Yıl: 2015 Cilt: 15 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 1459 - 1470 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis

Öz:
The aim of this study was to determine the effect of creative drama on achievement through the use of quantitative and qualitative research methods. In the quantitative section of the research, the meta-analytic method was used and an attempt was made to include all studies of creative drama carried out between 2000 and 2014 at the national and international levels. As a result, 40 studies (8 articles, 28 Mas, and 4 PhD theses) complied with the inclusion criteria, which consisted of examining the effect of creative drama on academic achievement and including statistical values to calculate the effect size. Studies were further separated according to the characteristics of grade level, subject field, and implementation period. The Comprehensive Meta-Analysis statistical program and the MetaWin program were used to calculate effect size. In the qualitative context of the study, data collected through documentary review based on the content analysis of the thematic examination of the articles and theses were analyzed through the Maxqda 11 program. Meta-analytic findings indicated that creative drama had a significant and positive effect on academic achievement and the qualitative findings indicated that it had influential outcomes on a variety of domains in general.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Studies marked with asterisk (*) are included in the metaanalysis. Adıgüzel, H. Ö., & Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achievement in the instruction of some development and learning theories. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1741-1746. doi:10.1016/j. sbspro.2010.12.393
  • *Akyüzlüer, F. (2007). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin müzik becerilerini geliştirmede dramanın etkisi (Doctoral dissertation, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey).
  • Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ *Altıkulaç, A., & Akhan, N. E. (2010). 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247.
  • *Altıkulaç, A., & Akhan, N. E. (2010). 8. Sınıf İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247.
  • *Altıkulaç, A. (2008). 8. sınıf TC inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde bir öğretim tekniği olarak "drama" (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Altıntaş, H. (2010). İlköğretim 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin işlenişine yönelik hazırlanan drama yönelimi eğitim programının istenen davranışları kazandırmaya etkisi (Master's thesis, Sakarya University, Sakarya, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Arieli, B. (2007). The integration of creative drama into science teaching (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3291364)
  • *Arieli, B. B. (2007). The integration of creative drama into science teaching (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3291364)
  • *Atan, U. (2007). Resim-iş öğretmeni yetiştirmede yaratıcı drama yönteminin grafik tasarımı derslerinde kullanılmasının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi (Selçuk Üniversitesi Örneği) (Doctoral dissertation, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Aykaç, M., & Adıgüzel, Ö. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 297-314.
  • *Aykaç, M., & Çakır İlhan, A. (2014). The effect of creative drama activities set up with child literature texts on speaking skills. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 47(1), 209-234.
  • *Aykaç, M., & Çetinkaya, G. (2013). Yaratıcı drama etkinliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. TurkishStudies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 671-682.
  • *Aykaç, M. (2008). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi (Master's thesis, Ankara University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Aykaç, M. (2008). The effect of using creative drama as a method in social sciences class on students' achievement (Master's thesis, Ankara University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Ayvacı, H. Ş., & Yılmaz, B. C. (2009). Investigating the effect of drama activity called "mirrors and their usage" to student succession developed according to elaborating stage of 5e model. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2712-2717. doi:10.1016/j.sbspro.2009.01.480
  • Bailey, S. (1997). Drama: A powerful tool for social skill development. Disability Solutions, 2(1), 1-15.
