Yıl: 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 111 - 127 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *

Öz:
Bu araştırma kapsamında; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencilerinin bireysel yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarının belirlenmesi ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, haftalık internet kullanım süresi ve internet kullanımına yönelik tutum) ile olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre yürütülen bu araştırma, kullanılan veri toplama araçlarındaki sorulara uygun şekilde yanıtlar veren 292 öğrenciden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında; Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan bireysel yenilikçilik ölçeği, Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımına yönelik tutum ölçeği ve yazarlar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise; betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi ve bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin, "sorgulayıcı" kategorisinde olduğu ve öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin; cinsiyete, haftalık internet kullanım süresine ve internet kullanımına yönelik tutuma göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

EXAMINATION of TEACHER CANDIDATES INDIVIDUAL INNOVATIVENESSPROPERTIES FROM THE DIFFERENT VARIABLES

Öz:
In   this   research   it   was   aimed   to   identify   of   Computer   Education   and   Instructional  Technology  department  students'  distribution  according  to  individual  innovation  categories  and   examining.   The   connection   between   students'   innovation   properties   and   different  variables   (gender,   class   level,   weekly   internet   usage   time   and   attitudes   about   internet  usage).   The   study   carried   with   survey   model   in   2013-­-2014   education-­-instruction   spring  period,  students  from  Necmettin  Erbakan  University  Ahmet  Keleşoğlu  Education  Faculty  was  realized  with  data  from  the  292  students  who  answered  the  questions  conveniently  in  data  collection   tools.   As   a   result   of   research   it   was   determined   that   individual   innovation  properties   are   in   the   early   majority   category.   Also   it   was   determined   that   while   students'  innovation  properties  show  significant  difference  class  level  and  it  doesn't  show  significant  difference  according  to  gender,  weekly  internet  usage  time  and  attitude  to  internet  usage.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KORUCU A, Olpak Y (2015). ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. , 111 - 127.
Chicago KORUCU AGAH TUĞRUL,Olpak Yusuf Ziya ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. (2015): 111 - 127.
MLA KORUCU AGAH TUĞRUL,Olpak Yusuf Ziya ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. , 2015, ss.111 - 127.
AMA KORUCU A,Olpak Y ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. . 2015; 111 - 127.
Vancouver KORUCU A,Olpak Y ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. . 2015; 111 - 127.
IEEE KORUCU A,Olpak Y "ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *." , ss.111 - 127, 2015.
ISNAD KORUCU, AGAH TUĞRUL - Olpak, Yusuf Ziya. "ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *". (2015), 111-127.
APA KORUCU A, Olpak Y (2015). ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 111 - 127.
Chicago KORUCU AGAH TUĞRUL,Olpak Yusuf Ziya ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 5, no.1 (2015): 111 - 127.
MLA KORUCU AGAH TUĞRUL,Olpak Yusuf Ziya ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.5, no.1, 2015, ss.111 - 127.
AMA KORUCU A,Olpak Y ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2015; 5(1): 111 - 127.
Vancouver KORUCU A,Olpak Y ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2015; 5(1): 111 - 127.
IEEE KORUCU A,Olpak Y "ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *." Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5, ss.111 - 127, 2015.
ISNAD KORUCU, AGAH TUĞRUL - Olpak, Yusuf Ziya. "ÖĞRETMEN  ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİNİN  FARKLI DEĞİŞKENLER  AÇISINDAN  İNCELENMESİ  *". Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 5/1 (2015), 111-127.