Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 36 Sayfa Aralığı: 210 - 244 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60

Öz:
Bu çalışmada Aamir Khan tarafından yönetilen 2009 yılı yapımı 3 Idiots ve Aamir Khan'ın Amole Gupte ve Ram Madhvani ile yönetmenliği paylaştığı 2007 yılı yapımı Taare Zameen Par filmlerinin eğitimsel açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada 3 Idiots ve Taare Zameen Par filmlerinde yer alan eğitimsel mesajların neler olduğu ve bu mesajların eğitimciler tarafından nasıl değerlendirildiği nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak incelenmiştir. Bu amaçla her iki filmin değerlendirilmesinde eğitimcilerin görüşlerine başvurulmuş, ayrıca her iki filmin içerdiği eğitimsel diyaloglar ve eğitimsel sahneler araştırmacılar tarafından analiz edilerek ortaya koyulmuştur. Araştırma sonucunda her iki filmin de başta bireysel farklılıklara dikkat çekme ve ezberci eğitim sistemine eleştiri olmak üzere eğitim ve eğitim sistemine ilişkin önemli eğitimsel mesajlar içeren filmler olduğu belirlenmiştir. Buna benzer filmler eğitim materyali olarak değerlendirilmesi eğitimde paradigma değişiminde faydalı olabilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

An Educational Study on Aamir Khan's Movies: A Qualitative Investigation of 3 Idiots and Taare Zameen

