ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI
Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 34 Sayfa Aralığı: 69 - 78 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI
Öz: Sanatsal bir anlatım biçimi olarak temsilî estetik, yapıtın tek anlamlı olduğunu varsayar. Bu durum, seyircinin anlam evrenini sınırlar ve ona önceden belirlenmiş anlam kodlarını dayatır. Oysa performans sanatı, temsile dayalı anlam rejimiyle arasına mesafe koyduğu ölçüde etkili bir eyleme dönüşmektedir. Bu metinde, Şükran Moral'ın dört adet performansı (Bordello, Hamam, Speculum, Amemus) bu bakış açısı üzerinden irdelenecektir. Sürece odaklanan bu performanslar; temsil düzeneğinin sınırlarını aşması ve bulanıklaştırması üzerinden okunacak, bu durumun performans sanatındaki direnişçi potansiyeli nasıl tetiklediği üzerinde durulacaktır.
Anahtar Kelime: Konular:
THE FOCUSES OF COUNTER-REPRESENTATION
Öz: The representative aesthetics as a form of artistic expression assumes that the artwork is univocal. İt borders the universe of meaning for spectator and insists predetermined meaning codes to her/him. Whereas the performance art can be an effective action as long as it puts a distance with representative regime of meaning. İn this text, it will be examinated four art-works of Şükran Moral (Bordello, Hammam, Speculum, Amemus) by this viewpoint. The artist's performances that focuses on process, will be read by crossing and blurring the boundaries of represantation and dwelt on how this case triggers the resister character of performance art.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Bozkurt, Nejat. (2013). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayınları.
- Carlson, Marvin. (2013). Performans: Eleştirel Bir Giriş. (B. Güçbilmez, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
- Derrida, Jacques. (2011). Gramatoloji. (İsmet Birkan, Çev.). Ankara: Bilgesu Yayınları.
- Gianetti, Claudia. (2014). Welcome to Turkey. (M. Ünsal, O. Zilberman, L. Gonzales, Çev.).
- İstanbul: Galeri Zilberman. Rancière, Jacques (2012). Estetiğin Huzursuzluğu. (Aziz Ufuk Kılıç, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları
- Sarup, Madan. (2010). Post-yapısalcılık ve Postmodernizm: Eleştirel Bir Giriş. (A. Güçlü, Çev.).
- İstanbul: Kırk Gece Yayınları. Sontag, Susan. (2009). Against Interpretation and Other Essays. London: Penguin.
- Yardımcı, Sibel. (2005). Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul'da Bienal. İs- tanbul: İletişim Yayınları.
- Yücel, L., Uzun, S. (2009). Şükran Moral ile Sanatı Üzerine Söyleşi. Fotografya. Erişim: 02.2016. http://fotografya.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?sayi22
APA | SAYAR M (2016). ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. , 69 - 78. |
Chicago | SAYAR Meral ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. (2016): 69 - 78. |
MLA | SAYAR Meral ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. , 2016, ss.69 - 78. |
AMA | SAYAR M ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. . 2016; 69 - 78. |
Vancouver | SAYAR M ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. . 2016; 69 - 78. |
IEEE | SAYAR M "ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI." , ss.69 - 78, 2016. |
ISNAD | SAYAR, Meral. "ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI". (2016), 69-78. |
APA | SAYAR M (2016). ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. Sanat Yazıları, 0(34), 69 - 78. |
Chicago | SAYAR Meral ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. Sanat Yazıları 0, no.34 (2016): 69 - 78. |
MLA | SAYAR Meral ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. Sanat Yazıları, vol.0, no.34, 2016, ss.69 - 78. |
AMA | SAYAR M ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. Sanat Yazıları. 2016; 0(34): 69 - 78. |
Vancouver | SAYAR M ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI. Sanat Yazıları. 2016; 0(34): 69 - 78. |
IEEE | SAYAR M "ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI." Sanat Yazıları, 0, ss.69 - 78, 2016. |
ISNAD | SAYAR, Meral. "ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI". Sanat Yazıları 34 (2016), 69-78. |