Yıl: 2016 Cilt: 27 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 41 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Öz:
Bu araştırmada, ebeveynlerin çocuk hakları konusundaki tutumları ile ilköğretim öğrencilerinin ahlaki olgunlukları arasın-dakiilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir İli, Karşıyaka İlçesi'nde alt,ortaveüstsosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden7 devlet il-köğretim okulu ileözelilköğretim okulunu temsil edenbirokulun 7. sınıföğrencileri vebuöğrencilerin ebeveynleri oluşturmuş-tur.Araştırmada veritoplama aracıolarak, Yurtsever (2009) tarafından geliştirilen, 'Çocuk Haklarına İlişkin Ebeveyn Tutum Ölçeği' ileDilmaç (1999) tarafından geliş-tirilen 'Ahlaki Olgunluk Ölçeği' kullanıl-mıştır. Araştırma verilerini çözümlemede, Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testiile Spearman's RhoAnalizi kullanılmıştır. Araş-tırma sonuçlarına göre; ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ahlakiolgunlakları cinsiyet-leregörekarşılaştırıldığında sevgi boyu-tunda; okulların sosyo-ekonomik düzeyine görekarşılaştırıldığında, içhuzur, şidd-ettenkaçınma davranışı vedoğru davranış boyutlarında farklılaşmaktadır. İlköğretimöğrencilerinin ahlaki olgunlukları ileebe-veynlerinçocuk hakları tutumları arasında çeşitli altboyutlarda, doğrusal yönlü, zayıf ilişkiler bulunmaktadır. Bu ilişkiler, öğrenci-lerinöğrenim gördüğü okulun sosyo-ekono-mik düzeyine göre farklılık göstermektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri

The Attitudes of Parents toward Children's Rights and the Link between Moral Maturity of Primary Level Students

Öz:
This study aims at finding out the attitudes of parents toward children's rights and examining the link between moral maturity of primary level students. The participants of the study consist of 7 state primary schools representing lower, middle and upper socio-economic levels in Karşiyaka District of İzmir province and seventh-grade students representing a private primary school and their parents. As data collection tools, 'Parent Attitude Scale on Children Rights' developed by Yurtsever and Oktay (2009) and 'Moral Maturity Scale' developed by Dilmac (1999) are used. To analyze the data, Kruskal Wallis and Mann-Whitney U test, Spearman's Rho Analysis are utilized. According to the results of the study, moral maturity of seventh-grade students based on gender differs in terms of love; once based on the socio-economic levels of schools, it differs in terms of inner peace, violence avoidance and righteous behaviors. There are vertical, weak relationships between moral maturity and the attitudes of parents toward children's rights, even if they differ in various sub dimensions. The relationship between the moral maturity of children and the attitudes of parents toward children's rights differs, based on the socioeconomic level of the school where students are educated
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, H. (2000). Çocuk haklarında yer alan kimi haklar açısından sokakta ve hizmet sektöründe çalışan çocuklar. Yayınlanma- mış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akinal, B. (2013). Aile ortamı dışında yeti- şen çocuklarda ahlaki gelişim. Yayınlanma- mış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversite- si Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akman, B. ve Ertürk, G. H. (2011). Okul ön- cesi öğretmenlerinin çocuk haklarına iliş- kin bilgi düzeylerinin ve okul öncesi çocuk haklarının öğretilmesine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Aydın Gülan, Mustafa Ruhi Şirin, Mehmet Şirin (Ed.), I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi Yetişkin Bildirileri Kitabı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul, 269-285. A
  • nne, K. ve Ong'ondo, C. (2013). An as- sessment of the level of awareness about children's rights among children in eldoret municipality. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies (JETERAPS), 4(2), 279-287.
  • Arthur, J. ve Carr, D. (2013). Character in learning for life: A virtue-ethical rationale or recent research on moral and values edu- cation. Journal of Beliefs & Values, 34(1), -35.
  • Aypay, A., Çekiç, O. ve Seçkin, M. (2012). Öğretim elemanlarının öğretime ilişkin gö- rüşlerinin normatif açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (2), 1345-1366.
  • Aypay, A. ve Dereli, E. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve işbirli- ği yapma karakterlerinin insani değerlerini yordaması ve bu özelliklerinin incelenme- si. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (2), 1249-1270.
  • Aziz, R. A. ve Iskandar, S. (2013). Working children and knowledge of right to educati- on: A study of child labor in Sabah, Malay- sia. Asian Social Science, 9(8), 23-33.
  • Balkıs, M., Duru, E. ve Buluş, M. (2005). Şiddete yönelik tutumların özyeterlik, med- ya, şiddete yönelik inanç, arkadaş grubu ve okula bağlılık duygusu ile ilişkisi. Ege Eği- tim Dergisi, 6(2), 81-97.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Psikolojisi. An- kara: Gül Yayınevi.
