Yıl: 2016 Cilt: 29 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 401 - 429 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1

Öz:
"Ben öğretmenliği, öğretmenliğe başladıktan sonra öğrendim" sözünü hemen herkes çevresindeki bir öğretmenden duymuştur. Bu sözler eğitim fakültesinde öğretilen teorik bilgiler ile uygulama arasında büyük bir boşluk olduğunun en çarpıcı ifadesidir. Bu boşluğu doldurmanın yolu, öğretilen teorik bilgilerin okullarda yapılan uygulama dersleri arasına köprüler kurmaktan geçmektedir. Bu çalışmada Fakülte-Okul İşbirliği kılavuz kitabı kapsamında yürütülen öğretmenlik uygulaması kritik bir bakış açısıyla ele alınıp, eğitim fakültelerimizdeki öğretmenlik uygulamasını her yönden geliştirmek amacıyla Georgia State ve Uludağ Üniversiteleri İlköğretim Bölümleri işbirliği ve TÜBİTAK'ın desteği ile yürütülmüş olan "İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli" adlı öğretmenlik uygulaması modelinin kuramsal temeli ve uygulama aşamaları tanıtılmaya çalışılmıştır. Alan bilgisi, öğretmen adayının yeteneği gibi unsurlar ile karşılaştırıldığında bu model, adayın teorik bilgileri okulda uygulamaya koyarken aldığı rehberlik hizmetinin kalitesini arttırdığı için etkili öğretmen yetiştirmede potansiyeli en yüksek bileşen olarak kabul edilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Best Teaching Practices for Preservice Teachers' Professional Development: Clinical Supervision Model

Öz:
Many involved in teacher education have heard, "I had to learn to teach after I actually started to teach" from experienced teachers. This statement illustrates the gap between theoretical knowledge learned in educational faculties and the implementation of this knowledge in school practice. One way to span this gap is to build bridges between theory and practice. In this paper, the Faculty-School Cooperation Booklet, published by the National Ministry of Education, will be critically analyzed as the theoretical foundation and implementation of a TÜBİTAK funded program to implement a "clinical supervision model" is discussed. The clinical supervision model has been recognized as a critical component of students' putting into practice the knowledge gained in education faculties in their school practice.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BULUNUZ N, BULUNUZ M (2016). Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. , 401 - 429.
Chicago BULUNUZ Nermin,BULUNUZ Mızrap Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. (2016): 401 - 429.
MLA BULUNUZ Nermin,BULUNUZ Mızrap Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. , 2016, ss.401 - 429.
AMA BULUNUZ N,BULUNUZ M Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. . 2016; 401 - 429.
Vancouver BULUNUZ N,BULUNUZ M Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. . 2016; 401 - 429.
IEEE BULUNUZ N,BULUNUZ M "Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1." , ss.401 - 429, 2016.
ISNAD BULUNUZ, Nermin - BULUNUZ, Mızrap. "Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1". (2016), 401-429.
APA BULUNUZ N, BULUNUZ M (2016). Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 401 - 429.
Chicago BULUNUZ Nermin,BULUNUZ Mızrap Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, no.2 (2016): 401 - 429.
MLA BULUNUZ Nermin,BULUNUZ Mızrap Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.29, no.2, 2016, ss.401 - 429.
AMA BULUNUZ N,BULUNUZ M Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 29(2): 401 - 429.
Vancouver BULUNUZ N,BULUNUZ M Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 29(2): 401 - 429.
IEEE BULUNUZ N,BULUNUZ M "Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, ss.401 - 429, 2016.
ISNAD BULUNUZ, Nermin - BULUNUZ, Mızrap. "Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli1". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/2 (2016), 401-429.