Validity and Reliability of Time Management Questionnaire
Yıl: 2002 Cilt: 2002 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 9 - 13 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Validity and Reliability of Time Management Questionnaire
Öz: Bu çalışmanın amacı, Zaman Yönetimi Anketi (ZYA)'nin güvenirlik ve geçerliğini Türkiye'deki üniversite öğrencileri için test etmektir. 35-maddeden oluşan ZYA Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde okumakta olan ve tüm bölümlere ve fakültelere açılmış olan seçmeli dersleri alan lisans öğrencilerine uygulanmıştır. 9 seçmeli ders 1999-2000 bahar döneminde açılan seçmeli dersler arasından rastgele yöntemle seçilmiştir. Bu çalışmanın örneklem grubu 361 kız ve erkek üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Anketin geçerliği iç-geçerlik ve yapısal geçerlik ile belirlenmiştir. Bu envanterin alt boyutlarını Türk populasyonu için saptayabilmek için Temel Bileşenler Faktör Çözümlemesi kullanılmıştır ve sonuçlar 35-maddelik ZYA'nin 3 alt boyutu olduğunu göstermiştir. Anketin güvenirliği 0.87 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Konular:
Zaman Yönetimi Anketi: Geçerlik ve Güvenirlik
Öz: The purpose of this study was to conduct the reliability and validity of Time Management Questionnaire (TMQ) for Turkish university students. 35-item Time Management Questionnaire was administered to Middle East Technical University undergraduate university students who were taking elective courses opened to all departments and faculties. 9 elective courses were randomly selected from the elective courses opened at 1999-2000 spring season. The subjects of this study were 165 female and 196 male university students. Validity of the questionnaire was established by face validity and construct-related evidence. To analyze the factors associated with this instrument for Turkish population, items were subjected to principal component analysis and results showed that 35-item TMQ revealed 3 components. For the reliability of instrument internal consistency statistical method (cronbach alpha) was used. Cronbach alpha coefficient for TMQ was 0.87.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA | ALAY OZGÜL S, KOÇAK M (2002). Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. , 9 - 13. |
Chicago | ALAY OZGÜL SEMA,KOÇAK Mehmet Settar Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. (2002): 9 - 13. |
MLA | ALAY OZGÜL SEMA,KOÇAK Mehmet Settar Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. , 2002, ss.9 - 13. |
AMA | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. . 2002; 9 - 13. |
Vancouver | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. . 2002; 9 - 13. |
IEEE | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M "Validity and Reliability of Time Management Questionnaire." , ss.9 - 13, 2002. |
ISNAD | ALAY OZGÜL, SEMA - KOÇAK, Mehmet Settar. "Validity and Reliability of Time Management Questionnaire". (2002), 9-13. |
APA | ALAY OZGÜL S, KOÇAK M (2002). Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002(22), 9 - 13. |
Chicago | ALAY OZGÜL SEMA,KOÇAK Mehmet Settar Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002, no.22 (2002): 9 - 13. |
MLA | ALAY OZGÜL SEMA,KOÇAK Mehmet Settar Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2002, no.22, 2002, ss.9 - 13. |
AMA | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(22): 9 - 13. |
Vancouver | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(22): 9 - 13. |
IEEE | ALAY OZGÜL S,KOÇAK M "Validity and Reliability of Time Management Questionnaire." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, ss.9 - 13, 2002. |
ISNAD | ALAY OZGÜL, SEMA - KOÇAK, Mehmet Settar. "Validity and Reliability of Time Management Questionnaire". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002/22 (2002), 9-13. |