The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their

Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 5 Sayfa Aralığı: 1587 - 1618 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their

Öz:
The purpose of this study is to examine the effect that using active learning techniques during museum and gallery visits has on teacher candidates' academic success rates in and attitudes toward their Visual Arts Course. In this study, the importance and requirement of education to take place in museums and art galleries is emphasized. The research was conducted during the fall term of 4th year students' 2013-2014 academic in the Visual Arts Education course of Ataturk University's Kazim Karabekir School of Education's School Teaching Art Education Department. The present study had a semi-experimental design, included an experimental group (n = 30) and a control group (n = 30), and used pretest and posttest measures. Semi-experimental pattern's pretest - posttest test control group model were preferred in this study, realized by using a combined method research. In this study, realized by using a combined method research, semistructured interview forms were used to obtain the qualitative data. Sixty 4th year teacher candidates studying in the School Teaching Department participated in the research. As the result of the research, it was observed that museums and art galleries have positive effects on teacher candidates' attitudes toward active learning.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif öğrenme [Active learning]. İzmir, Turkey: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri [Children's museum as an alternative learning environment to school]. Eğitim Bilim Toplum, 4(14), 32-41.
  • Akay, Y., & Kocabaş, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin aktif öğrenmeyi nasıl algıladıklarına ilişkin görüşleri [The views of primary school teachers about how they perceive active learning]. Journal of Faculty of Educational Sciences, 46(2), 91-110.
  • Akyürek, T. (2011). İlköğretim I. kademe görsel sanatlar dersinde müze eğitiminin tarih ve kültür bilinci oluşturulmasındaki önemi [The importance of museum education raising history and culture awareness in primary education first stage visual arts course]. (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuram ve yöntemleri [The theory and methods of art education]. Ankara, Turkey: Anı Yayıncılık.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekanlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşleri [Teaching history with museums and historical places; the views of history teachers on museum education]. (Doctoral dissertation, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atalay, N. (2011). İlköğretim I.kademede müze eğitiminin görsel sanatlar kültürüne etkileri [The effect of elementary school museum education to visual arts culture]. (Doctoral dissertation, Marmara University, İstanbul, Turkey), Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Ay, T. S., & Fidan, N. K. (2014). Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde müzelerden yararlanmaya ilişkin görüşleri [Teacher candidates' views about using museums in social studies education]. Electronic Journal of Social Sciences, 13(48), 6-89. Retrieved from http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esosder/article/view/5000068655
  • Aydede, M. N., & Kesercioğlu, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi [The effect of active learning applications on students' self direct learning skills]. Hacettepe University Journal of Education, 43, 37-49.
  • Aydede, M. N., & Matyar, F. (2009). Fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının bilişsel düzeyde öğrenci başarısına etkisi [The effect of active learning approach in science teaching on student's success in cognitive level]. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(1), 115-127.
  • Aydın, S., & Alakuş, A. O. (2009). İşbirlikli öğrenmeyle görsel sanatlar dersini işlemenin öğrencilerin başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi [The effect of cooperative learning on the students' success and retention of the learning in the visual arts lesson]. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 63-77.
  • Bean, J, C. (2011). The professor's guide to integrating writing, critical thinking and active learning in the classroom (2nd ed.). San Francisco: A Wiley Imprint.
  • Belen, F. (1992). İlk ve orta öğretimde arkeoloji müzelerinde eğitim sorumluluklarının belirlenmesi çözüm üzerine bir deneme [A test on solution to determination of education responsibilities in archeology museums in primary and secondary education]. (Master's thesis, Yıldız Technical University, İstanbul, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov. tr/UlusalTezMerkezi/
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi [Art education and teaching]. Ankara, Turkey: Pegem Yayıncılık.
  • Buyurgan, S., & Mercin, L. (2005). Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları [Museum education and practices in visual arts teaching]. Ankara, Turkey: GÖRSED Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [The data analysis handbook for social sciences], Ankara, Turkey: Pegem Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2014). Nitel, nicel ve karma yöntem araştırmaları, araştırma deseni [Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches]. (S. B. Demir, Trans.). Ankara, Turkey: Eğiten Kitap.
  • Çetin, T, (2006), Resim-iş eğitimi anabilim dallarında müze eğitiminin sanat tarihi, sanat eleştirisi ve anasanat atölyelerinde uygulamalara etkisi [The influence of the museum education on the history of art, art criticism and main art studio practices in the department of painting of education faculty], (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Demir, R. (2005). Sanat eğitiminde bir program önerisi: Galeri eğitimi program [A suggested programme for art education: Gallery education program]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 95-104.
  • Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme [Program development in education from theory to practice]. Ankara, Turkey: Pegem Yayıncılık.
  • Dikyol, D. Ç., İnce, E., & Usta, S. (2011). Öğretmen adaylarının tarihi mekanlara ve eserlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi [Analysis of views of pre-service teachers on historical places and works]. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 57-68.
  • Egüz, Ş., & Kesten, A. (2012). Sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Samsun ili örneği [Teachers and students' opinions regarding learning with museum in social studies course: Case of Samsun]. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 81-103.
  • Eğitmen, A. (1995). Arkeoloji müzelerinin eğitim ortamı olarak etkinliğinin artmasında yaratıcı dramanın yeri ve önemi [The place and importance of creative drama in increasing efficiency of archeology museums as teaching environment]. (Master's thesis, Ankara University Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Ekinci, N. (2010). İşbirliğine dayalı öğrenme [Cooperative learning]. In Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler [New trends in education] (pp. 93-109). Ankara, Turkey: Pegem Akademi.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara, Turkey: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, T. (2003). Türkiye'deki arkeoloji müzelerinde yapılan eğitsel faaliyetler [Educational activities in archeology museums in Turkey]. (Master's thesis, Ankara University Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Faust, J. L., & Paulson, D. R. (1998). Active learning in the college classroom. Journal on Excellence in College Teaching, 9(2), 3-24.
  • Finson, K. D. (1985). A study of student attitudes toward science-technology-society resulting from visitation to a science-technology museum (Doctoral dissertation, Kansas State University), Retrieved from file:///C:/Users/dell/Desktop/makale%20d%C3%BCzeltme/ dissertation.pdf
  • Gökmen, C. O. (2004). İlköğretim 1. kademede müzelerin öğretim ortamı olarak yeri. [The place of museums as teaching environment in 1. level of primary education]. (Master's thesis, Ankara University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Greenhill, H. E. (2007). Museum and education, purpose, pedagogy, performance. New York, NY: Routledge.
  • Guisasola, J., Morentin, M., & Zuza, K. (2005). School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40(6), 544-549.
  • Güleç, S., & Alkış, S. (2003). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin iletişimsel boyutu. [Communicational aspect of museum tours in social sciences education] Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 63-78.
  • Güler, A. (2009). Programlı ve etkili bir müze gezisi için geliştirilen müze eğitim paketinin etkililiğinin ölçülmesi: Ankara ili ilköğretim 1. kademe 3. sınıf sanat etkinlikleri dersi örneği [Efficiency assessment of museum training package programme prepared for the purpose of fruitful museum visits: A sample of art activities lesson Ankara primary school 3rd grade student]. (Doctoral dissertation, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Hein, G. E. (2004). John Dewey and museum education. Curator; The Museum Journal, 47(4), 414-427.
  • Hein, G. E. (2011). A companion to museum studies. In S. Macdonald (Ed.), Museum education (pp. 340-352). Cornwall: Wiley-Blackwell.
  • İnal, İ. (2010, April). Güncel sanat için sanat eğitimi [Art education for contemporary art]. Paper presented at the II. Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu. On Sekiz Mart University, Faculty of Education, Çanakkale, Turkey.
  • Jayawarda, C., Hewagamage, K. P., & Hirakawa, M., (2001). Personalization tools for active learning in digital libraries. The Journal of Academic Media Librarianship, 8(1). Retrieved from http://wings.buffalo.edu/publications/mcjrnl/v8nl
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith, K. (1991). Active learning: Cooperation in the college classroom. Edina, MN: Interaction.
  • Kahveci, A., & Ay, S. (2008). Farklı yaklaşımlar - ortak çıkarımlar: Paradigmalar ve integral model ışığında beyin temelli ve oluşturmacı öğrenme [Different approaches-common inferences: Brain-based and constructivist learning in the light of paradigms and integral model]. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3, 108-123.
  • Karadeniz, C., & Okvuran, A. (2014). Müzede bir gece: Ankara üniversitesi öğrencileri ile Çorum Arkeoloji Müzesi'nde müze eğitimi [A night at the museum: Museum education with Ankara university students at Çorum Museum of Archeology]. İlköğretim Online, 13(3), 856-879. Retrieved from http://ilkogretim-online.org.tr
  • Karakuş, D. P. (2012). Müzelerde uygulanabilecek müze eğitim etkinlikleri [Educational activities applicable in museums]. Mediterranean Journal of Humanities, 2(1), 131-138.
