Yıl: 2016 Cilt: 41 Sayı: 188 Sayfa Aralığı: 273 - 289 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi

Öz:
Bu çalışmada Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının (AGU) öğrenme ortamlarındaki etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada hem nicel (meta-analitik) hem de nitel (tematik) boyutlar kullanılmıştır. Meta-analiz boyutu kapsamında, AGU'nunakademikbaşarıüzerindekietkibüyüklüğünü belirlemeyi sağlayan farklı veri tabanlarından ulaşılan ulusal ve uluslararası alandaki 12 çalışmanın verileri CMA ve MetaWin programlarıyla analiz edilmiştir. Tematik boyuttaki veriler, Kilis 7 Aralık ÜniversitesiMuallim Rıfat Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümündeki öğretmen adaylarından, maksimum çeşitlilik örneklemine göre seçilen adaylardan yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Ulaşılan bu görüşler içerik analizine ve eylem araştırması desenine uygun şekilde analiz edilerek Maxqda 11 programıyla çözümlenmiştir. Meta-analiz sonucu AGU'nun akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğüES= +0.360 olarak küçük düzeyde bulunmuştur. Diğer yandan tematik değerlendirmeler AGU'nun sosyal, bilişsel, duyuşsal gelişime olumlu yönde etki ettiği veöğrenme ortamını gerçekçi kıldığını göstermiştir. İlgili sonuçlar doğrultusundasosyal duyuşsal ve bilişsel açılardan olumlu etki yaratan iyi tasarlanmış AGU'nun, akademik başarıyı arttıracak verimli ortamlar oluşturmak amacıyla daha yaygın ve sistemli kullanılması önerilebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdüsselam, M. S. (2014). Teachers' and students' views on using augmented reality environments in physics education: 11th grade magnetism topic example. Pegem Journal of Education ve Instruction, 4(1), 59-74.
  • Abdüsselam, M. S. ve Karal, H. (2012). The effect of mixed reality environments on the students' academic achievement in physics education: 11th grade magnetism topic example. Journal of Research in Education and Teaching, 1(4), 170-181.
  • Akçayır, M., Akçayır, G., Pektas, H. M. ve Ocak, M. A. (2016). Augmented reality in science laboratories: The effects of augmented reality on university students' laboratory skills and attitudes toward science laboratories. Computers in Human Behavior, 57, 334-342.
  • Aktamış, H. ve Arıcı, V. A. (2013). The effects of using virtual reality software in teaching astronomy subjects on academic achievement and retention. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9(2), 58-70.
  • Azuma, R. (1997). A survey of virtual reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355- 385.
  • Barfield, W. (Ed.). (2015). Fundamentals of wearable computers and augmented reality. CRC Press.
  • Billinghurst, M. (2002). Augmented reality in education. New Horizons for Learning.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T. ve Rothstein, H. R. (2009). Introduction to Meta-analysis. West Sussex: Wiley.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V. ve Rothstein, H. (2007). Introduction to meta-analysis. https://www.meta- analysis.com/downloads/Meta%20Analysis%20Fixed%20vs%20Random%20effects.pdf adresinden erişildi.
  • Cai, S., Wang, X. ve Chiang, F. K. (2014). A case study of augmented reality simulation system application in a chemistry course. Computers in Human Behavior, 37, 31-40.
  • Chen, C. M. ve Tsai, Y. N. (2012). Interactive augmented reality system for enhancing library instruction in elementary schools. Computers & Education, 59(2), 638-652.
  • Çınar, D. ve Akgün, Ö. E. (2015). Ders kitabı tasarımında artırılmış gerçeklik kullanımı: Bir İngilizce ders kitabı bölümü örneği. VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (s. 98- 103). Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Cohen, J. (1992). Statistical power analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
  • Dersimonian, R. ve Laird, N. (1986). Meta-analysis in clinical trials. Controlled Clinical Trials, 7, 177-188.
  • Duenser, A., Grasset, R. ve Billinghurst, M. (2008). A survey of evaluation techniques used in augmented reality studies. Teknik Rapor (Rapor No: TR-2008-02). Human Interface Technology Laboratory, New Zealand.
  • Dunleavy, M., Dede, C. ve Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
  • Ersoy, H., Duman, E. ve Öncü S. (2016). Motivation and success with augmented reality: An experimental study. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5(1), 39-44.
  • Feiner, S. K. (2002). Augmented reality: A new way of seeing. Scientific American, 48-55.
