Yıl: 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 283 - 295 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi

Öz:
Günümüzde internet temel bilgi kaynağı durumundadır. İnternetin usulsüz, etik dışı kullanımı ise dijital aşırmacılık kavramı ile ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ödevleri nedeniyle interneti bilgi kaynağı olarak sıklıkla kullanan ortaokul öğrencilerinin görevlerini gerçekleştirirken dijital aşırmacılık durumlarını ve bu davranışa başvurma nedenlerini belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup, olgubilim olarak desenlenmiştir. Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen ve 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 22 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veriler geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin kopyala yapıştır, hazır ödev kullanma, içeriği değiştirerek ödevi teslim etme, internetten cevapları bulma, resim kullanma ve arkadaşlar ile ödev alıp verme şeklinde dijital aşırma yaptıkları sonucu bulunmuştur. Ayrıca, öğrenciler zaman kazandırma, kolaylık sağlama, yazmaya üşenme, yanlış yapma kaygısı, kitap ile ödevin zor olması, internetin eğlenceli olması ve kendine güvenememe nedenleri ile dijital aşırmacılık yaptıklarını belirtmişlerdir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Determining the Digital Plagiarism Causes and Types of Secondary School Students

Öz:
Nowadays, Internet is the main source of information. The illegal and non-ethical use of internet is used the digital plagiarism terms. The aim of this research is to determine the digital plagiarism types and reasons for resorting to this behavior of secondary school students who frequently uses internet as an information source. This study is a qualitative research and uses a phenomenological design. A total of 22 secondary school students were selected for the study using purposeful sampling method in 2013-2014 academic years. Data were gathered by using semi-structured interview form and were analyzed by using content analysis. The results showed that the types of digital plagiarism were copypaste, prepared home works, the funded test trots, to use of the pictures and to give or take the homeworks to the friends. Also, to gain of the time, to convenience, to avoid writing, to concerned the make the wrong, the difficulty of doing a homework with a book, the fun of Internet, lack of self-trust can be expressed as a digital plagiarism reasons by the students
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇOKLAR A, UZUN F (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. , 283 - 295.
Chicago ÇOKLAR Ahmet Naci,UZUN Feyza Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. (2016): 283 - 295.
MLA ÇOKLAR Ahmet Naci,UZUN Feyza Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. , 2016, ss.283 - 295.
AMA ÇOKLAR A,UZUN F Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. . 2016; 283 - 295.
Vancouver ÇOKLAR A,UZUN F Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. . 2016; 283 - 295.
IEEE ÇOKLAR A,UZUN F "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi." , ss.283 - 295, 2016.
ISNAD ÇOKLAR, Ahmet Naci - UZUN, Feyza. "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi". (2016), 283-295.
APA ÇOKLAR A, UZUN F (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 283 - 295.
Chicago ÇOKLAR Ahmet Naci,UZUN Feyza Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2016): 283 - 295.
MLA ÇOKLAR Ahmet Naci,UZUN Feyza Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2016, ss.283 - 295.
AMA ÇOKLAR A,UZUN F Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 283 - 295.
Vancouver ÇOKLAR A,UZUN F Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 283 - 295.
IEEE ÇOKLAR A,UZUN F "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.283 - 295, 2016.
ISNAD ÇOKLAR, Ahmet Naci - UZUN, Feyza. "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2016), 283-295.