Öz:
This study aims to provide an educational investigation of 3 Idiots, produced in 2009 and directed by Aamir Khan, and of Taare Zameen Par, produced in 2007 and directed jointly by Amole Gupte, Ram Madhvani and Aamir Khan. This study employed the quantitative case study method to investigate both the educational messages in 3 Idiots and Taare Zameen Par and the reception of these messages by education professionals. Towards that end, opinions of educational professionals were collected. Additionally, the authors analyzed educational dialogs and educational scenes in both movies. The study found that both movies are of significance for their educational messages concerning the education system and the field of education in their emphasis on individual differences and their criticism of rote learning. It may be of benefit in producing a paradigm shift in education if these and similar movies are considered to be teaching materials.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Birkök, M. C Birkok, M., C. (2008). Bir toplumsallaştırma aracı olarak eğitimde alternatif medya kullanımı: Sinema filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-12.
  • Champoux, J. E. (1999). Films as a teaching resource. Journal of Management Inquiry, 8(2), 240-251.
  • Çağlar, A. (2010). 21. yüzyılda okulun değişen rolü ve yeni eğilimlere ilişkin iyimser bazı öngörüler. İçinde Orhan Oğuz, Ayla Oktay, Halis Ayhan (Eds.), 21. Yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi (1-40) . Ankara: Pegem.
  • Çağlar, M. ve Reis, E. (2007). Çağdaş ve Kültürel Eğitim Planlaması. Ankara: Pegem A.
  • Çalık, T. ve Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1) 55-66.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem.
  • Drucker, P. F. (1996). Yeni Gerçekler (5. Baskı). (Çev. B Karanakçı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Elmacı, T. (2013). Kader ve masumiyet filmleri bağlamında melodram türünün yeniden üretimi. Journal of World of Turks, 5(2), 261-277.
  • Fındıkçı, İ. (1998). Bilgi toplumunda eğitim ve öğretmen. Bilgi Toplumu Dergisi, 1. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayını. 83-91.
  • Garner, L. H. (2002). Education for the twenty-first century: Leadership for globalization. Iowa: Second Korea-U.S. Forum.
  • Gök, C. (2007). Sinema ve gerçeklik. Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 112-123.
  • Gökmen, M. (1989). Başlangıçtan 1950'ye kadar Türk sinema tarihi ve eski İstanbul sinemaları. İstanbul: Denetim Ajans.
  • Kaşkaya, A., Ünlü, İ., Akar, M.S. ve Sağırlı, M.Ö. (2011). Okul ve öğretmen içerikli sinema filmlerinin öğretmen adaylarının mesleki tutumlarına ve öz yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 1765-178.
  • Kiraz, Z. (2013). Okul örgütü ve yönetimi. Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İçinde, Sağlam, A.Ç. (Ed.), Ankara: Maya Akademi.
  • Nadir, U. (2013). Aile danışmanlığı eğitimlerinde popüler filmlerin kullanımı ve yapısal aile terapisi kuramı ile dalgaların prensi filminin analizi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1), 129-143.
  • Nowell-Smith, G. (1996). The Oxford history of world cinema. New York: Oxford University Press.
  • Okur, A., Süğümlü, Ü. ve Göçen, G. (2013). Kitaptan uyarlama sinema filmlerinin ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin okuma eğilimleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(33), 667-685.
  • Orhan, K. (2010). "Modern zamanlar" filmi ve dönemsel bir çalışma ilişkileri yorumlaması. Çalışma ve Toplum, 1, 133-152.
  • Oruç, Ş. ve Sarıbudak, D. (2015). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlerin eğitim ortamlarına etkisine ilişkin görüşleri. International Journal of Field Education, 1(1), 19-41.
  • Öğülmüş, S. (1991). İçerik çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Önder, S. ve Baydemir, A. (2005). Türk sinemasının gelişimi (1895-1939). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 113-135.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde yeni sistem arayışları: Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Pegem A.
  • Tezcan, M. (1972). Toplumsal yaşantımızda sinema ve halk eğitimindeki rolü. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3), 171-204.
  • Vincent, G.(1993). Sinemanın Yüz Yılı. İstanbul: Evrensel Kültür Kitaplığı.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 21-36.
  • Yanmaz, P. (2011). Turizm tanıtımında sinemanın rolü. e-gifder, 2, 112-139.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yolcu, E.(2007). Sinema filmlerindeki sigara içme sahnelerinin sigaraya başlama üzerine etkisi. İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, 26, 139-150.
  • Yurdigül, A. (2014). Eğitim olgusunun sinematografik anlatıdaki yeri üzerine bir
  • yaklaşım denemesi ("Bal" filmi örneği). Ekev Akademi Dergisi, 60, 487- 502.
  • İnternet Kaynakları
  • 3 Idiots (3 Aptal). (http://tr.wikipedia.org/wiki/3_Idiots).Taare Zameen Par (Her Çocuk Özeldir). http://tr.wikipedia.org/wiki/Taare_Zameen_Par
APA YILDIRIM N, TÜZEL İŞERİ E, YAR YILDIRIM V (2016). AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. , 210 - 244.
Chicago YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL,YAR YILDIRIM VEDA AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. (2016): 210 - 244.
MLA YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL,YAR YILDIRIM VEDA AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. , 2016, ss.210 - 244.
AMA YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. . 2016; 210 - 244.
Vancouver YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. . 2016; 210 - 244.
IEEE YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V "AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60." , ss.210 - 244, 2016.
ISNAD YILDIRIM, NAİL vd. "AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60". (2016), 210-244.
APA YILDIRIM N, TÜZEL İŞERİ E, YAR YILDIRIM V (2016). AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0(36), 210 - 244.
Chicago YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL,YAR YILDIRIM VEDA AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 0, no.36 (2016): 210 - 244.
MLA YILDIRIM NAİL,TÜZEL İŞERİ EMEL,YAR YILDIRIM VEDA AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.36, 2016, ss.210 - 244.
AMA YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2016; 0(36): 210 - 244.
Vancouver YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2016; 0(36): 210 - 244.
IEEE YILDIRIM N,TÜZEL İŞERİ E,YAR YILDIRIM V "AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0, ss.210 - 244, 2016.
ISNAD YILDIRIM, NAİL vd. "AAMİR KHAN FİLMLERİNİN EĞİTİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ: 3 IDİOTS (3 APTAL) VE TAARE ZAMEEN PAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR) ÜZERİNE NİTEL BİR DEĞERLENDİRME60". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 36 (2016), 210-244.