  • Çam, Z., Seydooğulları, S., Çavdar, D. ve Çok, F. (2012). Ahlak gelişimine klasik ve yeni kuramsal yaklaşımlar. Kuram ve Uygu- lamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1211-1225.
  • Çeliköz, N., Seçer, Z., Çetin, Ş. ve Demir Şen H. (2008). Çocuk yuvası ve ailesi ile yaşayan çocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarının karşılaştırılmalı olarak ince- lenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 1-13.
  • Çetinkaya, N. (2000). Öğretmen ve öğren- cilerin çocuk haklarına bakışının değer- lendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiftçi, N. (2003). Kohlberg'in bilişsel ahlaki gelişim teorisi: Ahlak ve demokrasi eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 43-77.
  • Çileli, M. (1986). Ahlak psikolojisi ve eğiti- mi. Ankara: V Yayınları
  • Day, D. M., Peterson-Badali, M. ve Ruck, M. D. (2006). The relationship between maternal attitudes and young people's at- titudes toward children's rights. Journal of Adolescence, 29, 193-207.
  • Dewey, J. (1997). Experience and educati- on. Indiana: Kappa Delta Pi.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psycholo- gist, 55 (1), 34-43.
  • Dikmen, A. (1998). Çocuk haklarına dair sözleşme çerçevesinde İstanbul'da çalışan çocuklar üzerine bir değerlendirme. Yayın- lanmamış doktora tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü, İstanbul.
  • Dilmaç, B. (1999). İlköğretim öğrencilerine insani değerler eğitimi verilmesi ve ahlaki olgunluk ölçeği ile eğitimin sınanması. Yayın- lanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üni- versitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, İ. ve Durualp, E. (2011). Sosyal Bilgi- ler dersi alan dördüncü ve beşinci sınıf öğren- cilerinin çocuk haklarına dair görüşlerinin karşılaştırılması. Aydın Gülan, Mustafa Ruhi Şirin (Ed.), Mehmet Şirin, I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi Yetişkin Bildirileri Kitabı, İs- tanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 293-302.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. Cev- det Öztürk (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bil- giler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dökmen, Ü. (2003). Sanatta ve günlük ya- şamda iletişim çatışmaları ve empati. İstan- bul: Sistem Yayıncılık.
  • Dönmez, T. (2015). İlkokul sınıf öğretmenle- rinin sınıf yönetimi profilleri ile çocuk hakları yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayınlan- mamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, D. (2011). Siyasetle ahlak ve de- ğerler dünyasının sorunlu ilişkileri üzerine. Değerler Eğitimi Dergisi, 5- 58.
  • Edling, S. (2012). The paradox of meaning well while causing harm: A discussion abo- ut the limits of tolerance within democra- tic societies. Journal of Moral Education, (4), 457-471.
  • Eisenberg, N. (2000). Empathy and sympathy. In M. Lewisve J.M. Haviland-Jo- nes (Eds.), Handbook of Emotions (s. 677- ). New York: The Guilford Press.
  • Erbay, E. (2011). Türkiye'de çocuk hakları- nı tanıtma, yaygınlaştırma ve izlemeye yö- nelik uygulamaların eleştirel analizi ve bir model önerisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü, Ankara.
  • Erken, M. (2009). Empati becerisinin ahla- ki davranışlar üzerindeki etkisi. Yayınlan- mamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Eroğlu, S. E. (2009). Saldırganlık dav- ranışının boyutları ve ilişkili olduğu faktör- ler: Lise ve üniversite öğrencileri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. Selçuk Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 221.
  • Germaine, R. W. (2001). Values educati- on ınfluence on elementary students' self- esteem. Yayınlanmamış doktora tezi, Uni- versity of San Diego, U.S.A.
  • Grugel, J. (2013). Children's rights and children's welfare after the convention on the rights of child. Progress in Development Studies, 13(1), 19-30.
  • Grugel, J. ve Ferreria, F. P. M. (2012). Stre- et working children, children's agency and the challenge of children's rights: Evidence from Minas, Gerais, Brazil. Journal of Inter- national Development, 24(7), 828-840.
  • Güneş, G. (2012). Çocuk hakları açısın- dan Türkiye'de sığınmacı çocuklar: Çeçen çocuklar örneği. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Yalova Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü, Yalova.
  • Güngör, E. (2010). Değerler psikolojisi üze- rine araştırmalar: Ahlak psikolojisi, ahlaki değerler ve ahlaki Gelişme. Ankara: Ötü- ken Neşriyat A.Ş.
  • Gürüz, D. ve Eğinli, A. (2008). İletişim bece- rileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak. Anka- ra: Nobel Yayın ve Dağıtım Şirketi.
