DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl: 2016 Cilt: 13 Sayı: 34 Sayfa Aralığı: 259 - 272 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Öz:
Bu çalışma, sosyal bilgiler programında yer alan doğal çevreye duyarlık değerinin aktarılmasında kavram karikatürü ile eğitici çizgi romanların etkililiğini karşılaştırmak amacıyla nicel araştırma tekniklerinden ön test-son test kontrol grupsuz yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma 2014-2015 yılında Kilis il merkezinde kamuya ait bir ortaokulda öğrenimlerini sürdüren 62 ortaokul 5. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney gruplarından birine kavram karikatürleri aracılığıyla, diğer deney grubunda ise eğitici çizgi romanlar aracılığıyla öğretim yapılmıştır. Uygulama iki hafta boyunca devam etmiştir. Uygulama sonunda deney gruplarına son test uygulanarak çalışma sonlandırılmıştır. Verilerin analizinin yapılabilmesi için ANCOVA'dan yararlanılmış ve grupların son test puanları arasında meydana gelen farklılığı belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular neticesinde şu sonuca ulaşılmıştır: Eğitici çizgi romanlarla öğretimin yürütüldüğü deney grubu öğrencilerinin kavram karikatürleriyle öğretimin yürütüldüğü deney grubu öğrencilerine oranla akademik başarılarının daha fazla arttığı yönündedir
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TOPKAYA Y (2016). DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 259 - 272.
Chicago TOPKAYA YAVUZ DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (2016): 259 - 272.
MLA TOPKAYA YAVUZ DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 2016, ss.259 - 272.
AMA TOPKAYA Y DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2016; 259 - 272.
Vancouver TOPKAYA Y DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2016; 259 - 272.
IEEE TOPKAYA Y "DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.259 - 272, 2016.
ISNAD TOPKAYA, YAVUZ. "DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". (2016), 259-272.
APA TOPKAYA Y (2016). DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 259 - 272.
Chicago TOPKAYA YAVUZ DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13, no.34 (2016): 259 - 272.
MLA TOPKAYA YAVUZ DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.13, no.34, 2016, ss.259 - 272.
AMA TOPKAYA Y DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 13(34): 259 - 272.
Vancouver TOPKAYA Y DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 13(34): 259 - 272.
IEEE TOPKAYA Y "DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, ss.259 - 272, 2016.
ISNAD TOPKAYA, YAVUZ. "DOĞAL ÇEVREYE DUYARLILIK DEĞERİNİN AKTARILMASINDA KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLARIN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13/34 (2016), 259-272.