Yıl: 2002 Cilt: 2002 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 41 - 49 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi

Öz:
Bu araştırmada, ilköğretim yedinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde, çoklu ortamın, öğrenci başarısı ve derse karşı tutumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel yöntem kullanılarak çoklu ortamda ders gören grupla, bu ortamın kullanılmadığı grup karşılaştırılmıştır. Araştırmanın denekleri, Şişli Terakki Vakfı Okulları İlköğretim 1999-2000 öğretim yılında yedinci sınıfa devam eden öğrenciler arasından seçilmiştir. Araştırmanın sorularına yanıt bulmak amacıyla , deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin, ön test ve öntutum, son test ve sontutum testlerinden aldıkları puanlar hesaplanmıştır. Bu puanlar dikkate alınarak ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarının öntutum ve ön test puanları kontrol altına alınarak, sontutum ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak amacıyla kovariyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, çoklu ortamın öğrenci başarısı ve derse karşı tutumu üzerinde, geleneksel öğretime göre bir farklılık yaratmadığını ortaya koymuştur.
Anahtar Kelime: öğretim teknolojisi öğrenci tutumları akademik başarı eğitim teknolojisi çoklu ortam

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alkan, C. ve Kurt M. (1998). Özel Öğretim Yöntemler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Binbaşıoğlu, C.(1981). Ö/cl Öğretim Yöntemleri. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Oğretim.Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Dawes. L. (1999). "Teachers and the national grid for lear-ning". Cornputer&Education. 33:235-252.
  • Dillon A. Ve Gabbard, R. (1998). "Hypermedia as an edu-cational- technology- a review of the quantitative research literature on learner comprehension, cont-rol, and style." Review Of Educational Research. 68: 322-349.
  • Dwyer , C. (1998) "Eğitimde çoklu ortam" (Çev. Nadir Çe-liköz). Eğitim ve Bilim. 22: 3-8.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde program değerlendirme. An-kara: Pegem Yayınları.
  • Erden, M. (1997 ). Sosyal bilgiler öğretimi, istanbul: Al-kım Yayınevi.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1995). Eğitim psikolojisi. Anka-ra: Arkadaş Yayınevi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi, istanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kısakürek, M. A. (1996). Özel öğretim yöntemleri sosyal bilgiler öğretimi. A.Ö.F. Yayınları. 221:30-34.
  • Issa RRA., Cox, RF. ve Killings worth, CF. (1999). "Im-pact of multimedia- based instruction on learnig and retention. "Journal of Computing in Civil En-gineering . 13: 281-290.
  • MayersmithJ., Pedretti, E. ve Woodrow J. (2000). "Clo-sing of the gender-gap in technology enriched sci-ence education." Computer & Education. 35:51-63.
  • Mock, A. (1999). "Using computers to design historical communities." Social Education. September.
  • Norton, P. Ve Wiburg, K. (1998). Teaching with techno-logy. New York.
  • SmeetsE. ve Mooij.T. (1999). "Time on task, interac-tion, and information handling in multimedia learning environments^ Journal of Educational Computing Research. 21:487-502.
  • Sönmez, V. (1998). Sosval bilgiler öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, Y. Ve Yıldırım S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Usun, S. (2000). Özel öğretim teknolojileri ve materyal ge-liştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Woodrow,J., Mayersmith J.ve Pedretti E. (2000). "Asse-sing technology enhanced" Journal of Educational Computing Research. 23:15-39.
APA ALTINIŞIK S, ORHAN F (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. , 41 - 49.
Chicago ALTINIŞIK Sertel,ORHAN Feza Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. (2002): 41 - 49.
MLA ALTINIŞIK Sertel,ORHAN Feza Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. , 2002, ss.41 - 49.
AMA ALTINIŞIK S,ORHAN F Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. . 2002; 41 - 49.
Vancouver ALTINIŞIK S,ORHAN F Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. . 2002; 41 - 49.
IEEE ALTINIŞIK S,ORHAN F "Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi." , ss.41 - 49, 2002.
ISNAD ALTINIŞIK, Sertel - ORHAN, Feza. "Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi". (2002), 41-49.
APA ALTINIŞIK S, ORHAN F (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002(23), 41 - 49.
Chicago ALTINIŞIK Sertel,ORHAN Feza Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002, no.23 (2002): 41 - 49.
MLA ALTINIŞIK Sertel,ORHAN Feza Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2002, no.23, 2002, ss.41 - 49.
AMA ALTINIŞIK S,ORHAN F Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(23): 41 - 49.
Vancouver ALTINIŞIK S,ORHAN F Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(23): 41 - 49.
IEEE ALTINIŞIK S,ORHAN F "Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, ss.41 - 49, 2002.
ISNAD ALTINIŞIK, Sertel - ORHAN, Feza. "Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002/23 (2002), 41-49.