  • Hasta, D. ve Güler, M. E. (2013). Saldır- ganlık: Kişilerarası ilişki tarzları ve empati açısından bir inceleme. Ankara Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1),64-104. http://dergiler.ankara.edu.tr/ dergiler/49/1775/18772.pdf. (Erişim tarihi: Aralık 2012)
  • Hortaçsu, N. (2012). En güzel psikoloji sos- yal psikoloji. Ankara: İmge Kitabevi Yayın- ları
  • Kabadayı, A. ve Aladağ, K. S. (2010). Farklı ilköğretim kurumlarına devam eden öğren- cilerin ahlaki gelişimlerinin çeşitli değiş- kenler açısından değerlendirilmesi. Ulus- lararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1). www. insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/ download/.../521. (Erişim tarihi: 20 Aralık 2012).
  • Katılmış, A. ve Ekşi, H. (2011). Karakter eği- timi el kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kepenekçi, Y. K. (2008). İnsan hakları ve vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
  • Kobat, İ. B. (2009). Ulusal ve uluslararası hukukta çocuk suçluluğu ve nedenleri. Ya- yınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kı- rıkkale.
  • Krop, E. H. (2006). The effects of a cog- nitive-moral dev. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Elopment Program on Inmates in a Correctional Educational Environment, Virginia Üniversitesi, U.S.A.
  • Kulaksızoğlu, A. (1995). Ergenlik psikoloji- si. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kurt, G. (2012). Yataklı sağlık kuruluşla- rında çocuk ile ilgili sağlık hizmetlerinin çocuk hakları sözleşmesine uygunluğunun ve sağlık profesyonellerinin çocuk hakla- rı konusundaki farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakül- tesi, Kırıkkale.
  • Liebel, M. (2012). Children's rights as living rights: Why human rights only make sense if they are connected to the lives of child- ren. Revista de Asistenja Sociala, Anual XI, , 13-26.
  • Melton, G. B. (1980). Children's concepts of their rights. Journal of Clinical Child Psychology, 9(3), 186-190.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. (1973). T.C. Resmi Gazete 14574, 24 Haziran 1973.
  • Musayeva, G. (2013). Avrupa Birliği, Türki- ye ve Azerbaycan'da çocuk hakları. Yayın- lanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Oktay, A. ve Kumbaroğlu, N. (2011). Öğret- menlerin ve öğrencilerin çocuk haklarına bakışının değerlendirilmesi. Aydın Gülan, Mustafa Ruhi Şirin, Mehmet Şirin (Ed.), I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi Yetişkin Bildirileri Kitabı, (293-302). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Onur, B. (1997). Gelişim Psikolojisi: (Yetiş- kinlik-Yaşlılık-Ölüm). Ankara: İmge Kitabe- vi.
  • Öntaş, Ö. C. (2004). Çocuk hakları ve sos- yal hizmetin güçlendirme yaklaşımı açı- sından suça yönelen çocuk-polis ilişkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, An- kara.
  • Özgüleç, F. (2001). 7-11 yaşlarındaki ço- cukların ahlaki yargılarının gelişimi. Yayın- lanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üni- versitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkaynak, B. (1982). Teğmen Kalmaz İl- kokulu'na devam eden altı-onbir yaş grubu çocukların ahlak yargılarının gelişimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacet- tepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pais, M. S. (2010). The protection of child- ren from sexual exploitation optional pro- tocol to the convention on the rights of the child on the sale of children, child prostitu- tion and child pornography. International Journal of Children's Rights, 18, 551-566.
  • Peterson-Badali, M., Morine, S. L.,Ruck, M. D. ve Slonim, N. (2004). Predictors of maternal and early adolescent attitudes toward children's nurturance and self- determination rights. Journal of Early Ado- lescence, 24(2), 159-179.
  • Pişkin, M. (1989). Empati, kaygı ve çatışma eğilimi arasındaki ilişki. Ankara Üniversite- si Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22(2), 784.
  • Rogers, C. M. ve Wrightsman, L. S. (1978). Attitudes toward children's rights: Nurturan- ce or self-determination?. Journal of Social Issues, 34(2), 59-68.
  • Ruck, M. D. (1994). Children's understan- ding of nurturance and self-determination rights. Unpublished Dissertation, Toronto University, Toronto, Canada.
  • Ruck, M. D., Abramovitch, R. ve Keating, D. P. (1998). Children's and adolescents' understanding of rights: Balancing nurtu- rance and self-determination. Child Deve- lopment, 69(2), 404-417.
