ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS
Yıl: 2015 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 82 - 106 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS
Öz: İşbilimi anlamına gelen ergonomi ile ilgili çalışmalar her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bununla birlikte çağrı merkezi sektöründe, dünyada 11,5 milyon, Türkiye'de ise 30 binden fazla insan çalışmaktadır. Her geçen gün bu sayının daha da arttığı düşünülecek olursa, çalışanların iş ortamlarının ergonomik dizaynı iş verimliliği açısından oldukça önemlidir. Çalışanlar uzun süre aynı pozisyonda kaldıklarında, yaptıkları işe uygun masa, sandalye veya destek ekipmanları kullanmamaları durumunda, sırt ağrısı, boyun ya da omuz incinmesi, ayak ya da bacaklarda ağrı gibi kas ve iskelet sistemi hastalıkları, dolaşım sistemi bozuklukları gibi ciddi sağlık problemleriyle karşı karşıya kalabilirler. Bunun yanı sıra ortamdaki aydınlatma, gürültü, termal konfor gibi bazı fiziksel risk etmenleri de çalışanların verimliliği üzerinde son derece önemlidir. Bu bağlamda, bu çalışmada çalışma koşullarının ergonomik açıdan uygunluğu düşünülerek bir çağrı merkezinde çalışanların ergonomik problemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada, çağrı merkezi çalışanlarına anket uygulanması yapılmış sonuçlar SPSS paket programı kullanılarak istatistiksel analiz yöntemleriyle değerlendirilip yorumlanmıştır
Anahtar Kelime: Konular:
ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ
Öz: "İşbilimi" meaning of ergonomics-related studies are gaining more importance with each passing day. However, the call center industry in the world, in Turkey, 11.5 million more than 30,000 people running. With each passing day, this number is increased even further if you think about the employees ' ergonomic design of the business environment is very important in terms of business efficiency. We're in the same position for a long time employees, the work carried out by the appropriate table, Chair, or in the case of strongly support equipment, back pain, neck or shoulder injury, such as pain in the legs or feet, muscle and skeletal system diseases, circulatory system disorders can also be confronted with serious health problems, In addition, ambient lighting, noise, and some physical risk factors such as thermal comfort of employees on productivity is extremely important. In this context, the aim of this study was to study the suitability of the conditions of ergonomic aspects in mind when in a call center is intended to investigate the problems of employees ' ergonomic. In the study, call center employees made the implementation of the survey results in the SPSS package program by using statistical analysis methods with interpreted and evaluated
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- CEYLAN,Adnan, Çöl Güner, Gül Hasan (2005), "İşin Anlamlılığını Belirleyen Sosyo-Yapısal Özelliklerin Güçlendirmeye Olan Etkileri ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma", Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (1), ss.35- 51
- DEMİRDİLER, Sevda ve Ş. ÜÇDOĞRUK. (1995). İş Kazaları Ve Ergonomi.İstanbul:Milli prodüktivite Yayınları.
- ERKAN, Necmettin. (1996). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Sorunlarına Ergonomik Yaklaşım, 3. Ergonomi Kongresi, Ankara:Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
- ERKAN, Necmettin. (2003). Ergonomi, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
- ÖZDAMAR, Kazım (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi, 2.Bs., Kaan Kitabevi Eskişehir T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İş Teftiş Kurulu Başkanlığı.Çağrı Merkezlerinde Çalışma Koşullarının İyileştirilmesine ve Sosyal Tarafların Bilinçlendirilmesine Yönelik Programlı Teftiş Sonuç Raporu.(2013).Temmuz.Ankara.
- YAVUZCAN, Güngör, A. İ. ACAR ve A. ÇOLAK. (1987). İnsanın İş Yapabilme Yeteneğinin Bisiklet Ergonomisi Yöntemiyle Belirlenmesi, Milli Prodüktivite Merkezi Verimlilik Dergisi. 1(4),57.
APA | ÇELENK KAYA E, ÖZAYDIN M, ÖLMEZOĞLU İRİ N (2015). ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. , 82 - 106. |
Chicago | ÇELENK KAYA ELİF,ÖZAYDIN MEHMET MERVE,ÖLMEZOĞLU İRİ NECLA İREM ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. (2015): 82 - 106. |
MLA | ÇELENK KAYA ELİF,ÖZAYDIN MEHMET MERVE,ÖLMEZOĞLU İRİ NECLA İREM ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. , 2015, ss.82 - 106. |
AMA | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. . 2015; 82 - 106. |
Vancouver | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. . 2015; 82 - 106. |
IEEE | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N "ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS." , ss.82 - 106, 2015. |
ISNAD | ÇELENK KAYA, ELİF vd. "ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS". (2015), 82-106. |
APA | ÇELENK KAYA E, ÖZAYDIN M, ÖLMEZOĞLU İRİ N (2015). ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 82 - 106. |
Chicago | ÇELENK KAYA ELİF,ÖZAYDIN MEHMET MERVE,ÖLMEZOĞLU İRİ NECLA İREM ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2015): 82 - 106. |
MLA | ÇELENK KAYA ELİF,ÖZAYDIN MEHMET MERVE,ÖLMEZOĞLU İRİ NECLA İREM ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2015, ss.82 - 106. |
AMA | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015; 17(1): 82 - 106. |
Vancouver | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015; 17(1): 82 - 106. |
IEEE | ÇELENK KAYA E,ÖZAYDIN M,ÖLMEZOĞLU İRİ N "ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS." Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17, ss.82 - 106, 2015. |
ISNAD | ÇELENK KAYA, ELİF vd. "ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS". Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/1 (2015), 82-106. |