Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 46 - 65 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü

Öz:
Çalışmanın amacı; pedagojik formasyon eğitimi alan matematik bölümü öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesidir. Araştırma betimsel bir yaklaşımla özel durum çalışması yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Doğu Karadeniz Bölgesindeki eğitim fakültelerinden birinde pedagojik formasyon eğitimi alan 46 matematik öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, Korkmaz ve Gür (2006) tarafından geliştirilen ,Matematik Öğretimi ve Problem Kurma' testi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutulmuş ve ,problem', ,problem değil' ve ,boş' şeklinde temalar oluşturulmuştur. Araştırmada öğrencilerin, farklı içeriklerde sunulan 4 farklı problem durumundan bazılarında (2 ve 3. durum) daha kolay problem kurabildikleri, diğer bazılarında (1 ve 4. durum) problem kurmakta daha çok zorlandıkları bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin çoğunun verilen sayı ve işlemlerin yanı sıra matematiksel eşitlikleri kullanarak problem kurmada daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bağlı olarak; öğrencilerin pedagojik formasyonda aldıkları alan eğitimi derslerinin yanı sıra problem kurma becerisi kazandıracak derslerin eklenmesi ve formasyon eğitimi süresinin uzatılması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi

Öz:
This study aims to analyze the problem posing skills among mathematics department students who receive pedagogical formation training. The study was carried out employing a case study methodology, with a descriptive perspective. The participants comprise 46 mathematics department students who receive pedagogical formation training at a respected faculty of education. The data was gathered using "Mathematics Teaching and Problem Posing" test developed by Korkmaz and Gür (2006). The data underwent content analysis, and were assigned flags of 'problem', 'not a problem', 'no answer' accordingly, upon the review of each problem posed by the participants. The students were able to pose problems relatively easily for some of the 4 cases, while for others, they experienced significant difficulties. These findings may lead to a recommendation to add new courses to the pedagogical formation training programs in order to provide the required skills, and to extend the length of the formation training accordingly
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, Güneş G (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. , 46 - 65.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,Güneş Gönül Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. (2016): 46 - 65.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,Güneş Gönül Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. , 2016, ss.46 - 65.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. . 2016; 46 - 65.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. . 2016; 46 - 65.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü." , ss.46 - 65, 2016.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - Güneş, Gönül. "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü". (2016), 46-65.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, Güneş G (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 46 - 65.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,Güneş Gönül Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. Sakarya University Journal of Education 6, no.2 (2016): 46 - 65.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,Güneş Gönül Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. Sakarya University Journal of Education, vol.6, no.2, 2016, ss.46 - 65.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(2): 46 - 65.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(2): 46 - 65.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Güneş G "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü." Sakarya University Journal of Education, 6, ss.46 - 65, 2016.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - Güneş, Gönül. "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü". Sakarya University Journal of Education 6/2 (2016), 46-65.