  • Baird, K., & Salmon, D. (2012). An enquiry of 'Every3Days' a drama-based workshop developing professional collaboration for women experiencing domestic violence during pregnancy in the South East of England. Midwifery, 28, 886-892. doi:10.1016/j.midw.2011.10.011
  • Başkan, H (2006). Fen ve Teknoloji öğretiminde drama yönteminin kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisi (Master's thesis, Karadeniz Teknik University, Trabzon, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Bayrakçı, M. (2007). Okulöncesinde yaratıcı drama etkinliklerinin iletişim becerilerinin gelişmesi üzerindeki etkisi (Master's thesis, Kafkas University, Kars, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Bergil, A. S. (2010). İngilizce öğretiminde konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik alternatif bir teknik: taratıcı drama (Master's thesis, Gaziosmanpaşa University, Tokat, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • *Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Çalışkan Çoban, E. (2007). Sosyal beceri sorunu olan öğrenciler ve annelerine uygulanan yaratıcı drama etkinlikleri programının öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin gelişimi üzerindeki etkisi (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Cohen, J. (1992). Statistical power analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
  • Çokadar, H., & Cihan-Yılmaz, G. (2010). Teaching ecosystems and matter cycles with creative drama activities. Journal of Science Education and Technology, 19, 80-89. doi:10.1007/s10956-009-9181-3
  • *Çokadar, H., & Yılmaz, G. C. (2009). Teaching ecosystems and matter cycles with creative drama activities. Journal of Science Education and Technology, 19, 80-89. doi:10.1007/ s10956-009-9181-3
  • Conrad, F. (1992). The arts in education and a metaanalysis (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 9229100).
  • Deasy, J. R. (2002). Critical links: Learning in the arts and student academic and social development. Washington, DC: Arts Education Partnership.
  • *Dege, Ö. (2008). Resimli hikaye kitaplarıyla verilen dramatik etkinlik uygulamalarının altı yaş çocuklarının bakış açısı kazanımlarına etkisinin incelenmesi (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Demirel Erdil, A. (2007). İlköğretim T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi (Master's thesis, Sakarya University, Sakarya, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Duatepe-Paksu, A., & Ubuzi B. (2009). Effects of dramabased Geometry instruction on student achievement, attitudes, and thinking levels. The Journal of Educational Research, 102(4), 272-286.
  • *Durusoy, H. (2012). 6. sınıf "Kuvvet ve Hareket" ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi (Master's thesis, Hacettepe University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Erdoğan, G. (2006). İlköğretim 8. sınıf (14-15 yaş) öğrencilerinin depresif belirti ve öz kavram düzeylerine yaratıcı drama çalışmalarının etkisinin incelenmesi (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen Matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi (Doctoral dissertation, Ankara University, Ankara, Turkey). Retrieved from https:// tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Erdogan, T. (2013). The effect of creative drama method on pre-service classroom teachers' writing skills and attitudes towards writing. Australian Journal of Teacher Education, 38(1), 44-61.
  • *Esen, M. (2008). IX. sınıf coğrafya dersi konularının(yerkürenin günlük hareketi, iklim bölgesi, toprak coğrafyası ve jeolojik zamanlar) öğretiminde drama yöntemi ile klasik yöntemlerin karşılaştırılması (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Göncüoğlu, Ö. G. (2010). 6. sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesinin öğretiminde drama ve işbirlikli öğretim yöntemlerinin öğrenci tutum ve başarısına etkisi (Master's thesis, Niğde University, Niğde, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Guli, L. A. (2004). The effects of creative drama-based intervention for children with deficits in social perception (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3151245)
  • *Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. Sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Gündoğdu, R. (2012). Effect of the creative dramabased assertiveness program on the assertiveness skill of psychological counselor candidates. Educational Sciences: Theory & Practice, 12, 687-693.
  • Hunter, J. E., & Schmidt, F. L. (2004). Methods of metaanalysis: Correcting error and bias in research findings (2nd ed.). California, CA: Sage
  • Joseph, A. (2013). The effects of creative dramatics on vocabulary achievement of fourth grade students in a language arts classroom: an empirical study (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3579799)
  • *Kadan, Ö. F. (2013). Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi (Master's thesis, Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Karacil, M. (2009). İlköğretim 1. kademede yaratıcı drama yönteminin öğrencinin akademik başarısına etkisi (Master's thesis, Kafkas University, Kars, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarı ve kalıcılık düzeyine etkisi (Master's thesis, Muğla University, Muğla, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • *Karataş, O. (2011). İlköğretim 1. kademe sosyal bilgiler dersi doğal afet eğitiminde drama tekniğinin öğrencilerin başarılarına etkisi (deneysel çalışma) (Master's thesis, Kafkas University, Kars, Turkey). Retrieved from https:// tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Karateke, E. (2006). Yaratıcı dramanın ilköğretim II. kademede 6.sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine olan etkisi (Master's thesis, Mustafa Kemal University, Konya, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Kardash, C. A. M., & Wright, L. (1986). Does creative drama benefit elementary school students: A meta-analysis. Youth Theatre Journal, 1, 11-18.
