Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)

Yıl: 2016 Cilt: 24 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 263 - 280 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)

Öz:
2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibari ile ilkokul 1-4.sınıflarda okutulmakta olan beden eğitimi dersi 1.sınıflardan başlanarak kademeli olarak kaldırılarak bu dersin yerine "oyun ve fiziksel etkinlikler" dersi getirilmiştir. Bu araştırma ile söz konusu derse ait öğretim programının Kanada'da uygulanmakta olan Fiziksel Etkinlikler Öğretim Programı ile program ögeleri (amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme) bakımından benzerlikler ve farklılıklarının belirlenmesi ve programın geliştirilmesine yönelik dönütler elde edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma türü kapsamında yer alan durum çalışması modeline göre yürütülmüştür. Araştırma bulgularına göre programlarda yer alan hedefler içerisinde oldukça fazla sayıda aynı/benzer ifade yer aldığı ve öğrenme-öğretme sürecine yönelik örnek etkinlikler ile bu etkinliklere ilişkin açıklamalara programlarda ortak olarak yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Kanada öğretim programında Türkiye öğretim programından farklı olarak içeriğin temalar ve konu başlıklarına ayrılmış olduğu, ölçme aracı örneklerinin program hedefleri ile ilişkilendirilerek daha sistematik bir şekilde sunulduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

The Comparative Analysis Of Play And Physical Education Curriculum (Canada Sample)

Öz:
By 2012-2013 educational year "play and physical activities" course was implemented instead of physical education gradually at 1-4 levels of primary schools. In this study it was aimed to obtain feedbacks to improve the named lesson's curriculum by identifying the similarities and differences between the curricula of Turkey and Canada in terms of curriculum components (targets, content, teaching-learning processes, measurement-assessment). The study was carried out according to the case study model of qualitative research. Considering the findings of the study it was found out that there were considerable amount of common/similar statements between targets of the curricula and the example activities with the explanations were placed in the curricula commonly. Additionally, it was stated that in the curriculum of Canada, the content was divided into themes and subject heading; the measurement tools were associated with the targets
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOÇ E (2016). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). , 263 - 280.
Chicago KOÇ E. Seda Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). (2016): 263 - 280.
MLA KOÇ E. Seda Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). , 2016, ss.263 - 280.
AMA KOÇ E Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). . 2016; 263 - 280.
Vancouver KOÇ E Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). . 2016; 263 - 280.
IEEE KOÇ E "Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)." , ss.263 - 280, 2016.
ISNAD KOÇ, E. Seda. "Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)". (2016), 263-280.
APA KOÇ E (2016). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 263 - 280.
Chicago KOÇ E. Seda Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24, no.1 (2016): 263 - 280.
MLA KOÇ E. Seda Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.24, no.1, 2016, ss.263 - 280.
AMA KOÇ E Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(1): 263 - 280.
Vancouver KOÇ E Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(1): 263 - 280.
IEEE KOÇ E "Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, ss.263 - 280, 2016.
ISNAD KOÇ, E. Seda. "Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Kanada Örneği)". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24/1 (2016), 263-280.