  • Karakuş, E. O., & Çoruh, L. (2014, May). Determining the differences between the experiences in physical and virtual space environments through students' perceptions (museum education course- the example of hunat comlex). Paper presented at the Anadolu International Symposium on Arts Education, Anadolu University, Eskisehir, Turkey.
  • Keyser, M. W. (2000). Active learning and cooperative learning: understanding the difference and using both styles effectively. Research Strategies, 17, 35-44.
  • Kısıel, J. F. (2006). Examining teacher choices for science museum worksheets. Journal of Science Teacher Education, 18(1), 29-43.
  • Kyrıacou, C., Manower, B., & Newson, G. (1999). Active learning of secondary school mathematics in Botswana. Curriculum, 20(2), 125-130.
  • Lewis, G. (2004). A debated museum concept: Partnership in universality. Museum International, 56(4), 224.
  • Mclean, F. (1996). Marketing the museum. London, UK: Routledge. McNeal, A. P. (2001). Student active learning in the psychology classroom. Teaching and educational innovation. The Elementary School Journal, 29(9), 117-125.
  • Mercin, L. (2009). Resim dersini müze kaynaklı oluşturmacı öğrenme yaklaşımı etkinliklerine göre uygulamanın erişiye, kalıcılığa ve tutumuna etkisi; Diyarbakır ili örneği. [The effect of conducting the painting lessons according to museum-based constructivist learning theory activities on achievement, retention and attitude; The sample of Diyarbakir province], (Doctoral dissertation, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Mercin, L. (2002). Anadolu güzel sanatlar liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, müzelerin sanat (resim) eğitimi amaçlı kullanılması hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi [Evaluation of the views of teachers and administrators in Anatolian fine arts high schools about the use of museums with the aim of education of art] (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Metan, E. A. (2007). İlköğretim okullarının 1. kademesinde görevli sınıf öğretmenlerinin müzeleri görsel sanatlar eğitimi dersinde kullanmalarına yönelik görüşleri: Ankara ili Çankaya ilçesi örneği [The attitude of first grade primary school teachers towards the application of museums in the class of education of visual arts: The example of Ankara, Çankaya]. (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1986). Okul müzeleri yönetmeliği [School museums regulation]. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2218_0.html
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). London, UK: Sage.
  • Musneckiene, E. (2012). Trends in art education in the international context. In H. Sederholm (Ed.), Aalto University Publication Art Beat (pp. 141-171). Helsinki, Finland: Aalto University Publication.
  • Önder, A., Abacı, O., & Kamaraj, I. (2009). Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı projesi: İstanbul Arkeoloji Müzesi'ndeki Marmara örneklemi [The project of "employing the museums for educational goals": Example of Marmara]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 103-117.
  • Özsoy, V., & Alakuş A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri [Special teaching methods in visual arts education]. Ankara, Turkey: Pegem Akademi.
  • Parvin, F. N. (1989). Integration of communication skills with active learning techniques in science. Dissertation Abstract International, 45(3), 87-92.
  • Patton, Q. M. (2015). Qualitative evaluation and research methods (4th ed.). London, UK: Sage.
  • Pekin, H. (2000). İlköğretim 5.sınıf matematik öğretiminde aktif etkileşimli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi [The effect of active-interactive learning approach in elementary 5. class mathematics teaching]. (Master's thesis, Uludağ University, Bursa, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Perdahçı, N., & Bozdağ, L. (2011, April). Sanat eğitiminde disiplinlerarası yaklaşım [Interdisciplinary approaches in art education]. Paper presented at the I. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu. Başkent University, Faculty of Fine Arts, Design and Architecture, Ankara, Turkey.
  • Philips, J. M. (2005). Strategies for active learning in online continuing education. The Journal of Continuing Education in Nursing, 36(2), 77-83.
  • Rapp, W. (2005). Inquiry-based environments forth inclusion of students with exceptional learning needs. Remedial And Special Education, 26(5), 297-310.
  • Shaw, W. (2004). Osmanlı müzeciliği: Müzeler, arkeoloji ve tarihin görselleştirilmesi [Possessors and possessed: Museums, archaeology, and the visualization of history in the late Ottoman Empire] (E. Soğancılar, Trans.). İstanbul, Turkey: İletişim Yayıncılık.
  • Sökmen, N. (2000). Önlisans öğrencilerinin kimya dersinde uygulanan aktif eğitim yöntemleri [Active education methods practiced in undergraduate chemistry courses]. Eğitim ve Bilim, 25(117), 29-34.
