Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 162 - 185 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması

Öz:
Bu çalışmada Müzik Öğretmenliği yetenek sınavlarına başvuran adayların sınavdan elde ettikleri alan puanları (Müziksel İşitme-Yazma, Müziksel Söyleme, Müziksel Çalma) ile sosyo-demografik özellikleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma, tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Çalışma 2010-2011 Eğitim Öğretim yılı özel yetenek sınavına başvuran 387 adayla gerçekleştirilmiştir. Adayların sosyo-demografik özellikteki bağımsız nitelik içeren özellikleri belirlenerek, elde ettikleri alan puanlarına ilişkin veriler öncelikle normal dağılım eğrilerine bakılarak şekilsel olarak taranmıştır. İkinci aşamada verilerin çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerlerine bakılarak, Kolmogorov - Smirnov testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; cinsiyete, ailenin müzik ilgi durumuna, yaşantının çoğunun geçirildiği yere, çalgı alanına göre anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte; Mezun olunan lise türüne, yetenek sınavlarına hazırlanma biçimlerine ve hazırlık süresine göre anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Müzik

Comparison of Field Scores and Socio Demographic Traits of the Candidates of Music Teacher Training Programs' Talent Examinations

Öz:
In this study, correlations between the scores in the field of music (musical hearing, reading and writing examinations' scores) and socio-demographic traits of the entrants of Music Teacher Training Programs' talent examinations were investigated. The study was designed according to the paired samples model -being one of the survey models. It was carried out with 387 enrants of 2010-2011 talent examinations. Firstly, individual socio-demographic traits of the entrants which are independent in quality were determined. In the second phase, the data related to scores in the field music were examined graphically by checking out their bell shaped curves and KolmogorovSmirnov test results were also examined by checking out the Skewness and Kurtosis values of the data. At the end of the study, alongside the fact that there weren't any significant differences in terms of gender, the place where the entrants' lifetime were mostly spent, families' level of interest in music, and the entrants' instruments; significant differences found related to the type of high school being graduated from, the way the entrants prepare for the exams and the lenght of the preparation period
Anahtar Kelime:

Konular: Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Atak Yayla, A. (2003). Müziksel Yeteneğin Ölçümü. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bentley, A. (1966). Musical Ability In Children and Its Measurement. London: Georg G. Harrap.
  • Boyle, J. David and Radocy, Rudolf E. (1987). Measurement and Evaluation of Musical Experiences. New York: Schirmer Books.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çoklu Bökeoğlu, Ö., Köklü, N. (2009). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Colwell, R. (1970). The Evaluation of Music Teaching and Learning., C. Leonhard (Ed.), Prentice-Hall Contemporary Perspectives in Music Education Series. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Cooper Cutting, J. (April, 2010). SPSS: Descriptive Statistics. *İnternet - 10.03.2011] : http://psychology.illinoisstate.edu/jccutti
  • Ece, A. S. ve Kaplan S. (2008). Müziksel Algılama (İşitme, Okuma, Yazma) Ses ve Çalgı Yeteneği Arasındaki İlişkilerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 285-296.
  • Gordon, Edwin E. (1979,1986). Primary Measures of Music Audiation (Kindergarten-Grade 3) and the Intermediate Measures of Music Audiation (Grade 1-Grade 6). Chicago: G.I.A. Publications.
  • İnönü Üniversitesi. (2010). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı Ön Kayıt ve Yetenek Sınavları Kılavuzu.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (17. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kwalwasser, J. (1927). Tests and Measurements in Music. Boston-New York: C. C. Birchard and Company.
  • Moos, J. Corrodi. (July, 1933). Some Recent Developments in Music Testing. The Musical Quarterly, Vol. 19, No. 3, 318-330. Web: http://www.jstor.org/stable/739080 adresinden 14 Şubat 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Öztürk, Serkan. (2008). Müzik Öğretmenliği Programları Özel Yetenek Sınav Sonuçlarının Öğrenci Kaynakları Düzleminde İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Roby, A. Richard. (Autumn, 1962). A Study in the Correlation of Music Theory Grades with the Seashore Measures of Musical Talents and the Aliferis Music Achievement Test. Journal of Research in Music Education, Vol. 10, No. 2, 137-142. Web: http://www.jstor.org/stable/3343997 adresinden 22 Mart 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Sağer, T., Zahal, O. ve Gürpinar, E. (2013). Müzik Öğretmenliği Programi Özel Yetenek Sınavlarında YGS Puanları ile Müzik Alanı Puanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. International Journal of Human Sciences. 10(1), 541-554.
  • Sağer, T., Zahal, O. ve Gürpinar, E. (2014). Müzik Öğretmenliği Programi Özel Yetenek Sınavlarına Giren Adayların, Alan Puanları ve Sınav Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, (41)
  • Seashore, C. (1915). The Measurement of Musical Talent. New York: Schirmer Books.
  • Sungurtekin, M. (2006). U. Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2004-2005 Yetenek Sınavının Genel Değerlendirmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 399-414.
  • Togerson, T. L. and Fahnestock. (1926). Togerson-Fahnestock Music Test. Illinois. Bloomington: Public School Company.
  • Warnick, Edward M. (April, 1985). Overcoming Measurement and Evaluation Phobia. Music Educators Journal, Vol. 71, No. 8, 32-40. Web: http://www.jstor.org/stable/3396496?seq=7 adresinden 6 Şubat 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Wing, H. (1970). Tests of Musical Ability and Appreciation (An Investigation Into the Measurement, Distribution, and Development of Musical Capacity). (Second Edition). London: Cambridge University Press.
  • Woodruff, C. Louis. (1983). A Predictive Validity Study of the Primary Measures of Music Audiation. Unpublished doctor's thesis, Temple University, America.
APA ARAPGİRLİOĞLU H, TANKIZ K (2016). Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. , 162 - 185.
Chicago ARAPGİRLİOĞLU HASAN,TANKIZ Kübra Dilek Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. (2016): 162 - 185.
MLA ARAPGİRLİOĞLU HASAN,TANKIZ Kübra Dilek Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. , 2016, ss.162 - 185.
AMA ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. . 2016; 162 - 185.
Vancouver ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. . 2016; 162 - 185.
IEEE ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K "Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması." , ss.162 - 185, 2016.
ISNAD ARAPGİRLİOĞLU, HASAN - TANKIZ, Kübra Dilek. "Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması". (2016), 162-185.
APA ARAPGİRLİOĞLU H, TANKIZ K (2016). Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 162 - 185.
Chicago ARAPGİRLİOĞLU HASAN,TANKIZ Kübra Dilek Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education 6, no.3 (2016): 162 - 185.
MLA ARAPGİRLİOĞLU HASAN,TANKIZ Kübra Dilek Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education, vol.6, no.3, 2016, ss.162 - 185.
AMA ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(3): 162 - 185.
Vancouver ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(3): 162 - 185.
IEEE ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K "Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması." Sakarya University Journal of Education, 6, ss.162 - 185, 2016.
ISNAD ARAPGİRLİOĞLU, HASAN - TANKIZ, Kübra Dilek. "Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması". Sakarya University Journal of Education 6/3 (2016), 162-185.