Yıl: 2002 Cilt: 2002 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 21 - 28 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı Ankara'da bulunan üç üniversitedeki Ortaöğretim Matematik Eğitimi Programlarında kayıtlı olan 4. sınıf matematik öğretmen adaylarının olasılık başarısını, olasılığa ve matematiğe yönelik tutumlarını cinsiyete göre incelemektir. Hipotezler Mann-Whitney U testi veya Pearson korelasyonu kullanılarak test edilmiştir. Analizler sonucunda, matematik öğretmen adaylarının olasılık başarı ortalamaları arasında istatistiksel olarak erkekler lehine anlamlı bir fark bulunmuş iken, matematik dersine yönelik tutumlarının ortalamaları arasında kızlar lehine bir fark bulunmuştur. Kız ve erkeklerin olasılığa yönelik tutumlarının ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Kızların olasılık başarıları, olasılığa ve matematiğe yönelik tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmamıştır. Erkeklerin olasılık başarıları ile olasılığa yönelik tutumları arasında, olasılığa yönelik tutumları ve matematiğe yönelik tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş iken bu kişilerin olasılık başarıları ve matematiğe yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının öğretmen olduklarında öğrencilerine yanlış izlenim vermeleri önlendiğinde, bu kişilerin kız öğrencilerinin olasılık başarılarına, olasılık ve matematiğe yönelik tutumlarına olumlu katkıda bulunmaları sağlanabilir.
Anahtar Kelime: matematik öğretmenleri akademik başarı olasılık öğretmen adayları tutumlar toplumsal cinsiyet

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Investigation of Prospective Mathematics Teachers' Probability Achievement, Attitudes Toward Probability and Mathematics With Respect to Gender

Öz:
The purpose of the present study was to investigate probability achievement, attitudes toward probability and mathematics of senior prospective mathematics teachers enrolled in Secondary Mathematics Teacher Education Programs. In order to test the hypotheses, Mann-Whitney U Test or Pearson correlation were used. After the analyses, while it was found that there was a statistically significant mean difference on probability achievement in the favor of male prospective mathematics teachers, it was found that there was a significant mean difference on attitudes toward mathematics in the favor of girls. It was found no significant mean difference on attitudes toward probability with respect to gender. There were no significant relationships among girls' probability achievement, attitudes toward probability and mathematics. While it was found significant relationships between boys' probability achievement and their attitudes toward probability, and between their attitudes toward probability and mathematics, it was found no significant relationship between boys' probability achievement and their attitudes toward mathematics. When the prospective teachers become a teacher, wrong impressions toward their students are prevented so that they can make positive contribution toward their female students' achievement in probability, and attitudes towards probability and mathematics.
Anahtar Kelime: academic achievement probability prospective teachers attitudes gender mathematics teachers

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BULUT S, YETKİN İ, Kazak S (2002). Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. , 21 - 28.
Chicago BULUT Safure,YETKİN İ. Elif,Kazak Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. (2002): 21 - 28.
MLA BULUT Safure,YETKİN İ. Elif,Kazak Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. , 2002, ss.21 - 28.
AMA BULUT S,YETKİN İ,Kazak S Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. . 2002; 21 - 28.
Vancouver BULUT S,YETKİN İ,Kazak S Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. . 2002; 21 - 28.
IEEE BULUT S,YETKİN İ,Kazak S "Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi." , ss.21 - 28, 2002.
ISNAD BULUT, Safure vd. "Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi". (2002), 21-28.
APA BULUT S, YETKİN İ, Kazak S (2002). Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002(22), 21 - 28.
Chicago BULUT Safure,YETKİN İ. Elif,Kazak Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002, no.22 (2002): 21 - 28.
MLA BULUT Safure,YETKİN İ. Elif,Kazak Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2002, no.22, 2002, ss.21 - 28.
AMA BULUT S,YETKİN İ,Kazak S Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(22): 21 - 28.
Vancouver BULUT S,YETKİN İ,Kazak S Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2002(22): 21 - 28.
IEEE BULUT S,YETKİN İ,Kazak S "Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, ss.21 - 28, 2002.
ISNAD BULUT, Safure vd. "Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002/22 (2002), 21-28.