ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 237 - 269 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgütsel sosyalleşme ve örgütselözdeşleşme ile birlikte çalışma yeterlikleri düzeylerinin belirlenmesi ve örgütsel sosyalleşme,örgütsel özdeşleşme düzeyleri ile birlikte çalışma yeterlikleri arasında anlamlı bir ilişkinin olupolmadığının belirlenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülmüş olan araştırmanın evrenini2013-2014 eğitim-öğretim yılında Bolu il merkezindeki 18 ortaöğretim okulunda görev yapan 594öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerine, özdeşleşmeniniçselleştirme ve özdeşleşme boyutu ve toplam ölçek ile birlikte çalışma yeterliklerine ilişkingörüşleri katılıyorum , özdeşleşmenin sosyal kimlik boyutunda kararsızım düzeyindedir.Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme ve özdeşleşme düzeyinde medeni durum, yaş değişkeninegöre; birlikte çalışma yeterliğinde okuldaki çalışma süresine göre anlamlı fark bulunurken, branşve eğitim durumuna göre ise anlamlı fark bulunmamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE RELATIONSHIP BETWEEN LEVELS OF TEACHERSORGANIZATIONAL SOCIALIZATION AND IDENTIFICATION WITH TEACHERS COLLECTIVE EFFICACY

Öz:
The aim of this study is to identify teachers perceptions about their organizational socializationand organizational identification and their collective efficacy levels and to determine if there is asignificant relationship between their organizational identification levels and collective efficacylevels.The study is designed as a correlational survey study and 594 high school teachers workingin the city center of Bolu in the 2013-2014 academic year at 18 high schools formed the populationof the study. Teachers perceptions were at agree level when their organizational socializationlevels, organizational identification and internalization level and the whole scale are concernedand their percepitons about their collectice efficacy levels are at undecided level. While when theirperceptions about organizational socialization, identification and collectice efficacy levels areexamined according to their marital status ages and years of experience in teaching significantrelationship was found , no significant realtionship was found when their their subject-area andeducational levels.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, Demirer Yurdugül S (2016). ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 237 - 269.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,Demirer Yurdugül Sibel ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. (2016): 237 - 269.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,Demirer Yurdugül Sibel ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 2016, ss.237 - 269.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 237 - 269.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 237 - 269.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S "ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ." , ss.237 - 269, 2016.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - Demirer Yurdugül, Sibel. "ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ". (2016), 237-269.
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, Demirer Yurdugül S (2016). ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 237 - 269.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,Demirer Yurdugül Sibel ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.1 (2016): 237 - 269.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,Demirer Yurdugül Sibel ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, 2016, ss.237 - 269.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(1): 237 - 269.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(1): 237 - 269.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,Demirer Yurdugül S "ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.237 - 269, 2016.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - Demirer Yurdugül, Sibel. "ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME VE ÖZDEŞLEŞME DÜZEYLERİ İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/1 (2016), 237-269.