Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi

Yıl: 2015 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 479 - 498 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi

Öz:
Ana dili eğitiminin düşünme süreçleriyle çok yönlü ilişkisi Türkçe dersinde gerçekleştirilen eğitimsel unsurların önemini göstermektedir. Yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan Türkçe dersi öğretim programı üst düzey zihinsel becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu bakımdan eğitim-öğretimin önemli bir aşaması olan ölçmedeğerlendirme uygulamalarının da bu amaç doğrultusunda olması gerekmektedir. Bu araştırmayla soruların sınıflandırılmasında uluslararası düzeyde kabul gören ve yeniden yapılandırılan Bloom taksonomisine göre 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarı döneminde 5, 6 ve 7. sınıflarda Türkçe dersi sınav kâğıtları doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre soruların ağırlıklı olarak bilgi boyutunda kavramsal bilgi; bilişsel süreç boyutunda ise anlama basamağında olduğu tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇİNTAŞ YILDIZ D (2015). Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. , 479 - 498.
Chicago ÇİNTAŞ YILDIZ Derya Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. (2015): 479 - 498.
MLA ÇİNTAŞ YILDIZ Derya Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. , 2015, ss.479 - 498.
AMA ÇİNTAŞ YILDIZ D Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. . 2015; 479 - 498.
Vancouver ÇİNTAŞ YILDIZ D Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. . 2015; 479 - 498.
IEEE ÇİNTAŞ YILDIZ D "Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi." , ss.479 - 498, 2015.
ISNAD ÇİNTAŞ YILDIZ, Derya. "Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi". (2015), 479-498.
APA ÇİNTAŞ YILDIZ D (2015). Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 479 - 498.
Chicago ÇİNTAŞ YILDIZ Derya Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, no.2 (2015): 479 - 498.
MLA ÇİNTAŞ YILDIZ Derya Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.14, no.2, 2015, ss.479 - 498.
AMA ÇİNTAŞ YILDIZ D Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 14(2): 479 - 498.
Vancouver ÇİNTAŞ YILDIZ D Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 14(2): 479 - 498.
IEEE ÇİNTAŞ YILDIZ D "Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi." Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, ss.479 - 498, 2015.
ISNAD ÇİNTAŞ YILDIZ, Derya. "Türkçe Dersi Sınav Sorularının Yeniden Yapılandırılan Bloom Taksonomisine Göre Analizi". Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14/2 (2015), 479-498.