Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları
Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 563 - 581 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları
Öz: Geleneksel yaklaşımla matematik öğretiminde, öğrenilen kural ve formüllerin bir dizi sözel problemi çözmek için kullanılması problem çözme olarak görülür. Bu görüşün aksine günümüzde problem çözmenin matematik öğrenmek ve öğretmek için bir ortam olması gerektiği savunulmaktadır. Bu makalede,ilköğretimin birinci kademesi matematik ders kitaplarının problem çözmeye yaklaşımı incelenmiştir, incelenen ders kitaplarının problem çözmeye geleneksel yaklaşımı sergilediği bulunmuştur. Bu yaklaşımda, matematiksel kavram ve beceriler problem çözme için bir ön-şart olarak kabul edilmekte; kavram ve beceriler öğretildikten sonra bunların verilen bir dizi sözel problemin çözümünde uygulanması istenmektedir. Bu sonuçların ders kitabı inceleme ölçütleri ve öğretmen eğitimi açısından doğurguları tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA | TOLUK Z, OLKUN S (2002). Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. , 563 - 581. |
Chicago | TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. (2002): 563 - 581. |
MLA | TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. , 2002, ss.563 - 581. |
AMA | TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. . 2002; 563 - 581. |
Vancouver | TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. . 2002; 563 - 581. |
IEEE | TOLUK Z,OLKUN S "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları." , ss.563 - 581, 2002. |
ISNAD | TOLUK, Zülbiye - OLKUN, Sinan. "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları". (2002), 563-581. |
APA | TOLUK Z, OLKUN S (2002). Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 563 - 581. |
Chicago | TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2, no.2 (2002): 563 - 581. |
MLA | TOLUK Zülbiye,OLKUN Sinan Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.2, no.2, 2002, ss.563 - 581. |
AMA | TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(2): 563 - 581. |
Vancouver | TOLUK Z,OLKUN S Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(2): 563 - 581. |
IEEE | TOLUK Z,OLKUN S "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, ss.563 - 581, 2002. |
ISNAD | TOLUK, Zülbiye - OLKUN, Sinan. "Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2/2 (2002), 563-581. |