Yıl: 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 409 - 424 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*

Öz:
Bu araştırmada Görsel sanatlar, Müzik ve Beden eğitimi öğretmen adaylarının baskın öğrenme stilleri incelenmiştir. Bu amaçla katılımcıların baskın öğrenme stillerine göre dağılımının farklılaşıp farklılaşmadığının yanı sıra, kayıtlı olunan program ile öğrenme stili arasında anlamlı bir bağlantı olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca kayıtlı olunan programa göre öğrenme stili bileşenlerine ait puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2015-2016 akademik yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Resim İş Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programına kayıtlı 350 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Katılımcıların öğrenme stillerine göre dağılımlarının anlamlı ölçüde farklılaştığı görülmüştür. Öğrenme stili ile kayıtlı olunan program arasında anlamlı bir bağlantı tespit edilememiştir. Katılımcıların kayıtlı olduğu programa göre öğrenme stili bileşenlerinde Somut Yaşantı (SY) ve Yansıtıcı Gözlem (YG) için anlamlı fark tespit edilmezken, diğer alt bileşenlerde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik

Learning Styles of Art, Music and Physical Education Pre-Service Teachers

Öz:
In this research, dominant learning styles of Visual Arts, Music and Physical Education pre-service teachers were investigated. For that purpose, whether the distribution differed according to the dominant learning styles of the participants,and whether there was a significant relationship between the registered program and learning style or not were analyzed. Furthermore, it was also aimed to determine whether score averages related to the learning style components significantly differed according to the studied program differed or not. The study group included 350 students studying at Art teaching, Music Teaching and Physical Education and Sports Teaching departments of Erzincan University, Faculty of Education in 2015- 2016 academic year. As data collection tool, Kolb's Learning Style Inventory was used. Distributions of the participants according to their learning styles were noticed to be differed significantly. No significant relationship was determined between the learning style and registered program. Whereas no significant difference was specified between Concrete Experience (CE) and Reflective Observation (RO) in learning styles components according to the program the participants studied at, significant difference was determined in other sub-components.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BAHAR H, POLAT R, Ozbas M (2016). Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. , 409 - 424.
Chicago BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. (2016): 409 - 424.
MLA BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. , 2016, ss.409 - 424.
AMA BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. . 2016; 409 - 424.
Vancouver BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. . 2016; 409 - 424.
IEEE BAHAR H,POLAT R,Ozbas M "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*." , ss.409 - 424, 2016.
ISNAD BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*". (2016), 409-424.
APA BAHAR H, POLAT R, Ozbas M (2016). Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 409 - 424.
Chicago BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2016): 409 - 424.
MLA BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2016, ss.409 - 424.
AMA BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 409 - 424.
Vancouver BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 409 - 424.
IEEE BAHAR H,POLAT R,Ozbas M "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.409 - 424, 2016.
ISNAD BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2016), 409-424.