  • *Kartal, T. (2009). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi ilkçağ tarihi konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi (Master's thesis, Selçuk University, Konya, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • *Kayhan, H. C. (2004). Yaratıcı dramanın ilköğretim 3. sınıf matematik dersinde öğrenmeye, bilgilerin kalıcılığına ve matematiğe yönelik tutumlara etkisi (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Kayhan, H. C. (2009). Creative drama in terms of retaining information. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 737-740.
  • *Kılıç, Ş. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Küçükönder, H. (2007). Meta analiz ve tarımsal uygulamalar (Master's thesis, Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Kahramanmaraş, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Laurin, S. (2010). The effect of story drama on children's writing skills (Master's thesis, Concordia University, Montreal, Canada). Retrieved from https://clues.concordia. ca/search/c?SEARCH=LE%203%20C66E38M%20 2010%20L38
  • Lee, B. K., Patall, E. A., Cawthon, S. W., & Steingut, R. R. (2014). The effect of drama-based pedagogy on PreK- 16 outcomes: a meta-analysis of research from 1985 to 2012. Review of Educational Research, 20(10), 1-47. doi:10.3102/0034654314540477
  • McCaslin, N. (2006). Creative drama in the classroom and beyond, 8/E (8th edition). London, UK: Pearson.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage. O'Hara, M. (1984). Drama in education: A curriculum dilemma. Theory into Practice, 23(4), 314-320.
  • O'Neill, B. E. (2008). Storytelling and creative drama: a dynamic approach to inclusive early childhood education (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3348584)
  • *Önder, S. (2007). İlköğretim beşinci sınıf müzik dersinin drama ile birleştirilerek uygulanması ve öğrenciler üzerindeki öğrenme farklılıklarının tespit edilmesi (Master's thesis, Cumhuriyet University, Sivas, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Özer, M. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı drama yönteminin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkisi (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özer, M. (2004). İlköğretim Sosyal Blgiler öğretiminde yaratıcı drama yönteminin demokratik tutumlara ve ders başarısında etkisi (Master's thesis, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Özsoy, N. (2003). İlköğretim matematik derslerinde yaratıcı drama yönteminin kullanılması. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 112-119.
  • Podlozny, A. (2000). Strengthening verbal skills through the use of classroom drama: A clear link. Journal of Aesthetic Education, 34, 239-275. doi:10.2307/3333644
  • Rosenthal, R. (1979). The file drawer problem and tolerance for null results. Psychological Bulletin, 86(3), 638-641.
  • *Saçlı, F. (2013). Yaratıcı drama eğitiminin aday beden eğitimi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri üzerine etkisi (Doctoral dissertation, Hacettepe University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Selanik Ay, T. (2005). İlköğretim hayat bilgisi öğretiminde yaratıcı drama ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısını ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkileri (Master's thesis, Pamukkale University, Denizli, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Selmanoğlu, E. (2009). İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı dramanın öğrenci başarısına etkisi (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Selmanoğlu, E.(2009). The effect of creative drama on the achievement of the students of elementary school 5th grade Turkish course (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Şenol Özyiğit, E. N. (2011). İlköğretim matematik dersinde yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin problem çözme stratejileri, başarı, benlik kavramı ve etkileşim örüntüleri üzerindeki etkisi (Doctoral dissertation, Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Sever, Ö. (2010). İlköğretim 3. sınıf müzik dersi müziksel yaratıcılık öğrenme alanı kazanımlarının edinilmesinde yaratıcı dramanın etkisi (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Shand, J. W. (2008). The use of drama to reduce anxiety and increase confidence and motivation towards speaking English with two groups of English language learners (Master's thesis). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No.1460285)
  • *Şimşek, M. (2013). Yaratıcı drama dersinin sınıf öğretmeni adaylarının sosyal becerilerine etkisi (Master's thesis, Ege University, İzmir, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Şirin Akbaş, H. (2011). Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum ve kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi (Master's thesis, Marmara University, İstanbul, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Soytürk, M., Çamlıyer, H., Tepeköylü Öztürk, Ö., & Daşdan Ada, E. N. (2012). 9-11 yaş grubu çocukların temel hareket becerilerinin örüntüleşmesinde yaratıcı drama'nın etkisi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 42-55.
