999), “Contemporary Accounting Educationand Society”, Accounting Education, 8 (4), 321-340.
  • Kutluk, F. Angay, Dönmez, A., Terzioğlu, M., Ağyar, E. (2011),“Öğrencilerin Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Cilt. 13, Sayı 2: 77-98.
  • Rohde, F. H.,andKavanagh, M.(1996), “Performance in First YearUniversity Accounting: Quantifyingthe Advantage of Secondary School Accounting”, Accounting and Finance, 36 (2), 275 –285.
  • Schroeder, N. W. (1986), “Previous Accounting Education and College-level Accounting Exam Performance”, Issuesin Accounting Education, 4 (1),31 – 47.
  • Sipahi, B. Yurtkoru, E. E. & Çinko, M. (2006), Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul: Beta Yayınevi: 80.
  • Sugahara, S. And Boland. G. (2006), “The Effectiveness of Powerpoint Presentations in the Accounting Classroom”, Accounting Education: an international journal, (15), 4,391 –403.
  • Tezegül, A., Kutlu, A. Ve Elyıldırım, Ü.Y., “Yeni yaklaşımlar ve Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri-Muhasebe Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yöntemler ve Araçlar”, 33. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu,23-27 Nisan 2014. s.33.
  • Tho, L. M. (1994), “Some Evidence on the Determinants of Student Performance in the University of Malaya Introductory Accounting Course”, Accounting Education: An International Journal, 3 (4),331 – 340.
  • Ünal, O. ve Doğanay, M. (2009),“Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminin Etkinliği: Sayıştay Özelinde Ampirik Bir Çalışma”, Sayıştay Dergisi, Sayı:74-75, Temmuz- Aralık 2009, S. 117-137.
  • Volmer, F. G. (1993),Effect of Graphical Presentations on In sightsinto A Company's Financial Position - An Innovative Educational Approach to Communicating Financial Information in Financial Reporting: A Reply. Accounting Education(2(4), 311-312.
  • Yardımcıoğlu M. (2007),“Muhasebe Finansman Anabilim Dalı Derslerinin Anlatılma Ve Algılanma Düzeylerinin İrdelenmesi: KSÜ İİBF Örneği”, Yönetim Bilimleri Dergisi (5), 2,131-151.
APA TUĞAY o (2014). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. , 49 - 68.
Chicago TUĞAY osman Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. (2014): 49 - 68.
MLA TUĞAY osman Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. , 2014, ss.49 - 68.
AMA TUĞAY o Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. . 2014; 49 - 68.
Vancouver TUĞAY o Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. . 2014; 49 - 68.
IEEE TUĞAY o "Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma." , ss.49 - 68, 2014.
ISNAD TUĞAY, osman. "Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma". (2014), 49-68.
APA TUĞAY o (2014). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 9(3), 49 - 68.
Chicago TUĞAY osman Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 9, no.3 (2014): 49 - 68.
MLA TUĞAY osman Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.9, no.3, 2014, ss.49 - 68.
AMA TUĞAY o Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014; 9(3): 49 - 68.
Vancouver TUĞAY o Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014; 9(3): 49 - 68.
IEEE TUĞAY o "Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 9, ss.49 - 68, 2014.
ISNAD TUĞAY, osman. "Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 9/3 (2014), 49-68.