  • Freitas, R. ve Campos, P. (2008). SMART: A system of augmented reality for teaching 2nd grade students. Proceedings of the 22nd British HCI Group Annual Conference on People and Computers: Culture, Creativity, Interaction-Volume 2 içinde (s. 27-30). British Computer Society.
  • Glass, G. V. (1976). Primary secondary and meta-analysis of research. Educational Researcher, 5, 3-8.
  • Hansen, C., Wieferich, J., Ritter, F., Rieder, C. ve Petigen, H. O. (2010). Illustrative visualization of 3D planning models for augmented reality in liver surgery. International Journal of Computer Assisted Radiology and Surgery, 5(2), 133-141.
  • Hsiao, K. F., Chen, N. S. ve Huang, S. Y. (2012). Learning while exercising for science education in augmented reality among adolescents. Interactive Learning Environments, 20(4), 331-349. doi:10.1080/10494820.2010.486682
  • Huang, T. C., Chen, C. C. ve Chou, Y. W. (2016). Animating eco-education: To see, feel, and discover in an augmented reality-based experiential learning environment. Computers & Education, 96, 72-82.
  • Ibanez, M. B., Serio, A. D., Villaran, D. ve Kloos, C. D. (2014). Experimenting with electromagnetism using augmented reality: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computer & Education, 71, 1-13.
  • İbili, E. (2013). Development, implementation and assessment of the effect augmented reality on geometry teaching materials for geometry classes (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İbili, E. ve Şahin, S. (2013). Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3d geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: ARGE3D. AKÜ Fen Bil. Dergisi, 13(1), 1-8.
  • Johnson, L., Smith, R., Levine, A. ve Haywood, K. (2010). The 2010 Horizon Report: Australia - New Zealand Edition. Austin, Texas: T. N. M. Consortium.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karatay, A., (2015). Augmented reality technology and making Information and publicity of artıfacts inside museum with Augmented reality technology (Yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Kaufmann, H. (2004). Geometry education with augmented reality (Doktora tezi). Computer science at the Institute of Software Technology and Interactive Systems at Vienna University. Austria.
  • Kerawalla, L., Luckin, R., Seljeflot, S. ve Woolard, A. (2006). "Making it real": exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science. Virtual Reality, 10(3-4), 163-174.
  • Klopfer, E. ve Squire, K. (2008). Environmental detectives: The development of an augmented reality platform for environmental simulations. Educational Technology Research and Development, 56(2), 203-228.
  • Korucu, A. T., Gençtürk, A. T. ve Sezer, C. (2016). Impact on student achievement and attitude of augmented reality application. XVIII. Academic Computing Conference-EU, 30 Ocak - 5 Şubat, 2016, Aydın, Türkiye.
  • Koşan, L. (2014). Augmented reality applications in accounting education. Journal of Çukurova University Faculty of Economics and Administrative Sciences, 18(2), 37-47.
  • Küçük, S. (2015). Effects of learning anatomy via mobile augmented reality on medical students' academic achievement, cognitive load, and views toward implementation (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
  • Küçük, S., Kapakin, S. ve Göktaş, Y. (2015). Medical faculty students' views on anatomy learning via mobile augmented reality technology. Journal of Higher Education & Science, 5(3), 316-323. http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1685.pdf adresinden erişildi.
  • Küçük S., Yılmaz, R. M. ve Göktaş Y. (2014) Augmented reality for learning english: achievement, attitude and cognitive load levels of students. Education and Science, 39(176), 393-404.
  • Lee, K. (2012). Augmented reality in education and training. TechTrends, 56(2), 13-21.
  • Lipsey, M. W. ve Wilson, D. B. (2001). Practical meta-analysis. Thousand Oaks: Sage.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: Sage.
  • Olwal, A. (2009). Unobtrusive augmentation of physical environments: interaction techniques, spatial displays and ubiquitous sensing (Doktora tezi). KTH, Department of Numerical Analysis and Computer Science, Trita-CSC-A.
  • Özarslan, Y. (2011, 22-24 Eylül). Enhancing learner content interaction with augmented reality. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiri Kitabı. Elazığ, Türkiye.
  • Patrick, D. L. ve Diehr, P. (1994). The validity of self-reported smoking: a review and meta-analysis. American Journal of Public Health, 84(7), 1086-1093.
  • Rosenthal, R. (1979). The file drawer problem and tolerance for null results: Psychological Bulletin, 86(3), 638-641.
