Yıl: 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 108 - 114 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ

Öz:
"Ay Kadın", önemli bir Hitit garnizon merkezi olan "Tapigga" kalesinin hemen yakınındaki Kızılca Köyü'ne ait bir iyileştirme ziyaretidir. Neredeyse sadece köyün insanlarının bildiği ve kullandığı, taş örme bir havuza akan bir gözeden oluşan bu ziyaretin şifalı sayılan suyunda yeni evli çiftler yıkanır ve kaynağın suyu ağrılara, mide hastalıklarına karşı içilir. Ay Kadın, iyileşme için rüyaya yatılan ziyaretler arasında sayılabilir. Fakat diğer ziyaretlerin aksine, bu ziyarette rüyaya yatılmaz, ziyaretin sahibi Ay Kadın, bu köyden hasta insanların rüyasına kendi girer ve onları gözeye davet eder. Ziyaretin kendine has karakteri ve iyileştirme usulü, bölgenin Hitit ve Frig geçmişi göz önüne alınarak, tartışılacaktır
Anahtar Kelime:

Konular: Tamamlayıcı ve Entegre Tıp

The Healing Shrine of the Moon Lady

Öz:
"Ay Kadın" is a healing shrine of the Kızılca village, located in close proximity of the important Hitite military stronghold, the Tapigga Castle. It consists of a spring, flowing into a small stone pool. Newly wed couples bath in this pool, and people suffering from different kinds of pain, or with digestive problems, drink the waters of the spring. Ay Kadın can be regarded as one of the shrines with dream healing. However, instead of lying to dream in the shrine, villagers with health problems are visited in their dreams by a young girl, with a face so illuminous that one can hardly turn a direct gaze at. The lady of the shrine, on her own initiative, visits them and invites them to come to the spring for cure. In this article, the specific character and healing method of the shrine is being discussed with a focus on the Hittite and Phrygian past of the locality
Anahtar Kelime:

Konular: Tamamlayıcı ve Entegre Tıp
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • M.S. (27), H. S. (31), N. F. (22), Kızılca Köyü, 2009
  • H. E. (36), Kızılca Köyü, 2009
  • N. E. (42), Kızılca Köyü, 2009
  • H. S. (42), H. G. (52), N. İ. (38), B. T. (56), Kızılca Köyü, 2009
  • H. S. (42), Kızılca Köyü, 2009
  • H. G. (52), Kızılca Köyü, 2009
  • B. T. (56), H. S. (31), N. F. (22), N. E. (42), Kızılca Köyü, 2009
  • E. G. (31), Kızılca Köyü, 2009
  • N. İ. (38), Kızılca Köyü, 2009
  • M. S. (27), N. F. (22), Kızılca Köyü, 2009
  • Dinçol, B., Dinçol, A. "Eski Anadolu'da Haberleşme", Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Haberler, 2003, Sayı 16; 1-5
  • Özgüç, T. Maşat höyük Kazıları ve çevresindeki Araştırmalar. Ankara, TTK Yayınları. 1978
  • Alp, S. Hitit Çağında Anadolu: Çiviyazılı ve Hiyeroglif Yazılı Kaynaklar. Ankara, Tübitak Yayınları. 2001; 84-86
  • KARP Komana Arkeolojik Araştırma Projesi, erişim: Eylül 2009, www.komana.org/c.htm
  • Özgüç, T. "Excavations at the Hittite Site, Maşat Höyük: Palace, Archives, Mycenaean Pottery". American Journal of Archaeology, Vol. 84, No. 3. 1980; 305-309
  • Murat, L. "Hititlerde Su Kültü". Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih Bölümü Tarih Araştırmaları Dergisi, Cilt 31, Sayı 51, 2012, s.125-158
  • Köroğlu, K. Sönmez, Ş. "Phryg Krallığı", Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü resmi sitesi, erişim: Eylül 2009, http://turkinst. org/tr/dosyalar/frig/index.htm
  • Büyükgün, B. "Men Kültüyle İlgili Eskişehir, Afyon, Kütahya ve Pamukkale Arkeoloji Müzelerinde Bulunan Bazı Taş Eserler". Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Arkeoloji A.B.D. 2006
  • Algan, E., Anadolu Medeniyetleri, Hitit-Frig-Urartu Esbank Kültür Yayınları, 1997
  • Şahan, M. "Anadolu'da Tanrıça", Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001, s.43
  • Kingsley, Antik Felsefe: Gizem ve Büyü, Kabalcı Yayınevi, 2002, s. 144
  • Ş. G. (46), Bursa Kestel, 2015
  • Arıkan,Y. "Hitit Dini Üzerine Bir İnceleme". Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. Cilt 38 Sayı 1-2. ; 271-285.
  • Dinçol, B. "Hititler'de Fal ve Kenahet". Arkeoloji ve Sanat. Sayı 4. 1979;8
APA YÜRÜR G (2015). AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. , 108 - 114.
Chicago YÜRÜR Gülkızılca AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. (2015): 108 - 114.
MLA YÜRÜR Gülkızılca AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. , 2015, ss.108 - 114.
AMA YÜRÜR G AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. . 2015; 108 - 114.
Vancouver YÜRÜR G AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. . 2015; 108 - 114.
IEEE YÜRÜR G "AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ." , ss.108 - 114, 2015.
ISNAD YÜRÜR, Gülkızılca. "AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ". (2015), 108-114.
APA YÜRÜR G (2015). AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 5(3), 108 - 114.
Chicago YÜRÜR Gülkızılca AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 5, no.3 (2015): 108 - 114.
MLA YÜRÜR Gülkızılca AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, vol.5, no.3, 2015, ss.108 - 114.
AMA YÜRÜR G AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2015; 5(3): 108 - 114.
Vancouver YÜRÜR G AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2015; 5(3): 108 - 114.
IEEE YÜRÜR G "AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ." Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 5, ss.108 - 114, 2015.
ISNAD YÜRÜR, Gülkızılca. "AY KADIN İYİLEŞTİRME ZİYARETİ". Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 5/3 (2015), 108-114.