Yıl: 2016 Cilt: 45 Sayı: 209 Sayfa Aralığı: 102 - 123 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de görev yapmakta olan il milli eğitim müdürlerinin yayınlamış oldukları ders yılı açılış mesajı içeriklerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla 2014-2015 eğitim-öğretim yılı başında il milli eğitim müdürlüklerine ait resmi web sitelerinde yayınlanmış olan 47 il milli eğitim müdürünün ders yılı açılış mesajları doküman analizi yöntemi kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucunda il milli eğitim müdürlerinin mesajlarının "öğretmenlere yönelik mesajlar; eğitime yönelik genel hedefler (vizyon); velilere yönelik mesajlar; öğrencilere yönelik mesajlar; eğitimin önemine yönelik vurgular; insan kaynakları ve fiziki kapasitenin sayısal değerlendirilmesi; özlü sözler ve şiirler; eğitimde mevcut icraatların değerlendirilmesi; eğitime yönelik somut hedefler, adımlar; günümüzde eğitime etki eden unsurlar; yöneticilere yönelik mesajlar; eğitime katkıya teşekkür; il halkına yönelik mesajlar ve diğer eğitim personellerine yönelik mesajlar" temaları altında yer aldığı ortaya koyulmuştur. Her bir tema altında yer alan mesaj içerikleri ise oluşturulan alt kodlar aracılığıyla detaylı biçimde incelenerek tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE EVALUATION OF THE TURKISH PROVINCIALNATIONAL EDUCATION DIRECTORS' COURSE YEAROPENING MESSAGES OF 2014-2015 ACADEMICYEAR

Öz:
The aim of this study is to evaluate the content of Turkish provincial national education directors' course year opening messages of 2014-2015 academic year. For this purpose, 47 provincial national education directors' school year opening messages which was published in the official website of the provincial education director of national education at the beginning of the academic year 20142015 were subjected to content analysis by using document analysis method. Content analysis revealed that the messages' of the provincial education directors' are take place under the themes of "messages for teachers; general targets for education (vision); messages for parents; messages for students; highlighting the importance of education; human resources and quantitative assessment of physical capacity; aphorisms and poems; evaluation of existing actions in education; concrete goals for education, steps; factors affecting education today; messages for managers; thanks to the contribution to education; messages for the provincial public and messages for other educational staff".Message contents in each theme discussed in detail with the sub-codes generated.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AZİZOĞLU, R. O. (2011). Kültürün örgütsel iletişim üzerine etkisi: iki farklı ülkede faaliyet göste- ren iki işletme arasında karşılaştırmalı bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma. 5. Baskı. Ankara: Pegem.
  • BAŞARAN, İ. E. (2004). Yönetimde insan ilişkileri. Ankara: Nobel.
  • BENSGHİR, T. K. (1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim. Ankara: TODAİE Yay.No.274, s.255.
  • BOLAT, S. (1996). Egitim Örgütlerinde İletişim : H.Ü. Eğitim Fakültesi Uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 75-80.
  • BURSALIOĞLU, Z. (2010). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem
  • DAFT, R. L. (2000), Management, 5th Edition, New York: The Dryden Press,
  • DEMİRTAŞ, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçla- rı ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, 28 (1) 411-444.
  • DRUCKER, P. F. (1999). Management (Revised Edition). California: The Drucker Institute.
  • EROĞLU, E. ve BİLGE, İ. (2006). Örgütsel İletişim Sürecinde Yönetimsel İkna ve Etkileme, II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, _____http://if.kocaeli.edu.tr/hitsempozyum2006/ kitap/07-Erhan_Eroglu_y.pdf>, 27-28 Nisan 2006, 63-70.
  • FİDAN, M. ve KÜÇÜKALİ, R. (2014). İlköğretim Kurumlarında Yöneticilerin İletişim Becerileri ve Örgütsel Değerler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 4. 1. (317-335).
  • GRİFFİN, R. W. (1996), Management, 5th Edition, New Jersey.
  • HALİS, M. (2000). Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine İlişkin Bir Araştırma. İktisadi ve İDARİ BİLİMLER DERGİSİ. 14,1.
  • HOY, W. K. ve MİSKEL, C.G. (2010). Eğitim Yönetimi. Çevri Editörü: Selahattin Turan. 7. Baskı. Ankara: Nobel.
  • HUSEMAN, R., C., LAHİFF, J. M. & PENROSE, J. M. (1988). Penrose, Business Communication: Strategies and Skils, 3rd ed.,Chicago: Dryden.
  • LEONARDI, P. M. & BARLEY, W. C. (2011) Materiality as organizational communication: techno- logy, intent, and delegation in the production of meaning. Matters of communication: po- litical, cultural, and technological challenges to communication theorizing (Edt: T. Kuhn). Cresskill, NJ: Hampton Press. pp. 101-122.
  • MEB (2011). Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanunhttp://Mevzuat. Meb.Gov.Tr/Html/73.Html.
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği. http:// mevzuat.meb.gov.tr/html/ilveil%C3%A7ey%C3%B6net/ilveilce.html.
  • MOORE, L. L., & RUDD, R. D. (2004). Leadership Skills and Competencies for Extension State Directors and Administrators. Journal of Agricultural Education, 45 (3), 22-33.
  • OSKAY, Ü.(1985): Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Ankara; A.Ü. Yayını.
  • ROBBİNS, S. P. (2003). Essentials of organizational behavior (Seventh Edition). New Jersey: Pren- tice Hall.
  • ŞAHİN, A. (2007). Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İletişim ve Bu Konuda Düzenlenen Bir An- ket Çalışmasının Sonuçları Maliye Dergisi .152
  • TANRIVERDİ, H., ADIGÜZEL, O. ve ÇİFTÇİ, M. (2010). Sağlık Yöneticilerine Ait İletişim Be- cerilerinin Çalışan Performansına Etkileri: Kamu Hastanesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1 (11) 101-122.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
APA YILDIRIM N, TÜZEL İŞERİ E (2016). TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 102 - 123.
Chicago YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (2016): 102 - 123.
MLA YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2016, ss.102 - 123.
AMA YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2016; 102 - 123.
Vancouver YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2016; 102 - 123.
IEEE YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E "TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.102 - 123, 2016.
ISNAD YILDIRIM, NAİL - TÜZEL İŞERİ, EMEL. "TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". (2016), 102-123.
APA YILDIRIM N, TÜZEL İŞERİ E (2016). TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim, 45(209), 102 - 123.
Chicago YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim 45, no.209 (2016): 102 - 123.
MLA YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim, vol.45, no.209, 2016, ss.102 - 123.
AMA YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim. 2016; 45(209): 102 - 123.
Vancouver YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim. 2016; 45(209): 102 - 123.
IEEE YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E "TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." Milli Eğitim, 45, ss.102 - 123, 2016.
ISNAD YILDIRIM, NAİL - TÜZEL İŞERİ, EMEL. "TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Milli Eğitim 45/209 (2016), 102-123.