  • Süzen, H. (2005). İlköğretim okullarında görevli yöneticilerin ve resim-iş öğretmenlerinin müze ve sanat galerilerinin görsel sanatlar (resim-iş) amaçlı kullanılmasına ilişkin görüşleri [Primary and secondary school administrators and art teachers towards the use of museums and art galleries for the purpose of visual arts education]. (Master's thesis, Gazi University Ankara, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Şar, E., & Sağkol, T. (2013). Eğitim fakültelerinde müze eğitimi dersi gerekliliği üzerine [About museum education course requirements in the education faculty]. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 83-90.
  • Tansu, S. (1996). Çağdaş Türk sanatı [Contemporary Turkish art]. İstanbul, Turkey: Remzi Kitapevi.
  • Terzioğlu, S. (2004). Eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde yeniden yapılanma programı kapsamında (resim derslerinde) aktif öğrenme yöntemi ile verimliliğin arttırılması: Bir atölye örneği [The increasing of productivity of productivity with The use of active learning method in drawing lessons coming within the scope of a course of reformation in department of fine arts at the faculty of education: A pattern from an artist's studio] (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from http:// tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Tosun, S, (2009). Müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısı: Bolu ili örneği [The contribution of museum study to visual arts courses in the elementary schools: Bolu sample]. (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme [A quantitative research technique actively used in pedagogical researches: Interview]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Utku, Ç. (2008). İlköğretim 5. sınıf düzeyi sanat eğitiminde, müze eğitiminin öğrencilerin tutumlarına etkisi [Museum education in visual arts courses of arts education programs at the 5th grade levels of elementary schools], (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey), Retrieved from http://tez2.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Uysal, Ö. F. (1996). Öğrenme sürecinde etkin öğrenci katılımının öğrenme sonuçlarına etkisi. [The effect of active student participation in learning process on learning outputs]. (Doctoral dissertation, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from http://tez2. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Uz, A. (2014). Bilinçli bir sanat izler kitlesi için alternatif öğrenme yöntemlerinin sanat eğitimindeki önemi: Müze ve sanat galerileri [The significance of alternative teaching methods in arts education for conscious art followers: Museums and art galleries]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 90-102.
  • Varto, J. (2012). Contemporary art and art education: Strategies and dead ends. In H. Sederholm (Ed.), Art beat (pp. 7-84). Helsinki, Finland: Aalto University Publication.
  • Williams, B. L. (1997). Recent changes in museum education with regard to museum-school partnerships and discipline-based art education. Visual Arts Research, 23(2), 83-88. Wright, E. L. (1980). Analysis of the effect of a museum experience on the biology achievement of sixth-graders. Journal of Research in Science Teaching, 17(2), 99-104.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara, Turkey: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2010, April). Güzel sanatlar eğitiminde çağdaş yaklaşımlar [The contemporary approaches in the visual art education]. Paper presented at the II. Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu, On Sekiz Mart University, Çanakkale, Turkey.
  • Yılmaz, A. (1995). Lise 2. sınıf fizik dersinde aktif yöntemin öğrenci başarısına etkisi [The effect of active method in High-school 2.class physics course on student success]. (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from http://tez2.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yuan, Y., Stephenson, P., & Hickman, R. (2015). Museums as alternative settings for initial teacher education: Implications of and beyond the "take one Picture" program for primary art education. Visual Arts Research, 41(1), 27-42.
APA DİLMAÇ O (2016). The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. , 1587 - 1618.
Chicago DİLMAÇ OĞUZ The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. (2016): 1587 - 1618.
MLA DİLMAÇ OĞUZ The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. , 2016, ss.1587 - 1618.
AMA DİLMAÇ O The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. . 2016; 1587 - 1618.
Vancouver DİLMAÇ O The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. . 2016; 1587 - 1618.
IEEE DİLMAÇ O "The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their." , ss.1587 - 1618, 2016.
ISNAD DİLMAÇ, OĞUZ. "The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their". (2016), 1587-1618.
APA DİLMAÇ O (2016). The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(5), 1587 - 1618.
Chicago DİLMAÇ OĞUZ The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 16, no.5 (2016): 1587 - 1618.
MLA DİLMAÇ OĞUZ The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.16, no.5, 2016, ss.1587 - 1618.
AMA DİLMAÇ O The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2016; 16(5): 1587 - 1618.
Vancouver DİLMAÇ O The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2016; 16(5): 1587 - 1618.
IEEE DİLMAÇ O "The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16, ss.1587 - 1618, 2016.
ISNAD DİLMAÇ, OĞUZ. "The Effect of Active Learning Techniques on Class Teacher Candidates' Success Rates and Attitudes toward their Museum Theory and Application Unit in their". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 16/5 (2016), 1587-1618.