Yıl: 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 Sayfa Aralığı: 169 - 180 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Öz:
Bu çalışmada 3.sınıf fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri İzmir ili Buca ilçesindeki 8 farklı ilkokulda çalışan 63 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından içerik analizine tabii tutulmuş ve öğretmenlerin verdikleri cevaplar kodlanmıştır. Kodlardan yola çıkarak temalar oluşturulmuştur. Öğretmenler 3.sınıflardaki fen bilimleri dersi öğretim programının olumlu ve olumsuz yönlerini, bu konudaki eksikliklerin nasıl giderilebileceği konusunda düşüncelerini belirtmişlerdir. Öğretmenler uygulamada olan 3.sınıf fen bilimleri dersi için genel olarak olumlu görüş bildirmiş, programın bu sınıf düzeyi için uygun olduğunu, çocukların gelişim dönemleri de dikkate alınarak dördüncü sınıf için sağlam zemin oluşturabileceği, uygulanan ders saatinin yeterli olduğunu fakat uygulama sürecinde karşılaşılan deney ve gözlem yetersizliği, etkinliklerin az olması, bunları gerçekleştirecek uygun şartların sağlanamaması, okullarda laboratuvarların aktif olarak kullanılamaması ve buna bağlı olarak araç-gereç, materyal gibi eksiklikleri belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

PRIMARY TEACHERS' OPINIONS ABOUT GRADE 3 SCIENCE CURRICULUM

Öz:
In this study it was aimed to carry out the opinion of primary teachers toward the grade 3 science curriculum.For this purpose, the study utilizes the descriptive research model of the qualitative methodology. The data of this research have been collected from 63primary teachers in 8 different elementary schools around the Buca province of Izmir. Semi-structured interviews have been conducted with these teachers. In order to analyze the data, content analysis has been conducted and teachers' answers have been codified. Through these codes, certain themes have been formed. Teachers have expressed their views with regards to the positive and negative sides of the grade 3 science curriculum and they also articulated how certain insufficiencies in the curriculum can be fixed. In general, teachers who have been interviewed view the grade 3 science class practice positively and express that the curriculum is suitable for the grade 4 level which well prepares the students for the grade 4. Teachers also consider the hours of the class taught sufficient for the students. However, teachers also articulate the insufficiencies of experiment and observation practices along with the weak conditions in school laboratories as these laboratories lack certain tools and materials.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Tüysüz C, BALIKÇI Ç (2016). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. , 169 - 180.
Chicago Tüysüz Cengiz,BALIKÇI Çiğdem SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. (2016): 169 - 180.
MLA Tüysüz Cengiz,BALIKÇI Çiğdem SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. , 2016, ss.169 - 180.
AMA Tüysüz C,BALIKÇI Ç SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. . 2016; 169 - 180.
Vancouver Tüysüz C,BALIKÇI Ç SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. . 2016; 169 - 180.
IEEE Tüysüz C,BALIKÇI Ç "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ." , ss.169 - 180, 2016.
ISNAD Tüysüz, Cengiz - BALIKÇI, Çiğdem. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ". (2016), 169-180.
APA Tüysüz C, BALIKÇI Ç (2016). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 169 - 180.
Chicago Tüysüz Cengiz,BALIKÇI Çiğdem SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13, no.36 (2016): 169 - 180.
MLA Tüysüz Cengiz,BALIKÇI Çiğdem SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.13, no.36, 2016, ss.169 - 180.
AMA Tüysüz C,BALIKÇI Ç SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 13(36): 169 - 180.
Vancouver Tüysüz C,BALIKÇI Ç SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 13(36): 169 - 180.
IEEE Tüysüz C,BALIKÇI Ç "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ." Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, ss.169 - 180, 2016.
ISNAD Tüysüz, Cengiz - BALIKÇI, Çiğdem. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13/36 (2016), 169-180.