Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 563 - 581 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları

Öz:
Geleneksel yaklaşımla matematik öğretiminde, öğrenilen kural ve formüllerin bir dizi sözel problemi çözmek için kullanılması problem çözme olarak görülür. Bu görüşün aksine günümüzde problem çözmenin matematik öğrenmek ve öğretmek için bir ortam olması gerektiği savunulmaktadır. Bu makalede,ilköğretimin birinci kademesi matematik ders kitaplarının problem çözmeye yaklaşımı incelenmiştir, incelenen ders kitaplarının problem çözmeye geleneksel yaklaşımı sergilediği bulunmuştur. Bu yaklaşımda, matematiksel kavram ve beceriler problem çözme için bir ön-şart olarak kabul edilmekte; kavram ve beceriler öğretildikten sonra bunların verilen bir dizi sözel problemin çözümünde uygulanması istenmektedir. Bu sonuçların ders kitabı inceleme ölçütleri ve öğretmen eğitimi açısından doğurguları tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: ders kitapları matematik eğitimi problem çözme

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TOLUK Z, OLKUN S (2002). Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. , 563 - 581.
Chicago TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. (2002): 563 - 581.
MLA TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. , 2002, ss.563 - 581.
AMA TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. . 2002; 563 - 581.
Vancouver TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. . 2002; 563 - 581.
IEEE TOLUK Z,OLKUN S "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları." , ss.563 - 581, 2002.
ISNAD TOLUK, Zülbiye - OLKUN, Sinan. "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları". (2002), 563-581.
APA TOLUK Z, OLKUN S (2002). Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 563 - 581.
Chicago TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2, no.2 (2002): 563 - 581.
MLA TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.2, no.2, 2002, ss.563 - 581.
AMA TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(2): 563 - 581.
Vancouver TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(2): 563 - 581.
IEEE TOLUK Z,OLKUN S "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, ss.563 - 581, 2002.
ISNAD TOLUK, Zülbiye - OLKUN, Sinan. "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2/2 (2002), 563-581.