Yıl: 2013 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 315 - 325 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*

Öz:
Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü kurslarında kullanılan sürücü eğitim programı Stufflebeamin bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIIP) değerlendirme modeli kullanılarak değerlendirilmiştir.Çalışmaya, uygun örnekleme metodu ile seçilen 500 kişilik bir grup katılmıştır. Yapılan analizler neticesinde: ilgili programın katılımcıların görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutları açısından yetersiz olduğu görülmüş ve bu yetersizliklerin giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri

Evaluation Of Curriculum Used In The Driving Schools Of The Ministry Of Education

Öz:
In this study, the curriculum used in driving schools of Ministry of Education is evaluated by using Stufflebeam s context, input, process, and product (CIPP) evaluation model. This study includes a sample group of a five hundred people who are chosen with an appropirate sampling method. After the data has been analyzed, many deficiency in the context, input, process, and product factors of the curriculum have seen and suggestions have offered for disappearing the deficiencies.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bolcu, A. (2004). 2. Trafik şurası açılış konuşması, 2. Trafik Şurası, Ankara, (21-22 Ekim 2004).
  • Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R., Worthen, B.R. (1997). Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers, USA.
  • Demirel, Ö. (1999), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık
  • EGM. (2002). Uluslararası 1. Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi Bildiriler Kitabı. Ankara: Egm Basımevi
  • EGM., (2009). Trafik güvenliği platformu. İnternet adresi. http://www.trafikguvenligiplatformu.gov.tr/(10.11.2009)
  • Gay, Lorraine R. (1996), Educational reserch, New Jersey: Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, 07632, U.S.A.
  • Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Modern Diller Bölümü İngilizce Dersi Öğretim Programının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (Cipp) Modeli İle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selvi, H. (2009). Stufflebeam’in Program Değerlendirme Modeliyle Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi,Bolu.
  • Sparfeldt, J., Schilling, S.R., Rost, D.H., Theil, A. (2006). Blocked versus randomized format of questionnaires. Educational and Psychological Measurement. Sage Publications.
  • Stufflebeam ve Diğerleri. (1971). Educational Evaluation and Decision Making, İtasca: Peacock Publishers.
  • Sönmez, A., Vursavaş, F. (2002). Sürücü Eğitimi Ve Yeni Sürücülerin Kendi Sürücü Becerileri ve Performanslarinin Yeterliliğine Duyduklari Özgüven. Int. Traffic and Road Security Congress and Fair, May 8-12,2002, Atatürk C. C. Ankara
  • TAE. Ulaşım Yolları Kullanım Oranları, Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği, Web Sayfası_____http://www.tae.org.tr/yol-istatistikleri.html> (10.11.2008)
  • TÜİK, (2007), İstatistik Göstergeler 1923-2006, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK,(2013). http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13510; (24.05.2013)
  • TKUİYP, (2013). Türk Kızılayı Ulusal İlk Yardım Programı Resmi Web Sayfası _____http://www.ilkyardim.org.tr/indexCntnt.php?sf=cntnt&id=95>; (12.06.2013)
APA SELVİ H, BIÇAK B (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. , 315 - 325.
Chicago SELVİ Huseyin,BIÇAK Bayram Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. (2013): 315 - 325.
MLA SELVİ Huseyin,BIÇAK Bayram Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. , 2013, ss.315 - 325.
AMA SELVİ H,BIÇAK B Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. . 2013; 315 - 325.
Vancouver SELVİ H,BIÇAK B Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. . 2013; 315 - 325.
IEEE SELVİ H,BIÇAK B "Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*." , ss.315 - 325, 2013.
ISNAD SELVİ, Huseyin - BIÇAK, Bayram. "Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*". (2013), 315-325.
APA SELVİ H, BIÇAK B (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 315 - 325.
Chicago SELVİ Huseyin,BIÇAK Bayram Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2013): 315 - 325.
MLA SELVİ Huseyin,BIÇAK Bayram Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2013, ss.315 - 325.
AMA SELVİ H,BIÇAK B Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 9(2): 315 - 325.
Vancouver SELVİ H,BIÇAK B Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 9(2): 315 - 325.
IEEE SELVİ H,BIÇAK B "Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.315 - 325, 2013.
ISNAD SELVİ, Huseyin - BIÇAK, Bayram. "Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi*". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2013), 315-325.