Yıl: 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1533 - 1550 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Sosyal Bilgiler 4.-5. ve 6.-7. sınıflar Öğretim Programlarında çevre eğitiminin yerini programın temel öğelerinden genel amaçlar, vizyon, kazanımlar, kavramlar, beceriler ve değerler bağlamında analiz etmektir. Araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının çevre eğitimi açısından analiz edilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında yer alan 17 genel amaçtan 4'ünün çevre içerikli olduğu, vizyonunda çevre eğitiminin yerine yönelik ise "yaşadığı çevreye duyarlı vatandaş yetiştirmek" ifadesinin yer aldığı, çevre içerikli kazanımların tüm kazanımlara oranının %18.3 olduğu ve öğretim programında çevre içeriğine %21.7'lik oran ile en fazla yer verilen sınıf düzeyinin ise 5. sınıf olduğu, programda yer alan kavram, değer ve becerilerde çevre ile ilgili içeriğe her sınıf düzeyinde mutlaka yer verdiği görülmüştür
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Analysis Of Social Studies Curriculum In Terms Of Environmental Education

Öz:
The purpose of this study is to analyze the place of environmental education in 4. 5. 6. and 7th grades Primary School Social Studies Curriculum which is implemented by Ministry of National Education within the context of general aims, vision of the curriculum, expectations, concepts, skills and values which are the basic elements of the curricula. In the study, document analysis method was used to examine the curriculum document in terms of environmental education. According to the findings, it has been reached that social studies curriculum includes 4 of 17 aims environmental-related, its vision statement has "education citizen that are sensible to the environment he/she lives" which is environment-related, environment-related expectations are %18.3 of the all expectations, the most environment-related grade is the 5thwith the rate of %21.7 in terms of environment-related expectations, and considerable amount of curriculum concepts, values and skill are environment-related
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Öztürk T, ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F (2016). Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. , 1533 - 1550.
Chicago Öztürk Talip,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK FİLİZ Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. (2016): 1533 - 1550.
MLA Öztürk Talip,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK FİLİZ Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. , 2016, ss.1533 - 1550.
AMA Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. . 2016; 1533 - 1550.
Vancouver Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. . 2016; 1533 - 1550.
IEEE Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F "Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi." , ss.1533 - 1550, 2016.
ISNAD Öztürk, Talip - ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK, FİLİZ. "Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi". (2016), 1533-1550.
APA Öztürk T, ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F (2016). Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1533 - 1550.
Chicago Öztürk Talip,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK FİLİZ Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24, no.3 (2016): 1533 - 1550.
MLA Öztürk Talip,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK FİLİZ Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.24, no.3, 2016, ss.1533 - 1550.
AMA Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(3): 1533 - 1550.
Vancouver Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(3): 1533 - 1550.
IEEE Öztürk T,ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK F "Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, ss.1533 - 1550, 2016.
ISNAD Öztürk, Talip - ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK, FİLİZ. "Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24/3 (2016), 1533-1550.