Yıl: 2016 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 160 - 171 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek

Öz:
Bu çalışmada, drama yöntemi kullanılarak çocukların drama çalışmaları öncesi ve sonrası bilim adamlarına ve icatlarına yönelik düşünceleri arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak konuyla ilgili 3 saatlik yaratıcı drama eğitim programı tasarlanmış ve tasarlanan eğitim programı çocuklara uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ve Kırklareli illerinde okul öncesi kurumlarına devam eden 6 yaş 59 kız ve 39 erkek olmak üzere toplam 98 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma; beş grupla öntest-sontest deneme modelli bir çalışma olarak desenlenmiştir. Drama çalışmaları öncesi ve sonrası, çocukların 'Bilim İnsanlarına' ilişkin düşünceleri arasındaki farklılıkları ölçmek amacıyla, drama çalışmaları öncesi ve sonrasında her bir çocuk için soru formu uygulanmıştır. Öntest-sontest uygulaması sonucu çocukların bilim insanları ve icatlarına yönelik cevaplarında, sontest lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, yaratıcı drama yöntemi sayesinde katılımcıların bilim adamlarının kim olduğuna, neler yaptıklarına, bilim adamlarının neleri icat ettikleri ile ilgili konularda fikir sahibi oldukları söylenebilir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Assessing The Effect Of Drama Method Upon The Formation Of Children's Idea About Scientists And Their Inventions

Öz:
In this study, we examine the way children think about scientists and their inventions, and investigate whether there are differences between their thinking before and after interventions with the method of dramatization. To accomplish this task, we designed a 4-hours long creative educational dramatization program and applied it to the participants. 98 six year old children who were enrolled in preschool programs in Ankara participated in the study,. This study consisted of 4 hours of workshop activity over 4 weeks. The study engaged five groups of preschoolers with pre- and post-activity surveys. In order to measure the differences between the way children think about 'Scientists', we gave the survey to each child before and after the dramatization activities. At the end of the study, we observed significant differences in favor of the in children's answers to the post-activity survey questions. According to the findings of the study, it is said that the participants have ideas about scienstists and their invention through creative drama method
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktaş- Arnas, Y. (2002). Okulöncesi dönemde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi. (6). 1- 7.
  • Aktaş- Arnas, Y. (2003). Küçük bir bilim adamı yetiştirmenin ilk adımları. Çocuk ve Aile, Ekim. 42-46
  • Aktaş-Arnas, Y. (2006). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Nobel Kitabevi: Ankara. (2) . 7-12
  • Alisinanoğlu, F. & Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi öğretmenin fen ve doğa eğitiminde rolü. Yeni Eğitim Dergisi,(2). 57-58.
  • Alisinanoğlu, F. (2005). Bebeklik dönemi ve yeni yürüme döneminde gelişim. Ayşegül, A. (Edt). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara. 89-97.
  • Anderson, C. W. (1987, May). The role of education in the academic disciplines in teacher preparation. Paper presented at the Rutgers Invitational Symposium on Education: The Graduate Preparation of Teachers, New Brunswick, NJ.
  • Brewer, J. A. (2001). Introduction to early childhood education.Introduction to early childhood education. Preschool through primary grades. Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Büyüköztürk, Ş., (2001).Deneysel desenler. Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Çağlak, S. (1999). Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocukların Beden Eğitimi Etkinlikleri Yoluyla Kavram (Enerji) Öğretimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Enstitüsü Okulöncesi Eğitimi Bilim Dalı (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). 93-104.
  • Ward, S and Davies, D (2003). Young children as scientists, designers and technologists. Howe, A & Davies, D, (eds). Teaching science, design and technology in the early years. David Fulton: London. 10-24
  • Davies, D. & Howe, A (2003) Teaching science and design and technology in the early years. David Fulton: London.
  • Gönen, M. ve Dalkılıç, N.U. (2003). Çocuk eğitiminde drama: Yöntem ve uygulamalar. Eplison Yayıncılık: İstanbul.
  • Güler, T. ve Akman, B. (2006) 6 Yaş Çocuklarının bilim ve bilim insanı hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (31), 55-66
  • Günay, A. ve Güner, N. (2007). Fen Eğitimi İçin Bir Tiyatro Örneği: "Araştırmadan Olmaz" . Ulusal Drama Semineri Sözel Bildiri.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kitson, Neil ve Spiby, Ian. (1997). Developing primary teching skills..Routlaedge: NewYork. 7-11.
  • Macaroğlu, Akgül. E. (2004). Fen ve doğa etkinlikleri. Morpa Kültür Yayınları: İstanbul. 8-10.
  • McComas, William (1996). Ten myths of science: Reexamining what we think we know. School Science & Mathematics, (96), 10.
  • McGuffee, James W. (2004). Drama in the computer science classroom. The Journal of Computing Sciences in Colleges. 19(4)
  • Üstündağ, T. Özdemir, P. (2007). Creative drama curriculum related to the scientists in science and technology. İlköğretim Online. 6(2). 226-233.
APA AKAR GENÇER A, Akman B (2016). Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. , 160 - 171.
Chicago AKAR GENÇER ARZU,Akman Berrin Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. (2016): 160 - 171.
MLA AKAR GENÇER ARZU,Akman Berrin Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. , 2016, ss.160 - 171.
AMA AKAR GENÇER A,Akman B Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. . 2016; 160 - 171.
Vancouver AKAR GENÇER A,Akman B Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. . 2016; 160 - 171.
IEEE AKAR GENÇER A,Akman B "Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek." , ss.160 - 171, 2016.
ISNAD AKAR GENÇER, ARZU - Akman, Berrin. "Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek". (2016), 160-171.
APA AKAR GENÇER A, Akman B (2016). Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. İlköğretim Online (elektronik), 15(1), 160 - 171.
Chicago AKAR GENÇER ARZU,Akman Berrin Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. İlköğretim Online (elektronik) 15, no.1 (2016): 160 - 171.
MLA AKAR GENÇER ARZU,Akman Berrin Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. İlköğretim Online (elektronik), vol.15, no.1, 2016, ss.160 - 171.
AMA AKAR GENÇER A,Akman B Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(1): 160 - 171.
Vancouver AKAR GENÇER A,Akman B Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(1): 160 - 171.
IEEE AKAR GENÇER A,Akman B "Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek." İlköğretim Online (elektronik), 15, ss.160 - 171, 2016.
ISNAD AKAR GENÇER, ARZU - Akman, Berrin. "Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek". İlköğretim Online (elektronik) 15/1 (2016), 160-171.