Yıl: 2016 Cilt: 41 Sayı: 185 Sayfa Aralığı: 1 - 17 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?

Öz:
FeTeMM eğitimi, teknoloji ve mühendislik bilgisine duyulan ihtiyacın artmasıyla büyük ilgi görmeye başlamıştır ve dolayısıyla, öğrencilerin FeTeMM bilgilerini artırmak için bütün dünyada, özellikle deABD'de FeTeMM okulları açılmaya başlanmıştır. Bu makalede FeTeMM okullarının amacına hizmet edip etmediğini anlamak için, Teksas'da yer alan FeTeMM (T-STEM) okullarının akademik başarılarının diğer okullar ile uzun süreli (boylamsal) karşılaştırılması yapılmıştır. Eğilim değerleri eşleştirme yöntemi kullanılarak Teksas FeTeMM okullarına benzer özelliklere sahip okullar belirlenmiş ve hiyerarşik lineer modelleme yöntemi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Her iki okul türünde de öğrencilerin matematik ve fen başarılarının yıllar arasındaki değişimi istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar vermiştir. İki okul türü arasında akademik başarı bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Austin, P. C. (2011). A tutorial and case study in propensity score analysis: An application to estimating the effect of in-hospital smoking cessation counseling on mortality. Multivariate Behavioral Research, 46(1), 119-151.
  • Avery, S., Chambliss, D., Truiett, R. ve Stotts, J. L. (2010). Texas science, technology, engineering, and mathematics academies design blueprint, rubric and glossary. Texas High School Project T-STEM Initiative Raporu. http://www.edtx.org/uploads/general/pdf-downloads/miscPDFs/2011_TSTEMDesignBlueprint.pdf adresinden erişildi.
  • Ayar, M. C. (2015). First-hand experience with engineering design and career interest in engineering: An informal STEM education case study. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(6), 1655-1675. doi:10.12738/estp.2015.6.0134
  • Baran, E., Canbazoglu Bilici, S., Mesutoglu, C. ve Ocak, C. (2016). Moving STEM beyond schools: Students' perceptions about an out-of-school STEM education program. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 9-19. doi:10.18404/ijemst.71338
  • Bissaker, K. (2014). Transforming STEM education in an innovative Australian school: The role of teachers' and academics' professional partnerships. Theory Into Practice, 53, 55-63. doi:10.1080/00405841.2014.862124
  • Blickenstaff, J. C. (2005). Women and science careers: Leaky pipeline or gender filter? Gender and Education, 17, 369-386.
  • Breiner, J. M., Johnson, C. C., Harkness, S. S. ve Koehler, C. M. (2012). What is STEM??A discussion about conceptions of stem in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112, 3-11.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012, Mayıs). Örnekleme yöntemleri. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp- content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden erişildi.
  • Bybee, R. W. (2010). What is STEM education? Science, 329, 996.
  • Capraro, R. M., Capraro, M. M. ve Morgan, J. (Ed.). (2013). Project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach (2. bs.). Rotterdam, The Netherlands: Sense.
  • Çorlu, M. S. (2012). A pathway to STEM education: Investigating pre-service mathematics and science teachers at Turkish universities in terms of their understanding of mathematics used in science (Doktora Tezi). Texas A&M University, College Station, TX. (UMI No. 3524216)
  • Educate Texas. (2013). T-STEM academy design blueprint. http://www.edtx.org/uploads/general/pdf- downloads/misc-PDFs/EDTX_TSTEM_Academyblueprint.pdf adresinden erişildi.
  • Guo, S. ve Fraser, M. W. (2010). Propensity score analysis: Statistical methods and applications. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Hox, J. J. (1995). Applied multilevel analysis. Amsterdam, The Netherlands: TT-Publikaties.
  • Hox, J. J. (2002). Multilevel analysis: Techniques and applications. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Huntley, M. A. (1998). Design and implementation of framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98(6), 320-327.
  • Jeong, S. ve Kim, H. (2014). The effect of a climate change monitoring program on students' knowledge and perceptions of STEAM education in Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(6), 1321-1338.
  • Jon, J. E. ve Chung, H. I. (2013). Consultant report securing Australia's future STEM: Country comparisons- STEM Report Republic of Korea. http://www.acola.org.au/PDF/SAF02Consultants/Consultant%20Report%20-%20Korea.pdf
  • Kuenzi, J., Matthews, M. ve Mangan, B. (2006). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education issues and legislative options. Report of Congressional Research Service. Washington, http://www.unm.edu/~cstp/articles/RL33434.pdf adresinden erişildi. DC: Congressional Research Service.
  • Kurup, A., Chandra, A. ve Binoy, V. V. (2015). 'Little minds dreaming big science': Are we really promoting 'children gifted in STEM' in India?. Current Science, 108(5), 779-781.
  • Lee, R. E. (2011). Navigating the science, technology, engineering, and mathematics pipeline: How social capital impacts the educational attainment of college-bound female students (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Southern California, CA.
  • Lonning, R. A. ve DeFranco, T. C. (1997). Integration of science and mathematics: A theoretical model. School Science and Mathematics, 97(4), 212-215.
  • Manufacturers' Monthly. (2015, Mayıs). News and analysis: STEM skills urgently needed. Manufacturers' Monthly.
  • Meng, C. C., Idris, N. ve Eu, L. K. (2014). Secondary students' perceptions of assessments in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 219-227.
  • National Research Council. (2011). Successful K-12 STEM education: Identifying effective approaches in science, technology, engineering, and mathematics. Committee on Highly Successful Science Programs for K-12 Science Education. Board on Science Education and Board on Testing and Assessment, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Osman, K. ve Saat, R. M. (2014). Editorial. Science technology, engineering and mathematics (STEM) education in Malaysia. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 153-154.
