Yıl: 2016 Cilt: 24 Sayı: 5 Sayfa Aralığı: 2409 - 2424 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının sosyal becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemine uygun olarak ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı lisans programına devam eden, toplam 158 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu", ile Aydoğan & Özyürek (2016) tarafından geliştirilen "Sosyal Beceri Envanteri" kullanılmıştır. Öncelikle elde edilen veriler uygun istatistik teknikleri kullanılmıştır. Normal olarak dağılmayan verilerin analizinde nonparametrik fark testleri (Kruscal Wallis H testi ve Mann Whitney U testi) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okulöncesi öğretmen adaylarının sosyal becerilerinin sınıf düzeyinden etkilendiği bulunmuştur. Aksine genel akademik not ortalamaları, anne-baba öğrenim durumu, ailelerinin gelir durumunun etkisi belirlenmemiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

The Investigation of Prospective Preschool Teachers' Social Skills

Öz:
The aim of this study was to examine the social skills of prospective preschool teachers in terms of different variables. Research was designed in accordance with the screening model which is based on quantitative research methods. The working group consisted of 158 prospective preschool teachers in Abant İzzet Baysal University, Department of Preschool Teaching. The "Personal Information Form" and "Social Skills Inventory" which was developed by Aydoğan and Özyürek (2016) were used as data collection tools. First of all, data was tested for normality and appropriate statistical techniques were used after the data examinations stage. Nonparametric tests ((Kruscal Wallis H Test and Mann Whitney U Test) were used for the analysis of the data which is not normally distributed. As a result of analysis it has been found that statistically significant differences on social skills scores of prospective preschool teachers according to class level. On the contrary, It was determined that there were no significant differences on prospective preschool teachers' social skills in terms of academic achievement, parental education status and family income. The findings were discussed in light of the literature.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TÜRKAN E, AYDOĞAN Y, Sezer T (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. , 2409 - 2424.
Chicago TÜRKAN Eda,AYDOĞAN YASEMİN,Sezer Türker Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. (2016): 2409 - 2424.
MLA TÜRKAN Eda,AYDOĞAN YASEMİN,Sezer Türker Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. , 2016, ss.2409 - 2424.
AMA TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. . 2016; 2409 - 2424.
Vancouver TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. . 2016; 2409 - 2424.
IEEE TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi." , ss.2409 - 2424, 2016.
ISNAD TÜRKAN, Eda vd. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi". (2016), 2409-2424.
APA TÜRKAN E, AYDOĞAN Y, Sezer T (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2409 - 2424.
Chicago TÜRKAN Eda,AYDOĞAN YASEMİN,Sezer Türker Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24, no.5 (2016): 2409 - 2424.
MLA TÜRKAN Eda,AYDOĞAN YASEMİN,Sezer Türker Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.24, no.5, 2016, ss.2409 - 2424.
AMA TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(5): 2409 - 2424.
Vancouver TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(5): 2409 - 2424.
IEEE TÜRKAN E,AYDOĞAN Y,Sezer T "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, ss.2409 - 2424, 2016.
ISNAD TÜRKAN, Eda vd. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin İncelenmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24/5 (2016), 2409-2424.