Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 117 - 145 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri

Öz:
Öğrencilerin fen kavramlarını günlük hayatlarıyla ilişkilendirememeleri, bu kavramları soyut, sadece okul için gerekli bilgiler olarak algılamalarına neden olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlayacak, tahmin gözlem açıklama yöntemine dayalı etkinlikler geliştirmek, uygulamak ve bu süreçle ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Rize ilindeki bir ortaokulda öğrenim gören 19, 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin bu etkinliklerden zevk aldıkları, yanlış bilgilerini düzeltme imkânı buldukları, yapılan çalışmanın bireyler arası etkileşime olumlu etkileri olduğu, fen dersine olan ilgiyi artırdığı ve özellikle kimya bilgilerini günlük hayatlarıyla ilişkilendirmelerinde önemli etkileri olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Predict-Observe-Explain-Based Activities in the Association of Chemistry with the Daily Life and Student Views

Öz:
In the present study, the purpose is to develop and apply of activity set developed based on prediction-observation-explanation learning approach to allow students to relate chemistry to everyday life and to elicit the students' opinions about the use of this activity set in class. In this research, qualitative research methods are used. The sample of the study was 19 students from eight grade of a secondary school in Rize. As a result of the findings, it was understood the activities developed based on prediction-observation-explanation learning approach were found to be enjoyable, misinformation correction opportunities they found, interpersonal interaction had a positive effect, which increases the interest in science and in particular was determined to be a significant impact in their association chemistry details of daily life.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yıldırım N, MAŞEROĞLU P (2016). Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. , 117 - 145.
Chicago Yıldırım Nagihan,MAŞEROĞLU PINAR Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. (2016): 117 - 145.
MLA Yıldırım Nagihan,MAŞEROĞLU PINAR Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. , 2016, ss.117 - 145.
AMA Yıldırım N,MAŞEROĞLU P Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. . 2016; 117 - 145.
Vancouver Yıldırım N,MAŞEROĞLU P Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. . 2016; 117 - 145.
IEEE Yıldırım N,MAŞEROĞLU P "Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri." , ss.117 - 145, 2016.
ISNAD Yıldırım, Nagihan - MAŞEROĞLU, PINAR. "Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri". (2016), 117-145.
APA Yıldırım N, MAŞEROĞLU P (2016). Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 117 - 145.
Chicago Yıldırım Nagihan,MAŞEROĞLU PINAR Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7, no.1 (2016): 117 - 145.
MLA Yıldırım Nagihan,MAŞEROĞLU PINAR Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.7, no.1, 2016, ss.117 - 145.
AMA Yıldırım N,MAŞEROĞLU P Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(1): 117 - 145.
Vancouver Yıldırım N,MAŞEROĞLU P Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(1): 117 - 145.
IEEE Yıldırım N,MAŞEROĞLU P "Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7, ss.117 - 145, 2016.
ISNAD Yıldırım, Nagihan - MAŞEROĞLU, PINAR. "Kimyayı Günlük Hayatla İlişkilendirmede Tahmin-Gözlem-Açıklamaya Dayalı Etkinlikler ve Öğrenci Görüşleri". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7/1 (2016), 117-145.