  • *Taşkın Can, B. (2013). The effects of using creative drama in science education on students' achievements and scientific process skills. Elementary Education Online, 12(1), 120-131.
  • Tate, K. J. (2002). A descriptive examination of selected university creative drama courses with implications for elementary pre-service teacher education in the 21st century (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3055773)
  • *Teker, E. (2009). Fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının ilköğretim öğrencilerinin fenne yönelik görüşlerine ve çevre ile ilgili problem durumlara etkisi (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok. gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Terzier, C. (2012). The use of creative drama as an instructional strategy to enhance vocabulary of 7th and 8th grade students in primary schools (Master's thesis, Gazi University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Türkkuşu, B. (2008). Hücre bölünmeleri konularında drama yöntemi uygulamasının öğrenci başarısına etkisi (Master's thesis, Kafkas University, Kars, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Ulaş, A. H., Sevim, O., & Tan, E. (2012). Attitudes of pre-service teachers of Turkish language towards creative drama course. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 362-368. doi:10.1016/j.sbspro.2011.12.068
  • Viera, A. J., & Garrett, J. M. (2005). Understanding interobserver agreement: The kappa statistic. Family Medicine, 37(5), 360-363.
  • *Yağmur, E. (2010). 7.sınıf fen ve teknoloji dersinin yaratıcı drama destekli işlenmesinin eleştirel düşünme becerisi ve başarı üzerine etkisi (Master's thesis, Sakarya University, Sakarya, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • *Yalım, N. (2003). İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Master's thesis, Anadolu University, Eskişehir, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Yaşar, M. C. (2009). Anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerine drama eğitiminin etkisinin incelenmesi (Doctoral dissertation, Ankara University, Ankara, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Yeşilyurt, E. (2011). 6. sınıflarda yapım eklerinin öğretimine yaratıcı drama yönteminin etkisi (Master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey). Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • *Yılmaz Cihan, G. (2006). Fen öğretiminde drama yönteminin kullanımı (Master's thesis, Pamukkale University, Denizli, Turkey). Retrieved from https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
APA BATDIA V, BATDIB H (2015). Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. , 1459 - 1470.
Chicago BATDIA Veli,BATDIB Hacer Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. (2015): 1459 - 1470.
MLA BATDIA Veli,BATDIB Hacer Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. , 2015, ss.1459 - 1470.
AMA BATDIA V,BATDIB H Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. . 2015; 1459 - 1470.
Vancouver BATDIA V,BATDIB H Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. . 2015; 1459 - 1470.
IEEE BATDIA V,BATDIB H "Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis." , ss.1459 - 1470, 2015.
ISNAD BATDIA, Veli - BATDIB, Hacer. "Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis". (2015), 1459-1470.
APA BATDIA V, BATDIB H (2015). Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 15(6), 1459 - 1470.
Chicago BATDIA Veli,BATDIB Hacer Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 15, no.6 (2015): 1459 - 1470.
MLA BATDIA Veli,BATDIB Hacer Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.15, no.6, 2015, ss.1459 - 1470.
AMA BATDIA V,BATDIB H Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2015; 15(6): 1459 - 1470.
Vancouver BATDIA V,BATDIB H Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2015; 15(6): 1459 - 1470.
IEEE BATDIA V,BATDIB H "Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 15, ss.1459 - 1470, 2015.
ISNAD BATDIA, Veli - BATDIB, Hacer. "Effect of Creative Drama on Academic Achievement: A Meta-analytic and Thematic Analysis". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 15/6 (2015), 1459-1470.