Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 199 - 223 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1

Öz:
Öğretim teknolojileri 1960'lı yıllardan beri kullanılmakta olan ve zamanla farklı şekillerde tanımlanmış bir kavramdır. Bilgi ve iletişim teknolojileri okullarda daha yaygın hale geldiğinden dolayı teknoloji konusunda donanımlı öğretmen ihtiyacı da artmıştır. Dünyada öğretim teknolojileri programları genel olarak lisansüstü düzeyde yer alırken, Türkiye'de ise lisansüstü programlara ek olarak lisans düzeyinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(BÖTE) programları mevcuttur. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 1998 yılında eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde kurulmuştur. Bu çalışmanın amacı, BÖTE Bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim üyeleriyle, bu bölümde lisansüstü eğitimlerine devam eden öğrencilerin bölümü nasıl tanımladıklarını, bölümün mevcut durumu ile ilgili görüşleri ve bölümden beklentileri arasındaki benzerlik ve farklılıkları araştırmaktır. Araştırma durum çalışması olarak gerçekleştirilmiş olup çalışmanın katılımcıları Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi gibi Türkiye'nin büyük üniversitelerinde çalışmakta ya da lisansüstü eğitimlerine devam etmekte olan beş öğretim üyesi ve beş lisansüstü öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış olup sonuçlar öğretim üyelerinin ve lisansüstü öğrencilerin bölümün kapsamı, beklenen yeterlilikler ve çalışma alanları ve akademik yaşantıyı etkileyen zorluklar bağlamında benzer görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Akademisyenler Tarafından Nasıl Tanımlanıyor?

Öz:
The term Instructional Technology has been used since 1960s and defined differently throughout the time. Along with the increase in the use of information and communication technology in schools; the need for technologically qualified teachers has been increased. While many of instructional technology programs are at graduate level around the world; Turkey has an undergraduate level instructional technology program, called Computer Education and Instructional Technology (CEIT) in addition to graduate level. The department of Computer Education and Instructional Technology was founded in 1998 during the reconstruction of Faculties of Education in Turkey. The purpose of this study is to investigate the similarities and differences among how graduate students and faculty members define CEIT department, as well as their opinions on the current situation of the program, and their expectations. A case study has been conducted with 5 faculty members and 5 graduate students from three major universities in Turkey including Anadolu University, Gazi University , and Middle East Technical University. Semi-structured interviews were used as the data collection tool. The content analysis was used to analyze the data and results of the study showed that faculty members and graduate students have similar opinions about the scope of the department, expected qualifications and work areas, and challenges affecting academic life.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AECT Definition and Technology Committee (2004). The meanings of educational technology. Retrieved February 07, 2012 from http://www.indiana.edu/~molpage/Meanings%20of%20ET_4.0.pdf#search=%22aect %20committee%20educational%20technology%22.
  • Eisenhardt, K. M. (2002). Building theories from case study research. In A. M. Huberman & M. B. Miles (Eds.), The qualitative researcher's companion (pp. 5-35). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Erdogmus, F. U. & Cagiltay, K. (2009) Trends in theses and dissertations in the field of instructional technology in Turkey. Paper presented at Akademik Bilişim Konferansı [Conference on Academic Informatics], Şanlıurfa, Turkey.
  • Finn, J.D. (1960). Automation and education: III. Technology and the instructional process. AV Communication Review, 8(1), 5-26
  • Gustafson, K. (2001). Undergraduate degrees programs in instructional design and technology: do they make sense?. Educational Technology, 41(3), 61-63.
  • Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
  • Lucock, S. & Underwood, G. (2001). The role of the ICT coordinator. London: PFP publishing.
  • Memmedova, A. & Seferoğlu, S. S. (2002). Bilgisayar destekli eğitim (BDE)'de rol alan formatör öğretmenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri [Perspectives of Computer Coordinators on the Level of Realization of Their Duties and Computer Assisted Education Applications] Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Sakarya University Journal of Education Faculty], 4, 351- 358.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). London: Sage.
  • Morrison, G., Ross, S. & Kemp, J. (2004). Designing effective instruction (4th edition). Hoboken, NJ: J. Wiley & Sons.
  • Orhan, F., Akkoyunlu, B.(2003). Eğitici bilgisayar formatör (master) öğretmenlerin profilleri ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşleri [Profiles and opinions of the computer formative teachers on the difficulties they have faced during the applications]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education Faculty], 24, 90-100.
  • Richey, R. C., Morrison, G. R., & Foxon, M. (2007). Instructional design in business and industry. In R.A. Reiser and J. V. Dempsey (Eds.), Trends And Issues In Instructional Design And Technology (2nd edition), Columbus Ohio: Pearson Education, Inc.
  • Ronnkvist, A. M., Dexter, S. L., & Anderson, R. E. (2000). Technology support: It's depth, breadth and impact in America's schools (Report #5). Teaching, Learning and Computing: 1998 National Survey. Retrieved February 7, 2012 from http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/technology-support.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) [Council of Higher Education]. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri [Teacher training and education faculties]. Ankara: YÖK.
APA ISLIM O, BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T, KARATAŞ CEVİZCİ E, SENDURUR P (2016). How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. , 199 - 223.
Chicago ISLIM Omer Faruk,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR TUĞBA,KARATAŞ CEVİZCİ Esra,SENDURUR POLAT How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. (2016): 199 - 223.
MLA ISLIM Omer Faruk,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR TUĞBA,KARATAŞ CEVİZCİ Esra,SENDURUR POLAT How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. , 2016, ss.199 - 223.
AMA ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. . 2016; 199 - 223.
Vancouver ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. . 2016; 199 - 223.
IEEE ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P "How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1." , ss.199 - 223, 2016.
ISNAD ISLIM, Omer Faruk vd. "How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1". (2016), 199-223.
APA ISLIM O, BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T, KARATAŞ CEVİZCİ E, SENDURUR P (2016). How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(3), 199 - 223.
Chicago ISLIM Omer Faruk,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR TUĞBA,KARATAŞ CEVİZCİ Esra,SENDURUR POLAT How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7, no.3 (2016): 199 - 223.
MLA ISLIM Omer Faruk,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR TUĞBA,KARATAŞ CEVİZCİ Esra,SENDURUR POLAT How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.7, no.3, 2016, ss.199 - 223.
AMA ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(3): 199 - 223.
Vancouver ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(3): 199 - 223.
IEEE ISLIM O,BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR T,KARATAŞ CEVİZCİ E,SENDURUR P "How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7, ss.199 - 223, 2016.
ISNAD ISLIM, Omer Faruk vd. "How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?1". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7/3 (2016), 199-223.