Yıl: 2015 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 247 - 260 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ

Öz:
Son yıllarda hızla gelişen ve değişen konut sektöründe, tercih edilecek konut alternatiflerinin artması ve konut satın almak isteyenlerin sayısında meydana gelen nüfus artışı, yaşama şekillerinin ve standartlarının değişmesi ve yükselmesi, konut alımında, kriter değişikliğine sebep olmuştur. Bu çalışmada; hane halkının konut alım sürecinde ve tercihlerinde etkili olabilecek faktörler, nominal ilişki katsayıları ile analiz edilmiş ve ev sahibi olmaya etki eden ve etki etmeyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca faktörlerin, alt kategorilerine göre farklılık olup olmadığı yüzde değerleri ile desteklenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İktisat

Examination of the Factors that Effects Dwelling House by Nominal Correlation Scales: Example of Bolu Province

Öz:
In recent years, increase of preferred house alternatives and growth in the number of population those who buy houses, change and rise in way of life and in standards of house buyers in the rapidly changing and developing housing sector have caused a change in criteria at house buying. In this study, factors that can be effective in the process of house buying, preferences of households and nominal correlation have been analysed with coefficients, and the factors which affect or do not affect owning house have been determined. Also factors have been supported with rates according to whether there is difference or not in terms of sub-categories.
Anahtar Kelime:

Konular: İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKGÜL, A ziz ve Osman ÇEVİK (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset, Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi vd. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • BARAN , H avva (2007), Ailelerin Konut Satın Alma Tutum ve Davranışları Üzerinde Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BİLGİN, Nuri (2006), Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • BLAİKİE, Norman W. H. (2003), Analyzing Quantitative Data, Sage Publications Inc.
  • BRYM A N Alan and Duncan CRAMER (2005), Quantitative Data Analysis with SPSS 12 and 13, Routledge.
  • DANİEL, W ayne W. (1990), Applied Nonparametric Statistics, Boston: PWS- KENT Puplishing Company.
  • DERELİ, Türkay ve Adil BAYSAK O ĞLU (2002), "Gaziantep Tüketicisinin Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları", Standart Dergisi, Sayı 485.
  • DURM AZ, Yakup (2008), Tüketici Davranışı, Detay Yayınları, Ankara.
  • DYTHAM D., (2003), Choosing and Using Statistics: a biologist's guide", W iley- Black w ell, 2. Baskı.
  • ERZEN, Jale N. (2006), Çevre Estetiği, ODTÜ Çevre Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A. Ş., Ankara.
  • KABA, Emine (2008), Konut Alm a Kararlarını Etkileyen Faktörler V e A lıcı Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilim ler Enstitüsü, İstanbul.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları,17.Baskı, İstanbul.
  • MUTH James E. De (2006), Basic Statistics and Pharmaceutical Statistical Applications, CRC Press Publications.
  • NAKİP, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ODABAŞI, Yavuz (1998), Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • OKTAY, Erkan (2003), İlişki ölçüleri, A k tif Yayınevi, İstanbul.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2002), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-I, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2003), SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZTUNA Derya, A tilla H.ELHAN ve N. K URŞUN (2007), "Sağlık Araştırmalarında Kullanılan İlişki Katsayıları", Turkiye Klinikleri J MedSci 2008, 28:160-165.
  • ÖZTÜRK, Nazım (1997), Türkiye'de Konut Sektörü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • PETT Marjorie A. (1997), Nonparametric Statistics for Health Care Research, Sage Publications Inc., Second Edition.
  • SHESKİN, David J.(2004), Handbook o f Parametric and Nonparametric Statistical Procedures, CRC Press, Third Edition.
  • SİSO, Okan (2009), Türkiye'de Konut Pazarlaması V e Üniversite Öğrencilerinin G elecekte Konut Satın Alm a Kararlarını Etkileyen Faktörler ve Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilim ler Enstitüsü, Sivas.
  • SOLOMON, Micheal R. (1995), Consumer Behaviour, Second Edition, USA.
  • SORGUÇ, Doğan ve Murat KURUOĞLU (2001), İnşaat İşletmelerinde Çağdaş Yönetim ve Değişim M odeli, İTO Yayınları, İstanbul.
  • TEK, Ömer B. (1999), Pazarlama İlkeleri Global Yönetim sel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A .Ş., İstanbul.
  • TELSİZ, M. (1978), Ailelerin Konut Değiştirmede Konut ve Çevre Özelliklerine İlişkin Tercihleri, Ev İdaresi ve A ile Ekonomisi Programı Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • TENEKECİOĞLU, Birol (2003), Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268 Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 704, Eskişehir.
  • WHOLEY, Joseph S., Harry P. HATRY ve Kathryn E. NEW COMER (2004), "Handbook o f Practical Program Evaluation" John W iley and Sons Publications. (www.internetworldstats.com., Erişim Tarihi:02.12.2008).
  • YILDIZ, Murat Y. (2006), Bolu İl Merkezinde Hane Halkının Konut Tercihine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilim ler Enstitüsü, Bolu.
  • YİĞİT, A yşe (2000), Ailelerin Ev Satın Almaya İlişkin Tutum ve Davranışları, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
APA KARAGÖZ Y, Eş A, Yavuz S (2015). NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. , 247 - 260.
Chicago KARAGÖZ YALÇIN,Eş Abdulhamit,Yavuz Selahattin NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. (2015): 247 - 260.
MLA KARAGÖZ YALÇIN,Eş Abdulhamit,Yavuz Selahattin NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. , 2015, ss.247 - 260.
AMA KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. . 2015; 247 - 260.
Vancouver KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. . 2015; 247 - 260.
IEEE KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S "NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ." , ss.247 - 260, 2015.
ISNAD KARAGÖZ, YALÇIN vd. "NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ". (2015), 247-260.
APA KARAGÖZ Y, Eş A, Yavuz S (2015). NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16(1), 247 - 260.
Chicago KARAGÖZ YALÇIN,Eş Abdulhamit,Yavuz Selahattin NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 16, no.1 (2015): 247 - 260.
MLA KARAGÖZ YALÇIN,Eş Abdulhamit,Yavuz Selahattin NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.16, no.1, 2015, ss.247 - 260.
AMA KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015; 16(1): 247 - 260.
Vancouver KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015; 16(1): 247 - 260.
IEEE KARAGÖZ Y,Eş A,Yavuz S "NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ." Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16, ss.247 - 260, 2015.
ISNAD KARAGÖZ, YALÇIN vd. "NOMİNAL İLİŞKİ ÖLÇÜLERİYLE KONUT SATIN ALMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ". Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 16/1 (2015), 247-260.