Yıl: 2015 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 255 - 267 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması

Öz:
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin derse etkin katılım düzeylerini belirleme amacıyla kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla biri geliştirme biri uyarlama olmak üzere iki ayrı çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmalara toplam 545 lise öğrencisi ve 361 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Analizler sırasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuş, madde ayırt edicilikleri ve Cronbach Alpha güvenirlik sayısı hesaplanmıştır. Çalışmalar sonunda etkin katılım ölçeğinin 16 madde ve kendini verme ve hoşnutsuzluğun davranışsal ve duyuşsal boyutlarını ölçen dört alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört boyutlu modelin hem lise hem de ortaokul öğrencileri için uygun olduğu belirlenmiştir. Ölçek alt boyutlarının Cronbach Alpha katsayıları kendini verme bölümü için lise öğrencilerinde .83 ortaokul öğrencilerinde .82 olarak hesaplanmıştır. Hoşnutsuzluk bölümünün Cronbach Alpha katsayıları ise lise öğrencileri için .78 ortaokul öğrencileri için .83 olarak hesaplanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Development and Adaptation Study of Engagemet &Disaffection Scale

Öz:
The purpose of the study is to develop a scale in order to determine the students' engagement &disaffection to tasks on a certain course. Two pilot studies have done, firstly scale was developed for high school students than it adapted for middle school students. 545 high school, and 361 middle school students participated in the validity and reliability studies. The scale is composed of 16 items and four factors are named as behavioral engagement, emotional engagement, behavioral disaffection and emotional disaffection. .Confirmatory factor analysis showed the model had a reasonably good fit to data for high and middle students. Cronbach internal consistency coefficient of the engagement subscale was found to be .83 for high school and for .82 middle school students. Cronbach internal consistency coefficient of the disaffection subscale was found to be .78 for high school and for .83 middle school students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan nitelikleri ve öğrenme. Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Furrer, C., & Skinner, E. A. (2003). Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance. Journal of Educational Psychology, 95, 148-162.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim:(genel öğretim yöntemi). ÖSYM.
  • Schunk DçH. (2012) Learning theories. Boston:Pearson Inc
  • Skinner, E. A., & Belmont, M. J. (1993). Motivation in the classroom: Reciprocal effects of teacher behavior and student engagement across the school year. Journal of Educational Psychology, 85, 571-581.
  • Skinner, E., Furrer, C., Marchand, G., & Kindermann, T. (2008). Engagement and disaffection in the classroom: Part of a larger motivational dynamic?.Journal of Educational Psychology, 100(4), 765.
  • Skinner, E. A., Kindermann, T. A., Connell, J. P., & Wellborn, J. G. (2009). Engagement As An Organizational Construct In The Dynamics Of Motivational Development. In K. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation in school (pp. 223- 245). Malwah, NJ: Erlbaum.
  • Skinner, E. A., Wellborn, J. G., & Connell, J. P. (1990). What it takes to do well in school and whether I've got it: A process model of perceived control and children's engagement and achievement in school. Journal of educational psychology, 82(1), 22.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde geçerlilik ve güvenirlik Ankara: Seçkin Matbaası.
  • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş - Temel ilkeler ve LISREL
  • uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Wellborn, J. G. (1991). Engaged and disaffected action: The conceptualization and measurement of motivation in the academic domain. Unpublished doctoral dissertation, University of Rochester, New York.
APA Güvenç H (2015). Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. , 255 - 267.
Chicago Güvenç Hülya Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. (2015): 255 - 267.
MLA Güvenç Hülya Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. , 2015, ss.255 - 267.
AMA Güvenç H Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. . 2015; 255 - 267.
Vancouver Güvenç H Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. . 2015; 255 - 267.
IEEE Güvenç H "Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması." , ss.255 - 267, 2015.
ISNAD Güvenç, Hülya. "Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması". (2015), 255-267.
APA Güvenç H (2015). Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 255 - 267.
Chicago Güvenç Hülya Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.1 (2015): 255 - 267.
MLA Güvenç Hülya Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, 2015, ss.255 - 267.
AMA Güvenç H Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(1): 255 - 267.
Vancouver Güvenç H Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(1): 255 - 267.
IEEE Güvenç H "Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.255 - 267, 2015.
ISNAD Güvenç, Hülya. "Etkin Katılım Ölçeği Geliştirme ve Uyarlama Çalışması". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 16/1 (2015), 255-267.