  • Seçer, Z., Sarı, H. ve Olcay, O. (2006). Anne tutumlarına göre okul öncesi dönem- deki çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgi- lerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi So- syal Bilimler Enstitüsü Dergisi, https://www. researchgate.net/publication/26455115_ANNE_TUTUMLARINA _GORE_OKU- LONCESI_DONEMDEKI_COCUKLA- RIN_AHLAKI_VE_SOSYAL_KURAL_BIL- GILERININ_INCELENMESI. (Erişim tarihi: 01.2016).
  • Selçuk, Z. (2002). Eğitim psikolojisi. Anka- ra: Pe-Gem Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Senemoglu, N. (2011). Gelişim, öğrenme ve öğretim (20. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Seydooğulları, S. Ü. (2008). Demokratik ve otoriter ana baba tutumlarının lisede öğre- nim gören gençlerin ahlaki yargı yeteneği- ne etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü, Sakarya.
  • Sutton, P. B. (2003). The relationship bet- ween parents attitude toward children's rights, parenting styles and children's right to sexuality education. Unpublished Dis- sertation, Alliant İnternational University, Fresno, California, U.S.A.
  • Şengün, M. (2008). Lise öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeylerinin bazı kişisel değişkenler açısından incelenmesi. Ya- yınlanmamış doktora tezi, On dokuz Ma- yıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Temel, Z. F. (1991). Yetiştirme yurdunda ve ailesi yanında kalan 14-18 yaş grubundaki gençlerin cinsiyet rolü kimlikleri ile moral gelişimlerinin bazı değişkenlere göre ince- lenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tola, D. (2003). İlkokul 5. sınıf çocuklarında ahlaki yargı ile ana-baba tutumları arasın- daki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Torun, F. (2011). Çocuk hakları öğretimin- de oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Turanlı, K. (2004). Birleşmiş Milletler çocuk hakları çerçevesinde çocuğun ekonomik sömürüden korunma hakkı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi So- syal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tuzgöl Dost, M. (2007). Üniversite öğrenci- lerinin yaşam doyumunun bazı değişkenle- re göre incelenmesi. Pamukkale Üniversite- si Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-143. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler.
  • Uçuş, Ş. (2011). İlköğretim öğrencileri için çocuk hakları farkındalık ölçeğinin gelişti- rilmesi. Aydın Gülan, Mustafa Ruhi Şirin, Mehmet Şirin (Ed.), I. Türkiye Çocuk Hak- ları Kongresi Yetişkin Bildirileri Kitabı, 365- , İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Ulusoy, K. (2003). Sosyal Bilgiler öğret- menlerinin tarih ve ahlak eğitimi ilişkisi üzerine görüşleri. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: PEGEM.
  • Ural, Ş. (1998). Epistemolojik açıdan değer- ler ve ahlak. Doğu-Batı, I(4), 41.
  • Washington, F. (2010). 5-6 yaş çocuklarına uygulanan aile katılımlı çocuk hakları eği- tim programının etkililiğinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marma- ra Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeşilkayalı, E. ve Yıldız-Demirtaş, V. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ebeveynlerinin ço- cuk hakları tutumları. Uluslararası Sosyal Hizmet Sempozyumu Bildirisi, Kocaeli.
  • Yıldız, C. B. (2011). Devlet egemenliği ve in- san hakları rejimi altında çocuk hakları: Tür- kiye'de 2006-2010 yılları arasında terörle mücadele Kanunuyla yargılanmış çocuklar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yurtsever, M. (2009). Ebeveyn çocuk hakları tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve anne babaların çocuk haklarına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
APA YESILKAYALI E, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2016). EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 41 - 63.
Chicago YESILKAYALI EMEL,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. (2016): 41 - 63.
MLA YESILKAYALI EMEL,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 2016, ss.41 - 63.
AMA YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 41 - 63.
Vancouver YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 41 - 63.
IEEE YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V "EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." , ss.41 - 63, 2016.
ISNAD YESILKAYALI, EMEL - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". (2016), 41-63.
APA YESILKAYALI E, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2016). EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(1), 41 - 63.
Chicago YESILKAYALI EMEL,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Toplum ve Sosyal Hizmet 27, no.1 (2016): 41 - 63.
MLA YESILKAYALI EMEL,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Toplum ve Sosyal Hizmet, vol.27, no.1, 2016, ss.41 - 63.
AMA YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Toplum ve Sosyal Hizmet. 2016; 27(1): 41 - 63.
Vancouver YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Toplum ve Sosyal Hizmet. 2016; 27(1): 41 - 63.
IEEE YESILKAYALI E,YILDIZ DEMİRTAŞ V "EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." Toplum ve Sosyal Hizmet, 27, ss.41 - 63, 2016.
ISNAD YESILKAYALI, EMEL - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "EBEVEYNLERİN ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". Toplum ve Sosyal Hizmet 27/1 (2016), 41-63.