Yıl: 2015 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 178 - 204 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation

Öz:
- Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin bilimsel problem çözme becerilerini belirlemek ve bu becerilerin problem türüne göre değişimlerini incelemektir. Bu amaçla, İzmir ili Buca ilçesinin farklı sosyoekonomik bölgelerinden tabakalı örneklem yoluyla belirlenen 3 ilköğretim okulunda okuyan 7. ve 8. sınıf öğrencileri ve Manisa ili Kula ilçesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler ile çalışılmıştır. Toplamda 359 öğrenciye araştırmacılar tarafından hazırlanan Bilimsel Problem Çözme Çalışma Yaprağı uygulanmıştır. İlköğretim öğrencilerin bilimsel problem çözme becerilerinin orta ve düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin problem çözme becerileriyle ilgili, öğrenciye değişken bakımından tam desteğin verildiği problem yapılarını çözmede öğrencilerin daha başarılı oldukları tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Problem ÇözmeBecerilerive Bunların Problem Sunumuna GöreDeğişim

Öz:
- The aim of this study is to identify the scientific problem solving skills of primary students and also to examine their variations depending on the kind of the problem. For this purpose, the research was conducted with students from 7th and 8th grades of 3 primary schools of Buca district in Izmir and Kula district of Manisa who were selected through stratified sampling. In total 359 students were given Scientific Problem Solving Work Sheet. Primary students' problem solving skills were observed to be at middle and lower levels. Besides, the students were found to be more successful at solving problems were full support was given regarding the variables
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydoğdu, B. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerini Etkileyen Değişkenlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bağcı Kılıç, G. (2006). İlköğretim Bilim Öğretimi. Morpa Kültür Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Veri Analizi El Kitabı. 2. Baskı. Pegem/A Yayıncılık. Ankara.
  • Ferguson, G. A. & Takane, Y., (1989) Statistical Analysis in Psychology and Education. Mcgraw-Hill Book Company, 6th Edition.
  • Gott, R. & Mashiter, J. (1991) Practical work in science - a task-based approach? In B. E., Woolnough (ed.), Practical science. Buckingham: Open University Press.
  • Hazır, A. & Türkmen L. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 81-96.
  • Heller, K., & Heller, P. (1995). The competent problem solver, a strategy for solving problems in physics, calculus version (2nd ed.). Minneapolis, MN: McGraw-Hill.
  • Heller, P. M., Keith, R., & Anderson, S. (1992). Teaching problem-solving through cooperative grouping. Part 1: Group versus individual problem-solving. American Journal of Physics, 60(7), 627-636.
  • Hogan, K., & Fisherkeller, J. (2000). Dialogue as data: Assessing students' scientific reasoning with interactive protocols. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, J. D. Novak (Eds.), Assessing science understanding: A human constructivist view (pp. 96 - 129). San Diego: Academic Press.
  • Maccini, P., & Hughes, C. (2000). The effects of an instructional strategy incorporating concrete representation on the introductory algebra performance of secondary students with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice, 15, 10-21.
  • Martin, D. J. (1997) Elementary Science Methods A Constructivist Approach. Delmarm Publishers.
  • MEB. (2005), T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7 Ve 8. Sınıflar ) Öğretim Programı, Ankara.
  • Meriç, G. & Karatay, R.(2014). Ortaokul 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi (TOD) Journal of History School (JOHS), Haziran,18, 653-669.
  • Millar, R. (1991). A Means To An End: The Role Of Processes in Science Education. In B. E., Woolnough (Eds), The Role and Reality Of Practical Work in School Science. Open University Press.
  • Ören, F. Ş. (2005). Fen Eğitiminde Portfolyo ve Rubrik Değerlendirme Üzerine Bir Çalışma, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28-30 Eylül 2005,Denizli, 150-15.
  • Padilla, M., J. (1990). The Science Process Skills. Research Matters - To The Science Teacher, No.9004 1 Mart, 1990. National Association For Research in Science Teaching.
  • PISA (2012). FAQ: OECD PISA. http://www.pisa.oecd.org, ET: 07.04.2015. Pressley, M., & McCormick, C. (1995). Advanced educational psychology for researchers, educators, and policymakers. New York: HarperCollins.
  • Reif, F. (1995). Millikan Lecture 1994: Understanding and teaching important scientific thought process. American Journal of Physics, 59, 891.
  • Sezer, S. (2006), Öğrencinin Akademik Başarısının Belirlenmesinde Tamamlayıcı Değerlendirme Aracı Olarak Rubrik Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18
  • Savran, Z. (2004). PISA Projesi'nin Türk Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 397-414.
  • Ünal Çoban, G. (2011). The Turkish Primary Students' Understanding of Scientific Events and Questions. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8, 2, 23-38.
APA ÜNAL ÇOBAN G, ŞENGÖREN KAYA S (2015). Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. , 178 - 204.
Chicago ÜNAL ÇOBAN GÜL,ŞENGÖREN KAYA Serap Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. (2015): 178 - 204.
MLA ÜNAL ÇOBAN GÜL,ŞENGÖREN KAYA Serap Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. , 2015, ss.178 - 204.
AMA ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. . 2015; 178 - 204.
Vancouver ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. . 2015; 178 - 204.
IEEE ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S "Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation." , ss.178 - 204, 2015.
ISNAD ÜNAL ÇOBAN, GÜL - ŞENGÖREN KAYA, Serap. "Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation". (2015), 178-204.
APA ÜNAL ÇOBAN G, ŞENGÖREN KAYA S (2015). Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 178 - 204.
Chicago ÜNAL ÇOBAN GÜL,ŞENGÖREN KAYA Serap Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9, no.2 (2015): 178 - 204.
MLA ÜNAL ÇOBAN GÜL,ŞENGÖREN KAYA Serap Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.9, no.2, 2015, ss.178 - 204.
AMA ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 9(2): 178 - 204.
Vancouver ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 9(2): 178 - 204.
IEEE ÜNAL ÇOBAN G,ŞENGÖREN KAYA S "Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9, ss.178 - 204, 2015.
ISNAD ÜNAL ÇOBAN, GÜL - ŞENGÖREN KAYA, Serap. "Primary Students' Problem Solving Skills and Their Variation Depending on the Problem Presentation". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9/2 (2015), 178-204.