Yıl: 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 243 - 269 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*

Öz:
Yapılandırmacı yaklaşımın, dünya genelindeki eğitim programları üzerindeki etkisinin son yıllarda hızlı bir şekilde arttığı görülmektedir. Yapılandırmacı yaklaşımın çeşitli yansımaları, Türkiye'deki eğitim programlarında yapılan reform hareketlerinde de 2005 yılından itibaren kendisini yoğun bir şekilde hissettirmeye başlamıştır. 2012 yılında zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasıyla birlikte, fen eğitimi programının bir sonraki yıl yenilenmesi kararlaştırılmıştır. Bu çalışma, fen bilimleri öğretmenlerinin 2013 yılında yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik düşüncelerini ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Bu amaçla, bir yaz bilim kampına başvuran fen bilimleri öğretmenlerine yapılandırılmış açık uçlu bir ölçme aracı uygulanmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen öğretim programı hakkında hem olumlu hem de olumsuz düşüncelere sahip olduğu görülmüştür. Birçok öğretmen yenilenen programın daha sade ve anlaşılır olmasını olumlu bir gelişme olarak değerlendirmiştir. Ayrıca yeni programın etkinliklere dayalı öğrenme sürecine ve araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımına verdiği özel önem, öğretmenler tarafından memnuniyetle karşılanmıştır. Diğer taraftan, kalabalık sınıflar ve laboratuvarlardaki yetersiz kaynaklar, programda yer alan öğrenci merkezli etkinliklerin uygulanmasının önündeki en önemli engeller arasında gösterilmiştir. Öğretmenlere yeni programla ilgili yeterli eğitimin verilmemesi ve yeni programın ilgili paydaşlarca (öğretmenler, öğrenciler, veliler ve yöneticiler) yeterince anlaşılmaması, katılımcı öğretmenler tarafından eleştiri konusu yapılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Opinions of Science Teachers about the Revised Science Education Program

Öz:
The influence of the constructivist approach on education programs all over the world has been increasing dramatically in recent years. Constructivist approach has also become a key figure shaping the curriculum reforms in Turkey. Since 2005, some revisions have been made on Turkish science education program in parallel to the central tenets of the constructivist approach. As the compulsory education was increased to 12 years in 2012, science education program was decided to be renewed in the following year. This study aimed to uncover the thoughts of science teachers about science education program renewed in 2013. For that purpose, a structured open-ended instrument was completed by science teachers applying to a summer science camp. Qualitative data collected from open-ended questions was analyzed using a content analysis approach. The result of the study indicated that science teachers had both positive and negative thoughts about renewed science education program. Majority of them expressed their satisfaction with the plain and the comprehensible nature of the new program. Besides, increased number of activities were considered by teachers as one of the most positive aspects of the new program. The teachers indicated their gladness to the promotion of inquiry-based teaching of science in the program. On the other hand, crowded classrooms and insufficient resourses in laboratory were identified by teachers as the potential barriers in front of the effective implementation of the student-centered activities in the program. Teachers criticized the inadequacy of training given to practicing teachers about the new curriculum and the lack of adoption and comprehension of the revised program by all the stakeholders; namely teachers, students, parents and administrators.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karaman P, KARAMAN A (2016). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. , 243 - 269.
Chicago Karaman Pınar,KARAMAN AYHAN Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. (2016): 243 - 269.
MLA Karaman Pınar,KARAMAN AYHAN Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. , 2016, ss.243 - 269.
AMA Karaman P,KARAMAN A Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. . 2016; 243 - 269.
Vancouver Karaman P,KARAMAN A Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. . 2016; 243 - 269.
IEEE Karaman P,KARAMAN A "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*." , ss.243 - 269, 2016.
ISNAD Karaman, Pınar - KARAMAN, AYHAN. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*". (2016), 243-269.
APA Karaman P, KARAMAN A (2016). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 243 - 269.
Chicago Karaman Pınar,KARAMAN AYHAN Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2016): 243 - 269.
MLA Karaman Pınar,KARAMAN AYHAN Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2016, ss.243 - 269.
AMA Karaman P,KARAMAN A Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 243 - 269.
Vancouver Karaman P,KARAMAN A Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 243 - 269.
IEEE Karaman P,KARAMAN A "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.243 - 269, 2016.
ISNAD Karaman, Pınar - KARAMAN, AYHAN. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2016), 243-269.