Yıl: 2002 Cilt: 2002 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 62 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimi açısından önemini açıklayarak bu alanda yapılacak olan araştırmalara, hizmet öncesi ve hizmet içi matematik öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalara katkıda bulunmaktır. Çeşitli araştırmaların sonuçlarına göre öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançları hem matematik öğretimininin etkinliğini hem de kendi öğrencilerinin aynı konularla ilgili inançlarının oluşmasını etkilemektedir. Bu nedenle, bu konular göz önüne alınarak uygun hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programları hazırlanarak matematik eğitiminin kalitesini artıracak şekilde düzenlenmelidir. Bunun gerçekleştirilebilmesi için bu konu ile ilgili gerekli araştırmalar yapılmalıdır. Ayrıca, bu inançların eğitimin hangi aşamalarında ve ne ölçüde etkili olduğu
Anahtar Kelime: matematik öğretmenleri matematik eğitimi öğretmenlik formasyonu

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BAYDAR S, BULUT S (2002). Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. , 62 - 66.
Chicago BAYDAR S. Cenap,BULUT Safure Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. (2002): 62 - 66.
MLA BAYDAR S. Cenap,BULUT Safure Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. , 2002, ss.62 - 66.
AMA BAYDAR S,BULUT S Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. . 2002; 62 - 66.
Vancouver BAYDAR S,BULUT S Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. . 2002; 62 - 66.
IEEE BAYDAR S,BULUT S "Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi." , ss.62 - 66, 2002.
ISNAD BAYDAR, S. Cenap - BULUT, Safure. "Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi". (2002), 62-66.
APA BAYDAR S, BULUT S (2002). Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002(23), 62 - 66.
Chicago BAYDAR S. Cenap,BULUT Safure Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002, no.23 (2002): 62 - 66.
MLA BAYDAR S. Cenap,BULUT Safure Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2002, no.23, 2002, ss.62 - 66.
AMA BAYDAR S,BULUT S Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(23): 62 - 66.
Vancouver BAYDAR S,BULUT S Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(23): 62 - 66.
IEEE BAYDAR S,BULUT S "Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, ss.62 - 66, 2002.
ISNAD BAYDAR, S. Cenap - BULUT, Safure. "Öğretmenlerin Matematiğin Doğası ve Öğretimi İle İlgili İnançlarının Matematik Eğitimindeki Önemi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002/23 (2002), 62-66.