  • Öner, A. T., Navruz, B., Bicer, A., Peterson, C. A., Capraro, R. M. ve Capraro, M. M. (2014). T-STEM academies' academic performance examination by education service centers: A longitudinal study. Turkish Journal of Education, 3(4), 40-51.
  • Panizzon, D., Corrigan, D., Forgasz H. ve Hopkins, S. (2015). Impending STEM shortages in Australia: Beware the 'smoke and mirrors'. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 167, 70-74.
  • Pantic, Z. (2007). STEM sell. New England Journal of Higher Education, 22(1), 25-26.
  • Peterson, C. A, Oner, A. T., Nite, S., Bicer, A., Capraro, R. M., Capraro, M. M., ... Sahin, A. (2013, Eylül). Aggie-STEM: Improving student outcomes with professional development that incorporates STEM-based project-based learning and professional learning communities. Mathematics and Science Partnerships Program toplantısında sunulmuş bildiri, Washington D.C.
  • Raudenbush, S. W. ve Bryk, A. S. (2002). Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods (2. bs.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Scott, C. E. (2009). A comparative case study of the characteristics of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) focused high schools (Yayımlanmamış doktora tezi). George Mason University, Fairfax, VA.
  • Shahali, E. H. M., Halim, L., Rasul, S., Osman, K., Ikhsan, Z. ve Rahim, F. (2015). Bitara-STEMtraining? of trainers' programme: Impact on trainers' knowledge, beliefs, attitudes and efficacy towards integrated stem teaching. Journal of Baltic Science Education, 14(1), 85-95.
  • Snijders, T. ve Bosker, R. (1999). Multilevel analysis: An introduction to basic and advanced multilevel modeling. London: Sage.
  • SRI International. (2010). Evaluation of the Texas high school project: Second comprehensive annual report. Austin, TX: Author. http://www.earlycolleges.org/Downloads/SRI_THSPE_second_Nov2010.pdf
  • Subotnik, R. F., Tai, R. H., Rickoff, R. ve Almarode, J. (2010). Specialized public high schools of science, mathematics, and technology and the stem pipeline: What do we know now and what will we know in 5 years?. Roeper Review, 32, 7-16.
  • Texas Education Agency [TEA]. (2007). Texas assessment knowledge and skills information booklet: Mathematics exit level. http://tea.texas.gov adresinden erişildi.
  • Texas Education Agency [TEA]. (2004). Texas assessment knowledge and skills information booklet: Science grade 11 exit level. http://tea.texas.gov adresinden erişildi.
  • Texas Education Agency [TEA] ve Pearson. (2011). Technical digest for the academic year 2010-2011. http://tea.texas.gov adresinden erişildi.
  • Texas Education Agency [TEA] ve Pearson. (2010a). Technical digest for the academic year 2008-2009. http://tea.texas.gov adresinden erişildi.
  • Texas Education Agency [TEA] ve Pearson. (2010b). Technical digest for the academic year 2009-2010. http://tea.texas.gov adresinden erişildi.
  • van Belle, G., Fisher, L. D., Heagerty, P. J. ve Lumley, T. (2004). Biostatistics: A methodology fort he health sciences (2. bs.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Wen, X., Leow, C., Hahs-Vaughn, D. L., Korfmacher, J. ve Marcus, S. M. (2012). Are two years better than one year? A propensity score analysis of the impact of Head Start program duration on children's school performance in kindergarten. Early Childhood Research Quarterly, 27(4), 684-694.
  • Xu, Y. J. (2008). Gender disparity in STEM disciplines: A study of faculty attrition and turnover intentions. Research in Higher Education, 49, 607-624.
  • Young V. M., House, A., Wang, H., Singleton, C., SRI International ve Klopfenstein, K. (2011). Inclusive STEM schools: Early promise in Texas and unanswered questions. National Research Council Workshop on Successful STEM Education in K-12 Schools toplantısında sunulmuş bildiri. http://sites.nationalacademies.org/cs/groups/dbassesite/documents/webpage/dbasse_072639.pdf adresinden erişildi.
APA ÖNER A, CAPRARO R (2016). FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. , 1 - 17.
Chicago ÖNER AYŞE TUĞBA,CAPRARO Robert M. FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. (2016): 1 - 17.
MLA ÖNER AYŞE TUĞBA,CAPRARO Robert M. FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. , 2016, ss.1 - 17.
AMA ÖNER A,CAPRARO R FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. . 2016; 1 - 17.
Vancouver ÖNER A,CAPRARO R FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. . 2016; 1 - 17.
IEEE ÖNER A,CAPRARO R "FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?." , ss.1 - 17, 2016.
ISNAD ÖNER, AYŞE TUĞBA - CAPRARO, Robert M.. "FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?". (2016), 1-17.
APA ÖNER A, CAPRARO R (2016). FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. Eğitim ve Bilim, 41(185), 1 - 17.
Chicago ÖNER AYŞE TUĞBA,CAPRARO Robert M. FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. Eğitim ve Bilim 41, no.185 (2016): 1 - 17.
MLA ÖNER AYŞE TUĞBA,CAPRARO Robert M. FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. Eğitim ve Bilim, vol.41, no.185, 2016, ss.1 - 17.
AMA ÖNER A,CAPRARO R FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(185): 1 - 17.
Vancouver ÖNER A,CAPRARO R FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(185): 1 - 17.
IEEE ÖNER A,CAPRARO R "FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?." Eğitim ve Bilim, 41, ss.1 - 17, 2016.
ISNAD ÖNER, AYŞE TUĞBA - CAPRARO, Robert M.. "FeTeMM Okulu Olmak İyi Öğrenci Başarısı Anlamına Mı Gelir?". Eğitim ve Bilim 41/185 (2016), 1-17.