Yıl: 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 439 - 459 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği

Öz:
Bu çalışmanın amacı ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde kayıtlı olan öğrencilerin bölümleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında 68 erkek 64 kadın, toplam 132 öğrencinin bu bölümünü seçme sebepleri, bölüm hakkındaki düşünceleri ve kariyer planları araştırılmıştır. Katılımcıların % 26.5 ini 1. Sınıf, %30.3' ünü 2. Sınıf, %25.8 ini 3. Sınıf ve %23 ünü 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler 62 sorudan oluşan çevrimiçi anket yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, ODTÜ BÖTE bölümündeki öğrencilerin, bu bölümü, seçim esnasında verilen ek puan ve bölüm isminde bilgisayar olması nedeniyle, biraz da zorunlu olarak seçtikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğinin gereksiz bir meslek olduğunu ve BÖTE bölümünün işlevselliğinin olmadığını düşünmelerine karşın, genel olarak bölümün mesleki anlamda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayan bir bölüm olduğunu ve ülkemizdeki bilişim ve öğretim teknolojileri alanına olumlu katkıları olacağına inandıklarını belirterek gelecekle ilgili karamsar olmadıklarını dile getirmişlerdir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

Perceptions of Pre-Service ICT Teachers About Their Departments: The Case of CEIT Department at METU

Öz:
The purpose of the study was to determine the perceptions of students registered to Department of Computer Education and Instructional Technology at Middle East Technical University. Data for the study was collected from a total of 132 students (68 male, 64 female) via Likert type questionnaire consisted of 62 questions (Cronbach Alpha= .86) in order to investigate reasons for choosing the designated department, their opinions about the department, and career plans of the students. Results of the study show that students obligated to choose the department due to exstra points added to the University Entrance Exam (OSS) scores, and the presence of "computer" term in the department's name. Although students think that there is no need to ICT Teachers and, that CEIT is not a functional department; they state that they are not pessimist about their future and think that this department helps them to improve themselves in terms of professional life while contributing to information and instructional technology field in Turkey
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Sevim Çırak N, ISLIM O, KAPLAN AKILLI G (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. , 439 - 459.
Chicago Sevim Çırak Nese,ISLIM Omer Faruk,KAPLAN AKILLI Göknur Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. (2016): 439 - 459.
MLA Sevim Çırak Nese,ISLIM Omer Faruk,KAPLAN AKILLI Göknur Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. , 2016, ss.439 - 459.
AMA Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. . 2016; 439 - 459.
Vancouver Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. . 2016; 439 - 459.
IEEE Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği." , ss.439 - 459, 2016.
ISNAD Sevim Çırak, Nese vd. "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği". (2016), 439-459.
APA Sevim Çırak N, ISLIM O, KAPLAN AKILLI G (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 439 - 459.
Chicago Sevim Çırak Nese,ISLIM Omer Faruk,KAPLAN AKILLI Göknur Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2016): 439 - 459.
MLA Sevim Çırak Nese,ISLIM Omer Faruk,KAPLAN AKILLI Göknur Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2016, ss.439 - 459.
AMA Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 439 - 459.
Vancouver Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 439 - 459.
IEEE Sevim Çırak N,ISLIM O,KAPLAN AKILLI G "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.439 - 459, 2016.
ISNAD Sevim Çırak, Nese vd. "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneği". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2016), 439-459.