  • Sayımer, İ. ve Küçüksaraç, B. (2015). Contribution of new technologies to university education: Opinions of communication faculty students on augmented reality applications. Internaional Journal of Human Sciences, 12(2), 1536-1554.
  • Shelton, B. E. ve Hedley, N. R. (2002). Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students. Augmented Reality Toolkit, The First IEEE International Workshop içinde (s. 8). IEEE. doi:10.1109/ART.2002.1106948
  • Singhal, S., Bagga, S., Goyal, P. ve Saxena, V. (2012). Augmented chemistry: Interactive education system. International Journal of Computer Applications, 49(15), 1-5.
  • Sommerauer, P. ve Müller, O. (2014). Augmented reality in informal learning environments: A field experiment in a mathematics exhibition. Computers & Education, 79, 59-68.
  • Sugano, N., Kato, H. ve Tachibana, K. (2003). The Effects of shadow representation of virtual objects in augmented reality. Proceedings of the Second IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR'03).
  • Swan, J. E. ve Gabbard, J. I. (2005, 22-27 Temmuz). Survey of user-based experimentation in augmented reality. Proceedings 1st International Conference on Virtual Reality. Las Vegas, Nevada.
  • Uğur, İ. ve Ceylan, A. Ş. (2014). The role of augmented reality applications in the levels of liking advertısements NWSA: Humanities, 9, 145-156.
  • Uluyol, Ç. ve Eryılmaz, S. (2014). Examining pre-service teachers' opinions regarding to augmented reality learning. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 34(3), 403-413.
  • Van Krevelen, D. W. F. ve Poelman, R. (2010). A survey of augmented reality technologies, applications and limitations. International Journal of Virtual Reality, 9(2), 1-19.
  • Viera, A. J. ve Garrett, J. M. (2005). Understanding interobserver agreement: The kappa statistic. Family Medicine, 37(5), 360-363.
  • Walczak, K., Wojciechowski, R. ve Cellary, W. (2006). Dynamic interactive VR network services for education. Proceedings of the ACM symposium on Virtual reality software and technology içinde (s. 277- 286). ACM.
  • Wei, L. S. ve Elias, H. (2011). Relationship between students' perception of classroom environment and their motivation in learning English language. GEMA Online Journal of Language Studies, 1(21), 240- 250.
  • Wojciechowski, R. ve Cellary, W. (2013). Evaluation of learners' attitude toward learning in ARIES augmented reality environments. Computers & Education, 68, 570-585.
  • Yen, J. C., Tsai, C. H. ve Wu, M. (2013). Augmented reality in the higher education: students' science concept learning and academic achievement in astronomy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 165-173.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. M. (2016). Educational magic toys developed with augmented reality technology for early childhood education. Computers in Human Behavior, 54, 240-248.
APA YILMAZ Z, BATDI V (2016). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. , 273 - 289.
Chicago YILMAZ ZEYNEL ABIDIN,BATDI Veli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. (2016): 273 - 289.
MLA YILMAZ ZEYNEL ABIDIN,BATDI Veli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. , 2016, ss.273 - 289.
AMA YILMAZ Z,BATDI V Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. . 2016; 273 - 289.
Vancouver YILMAZ Z,BATDI V Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. . 2016; 273 - 289.
IEEE YILMAZ Z,BATDI V "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi." , ss.273 - 289, 2016.
ISNAD YILMAZ, ZEYNEL ABIDIN - BATDI, Veli. "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi". (2016), 273-289.
APA YILMAZ Z, BATDI V (2016). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. Eğitim ve Bilim, 41(188), 273 - 289.
Chicago YILMAZ ZEYNEL ABIDIN,BATDI Veli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. Eğitim ve Bilim 41, no.188 (2016): 273 - 289.
MLA YILMAZ ZEYNEL ABIDIN,BATDI Veli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. Eğitim ve Bilim, vol.41, no.188, 2016, ss.273 - 289.
AMA YILMAZ Z,BATDI V Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(188): 273 - 289.
Vancouver YILMAZ Z,BATDI V Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(188): 273 - 289.
IEEE YILMAZ Z,BATDI V "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi." Eğitim ve Bilim, 41, ss.273 - 289, 2016.
ISNAD YILMAZ, ZEYNEL ABIDIN - BATDI, Veli. "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimle Bütünleştirilmesinin Meta-Analitik ve Tematik Karşılaştırmalı Analizi". Eğitim ve Bilim 41/188 (2016), 273-289.