Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*
Yıl: 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 409 - 424 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*
Öz: Bu araştırmada Görsel sanatlar, Müzik ve Beden eğitimi öğretmen adaylarının baskın öğrenme stilleri incelenmiştir. Bu amaçla katılımcıların baskın öğrenme stillerine göre dağılımının farklılaşıp farklılaşmadığının yanı sıra, kayıtlı olunan program ile öğrenme stili arasında anlamlı bir bağlantı olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca kayıtlı olunan programa göre öğrenme stili bileşenlerine ait puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2015-2016 akademik yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Resim İş Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programına kayıtlı 350 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Katılımcıların öğrenme stillerine göre dağılımlarının anlamlı ölçüde farklılaştığı görülmüştür. Öğrenme stili ile kayıtlı olunan program arasında anlamlı bir bağlantı tespit edilememiştir. Katılımcıların kayıtlı olduğu programa göre öğrenme stili bileşenlerinde Somut Yaşantı (SY) ve Yansıtıcı Gözlem (YG) için anlamlı fark tespit edilmezken, diğer alt bileşenlerde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Learning Styles of Art, Music and Physical Education Pre-Service Teachers
Öz: In this research, dominant learning styles of Visual Arts, Music and Physical Education pre-service teachers were investigated. For that purpose, whether the distribution differed according to the dominant learning styles of the participants,and whether there was a significant relationship between the registered program and learning style or not were analyzed. Furthermore, it was also aimed to determine whether score averages related to the learning style components significantly differed according to the studied program differed or not. The study group included 350 students studying at Art teaching, Music Teaching and Physical Education and Sports Teaching departments of Erzincan University, Faculty of Education in 2015- 2016 academic year. As data collection tool, Kolb's Learning Style Inventory was used. Distributions of the participants according to their learning styles were noticed to be differed significantly. No significant relationship was determined between the learning style and registered program. Whereas no significant difference was specified between Concrete Experience (CE) and Reflective Observation (RO) in learning styles components according to the program the participants studied at, significant difference was determined in other sub-components.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arslan, B. ve Aksu, M. (2006), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) mühendislik öğrencilerinin öğrenme stili profillerine yönelik betimsel bir çalışma, Eğitim ve Bilim, 31 (141), 83-91.
- Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
- Bahar, H. H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
- Bahar, H. H., ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
- Baran, M., Aslan Efe, H., & Baran, M. (2014). An investigation of high school students cognitive learning styles with respect to certain variables. Cypriot Journal of Educational Sciences, 9(1), 40-49.
- Başıbüyük, A., Sülün, A., Bahar, H. H. ve Kışoğlu, M. (2011). Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerinin tespiti üzerine bir araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 83-97.
- Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-82.
- Çaşkurlu, S. K., & Baykara, K. (2011). Teknik bilimler meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 95-110.
- Çelik, F. ve Şahin, H. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri bakımından öğrenme stillerinin incelenmesi (MAKÜ örneği), Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 23-38.
- Çelik, S., Yıldırım, D., Batur, Ö., Çime, E., Çapraz, F., ve Kubat, N. (2014). Öğrenci hemşirelerin öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13(1), 13-27.
- Dunn, R. (1990). Rita Dunn answers questions on learning styles. Educational Leadership, 48(2), 15-19.
- Ergür, D. O. (2010). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin kişisel özelliklerinin öğrenme stillerine etkisi ve öğretim sürecine yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (173), 173-184.
- Felder, R. M. & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education. 78(7), 674-681, (online) (13.01.2015 http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/Papers/LS-1988.pdf tarihinde indirilmiştir):
- Gencel, I. E. (2015). Learning Styles and Problem Solving Skills of Turkish Prospective Teachers. International Journal of Progressive Education, 11(2).
- Genç, M. ve Kocaaslan, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi (TSA), 17 (2), 327-344.
- Hendry, G. D. & Others. (2005). Helping students understand their learning styles: Effects on study self-efficacy, preference for group work, and group climate. Educational Psychology. 25 (4), 395-407.
- Kandil İngeç, Ş. (2015). Turkish pre-service physics teachers' preferred learning styles. Educational Research and Reviews. 10 (4), 403-415.
- Karataş, H., Sir, N. Ş., & Çeliköz, N. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme stili tercihlerine ilişkin bir inceleme. Education Sciences, 10(4), 237-252.
- Katranci, Y., & Bozkuş, F. (2014). Learning styles of prospective mathematics teachers: Kocaeli University Case. Procedia-Social and Behavioral Sciences,116, 328-332.
- Keefe, J. W. & Monk, J. S. (1986). Learning style profile technical manual. Seston Va: NASSP.
- Kıncal, R. Y. (Ed.). (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
- Kolb, D. A. (1981). Experiential learning theory and the learning style inventory-a reply to Freedman and Stumpf, Academy of Management Review, 6 (2), 289- 296.
- Kolb, D. A. (1984). Experimential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
- Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory: Self-scoring inventory and interpretation booklet, Boston: McBer and Company.
- Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., & Bekdemir, M. (2011). Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 123-134.
- Okur, M., & Bahar, H. H. (2010). Learning styles of primary education prospective mathematics teachers; states of trait-anxiety and academic success. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3632-3637.
- Reio, T. G., & Wiswell, A. K. (2006). An examination of the factor structure and construct validity of the Gregorc Style Delineator. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 489-501.
- Uzun, A., Şentürk, A., Parlak Yılmaz, N., Baltacı Göktalay, Ş., Şengel, E., Öncü, S. ve Balay, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1), 295-319.
- Ünal, K., Dilbaz Alkan, G., Özdemir, F. B. ve Çakır, Ö. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stil ve stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3).
- Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller http://ilköğretim-online.org.tr
- İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.(Online):
- Yanardöner, E., Kiziltepe, Z., Seggie, F. N., & Sekerler, S. A. (2014). The learning styles and personality traits of undergraduates: a case at a state university in Istanbul. Anthropologist, 18(2), 591-600.
- Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 999-1021.
APA | BAHAR H, POLAT R, Ozbas M (2016). Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. , 409 - 424. |
Chicago | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. (2016): 409 - 424. |
MLA | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. , 2016, ss.409 - 424. |
AMA | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. . 2016; 409 - 424. |
Vancouver | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. . 2016; 409 - 424. |
IEEE | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*." , ss.409 - 424, 2016. |
ISNAD | BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*". (2016), 409-424. |
APA | BAHAR H, POLAT R, Ozbas M (2016). Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 409 - 424. |
Chicago | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2016): 409 - 424. |
MLA | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,POLAT Recep,Ozbas Mehmet Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2016, ss.409 - 424. |
AMA | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 409 - 424. |
Vancouver | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(1): 409 - 424. |
IEEE | BAHAR H,POLAT R,Ozbas M "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.409 - 424, 2016. |
ISNAD | BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Resim, Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri*". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2016), 409-424. |