Yıl: 2016 Cilt: 41 Sayı: 186 Sayfa Aralığı: 21 - 36 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazmaya hazırbulunuşluk düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın nicel bölümünü, öğrencilerin yazmaya hazırbulunuşluk düzeyleri ve bu düzeylerin cinsiyet, yaş ve okul öncesi eğitim alma değişkenlerine göre etkilenme durumundan elde edilen veriler oluşturmaktadır. Nitel bölümünü ise, öğrencilerle yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Çalışma Trabzon merkez ilçesindeki üç okuldan toplam 90 ilkokul birinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Yangın (2007) tarafından öğrencilerin yazmaya hazırbulunuşluk durumlarını belirlemek amacıyla geliştirilen üç ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin frekansları, yüzdeleri ve aritmetik ortalamaları saptanmıştır. Araştırma çerçevesinde öğrencilerin yazmaya hazırbulunuşluk düzeylerinin ele alınan değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği SPSS paket programı yardımıyla uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, öğrencilerin yaklaşık, yarısına yakınının kalemi yanlış tuttuğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca öğrencilerin yarısından fazlasının kâğıdı düzgün tutmadıkları ve bir kısmının gözle kâğıt arasında uygun mesafe bırakmadıkları görülmüştür. Öğrencilerin çizgileri düzgün ve doğru çizme becerileri "Orta", el becerileri ise "Yeterli" düzeydedir. Araştırmada, öğrencilerin çoğunluğunun sağsol kavramı dışındaki yön kavramlarını bildikleri ortaya konulmuştur. Öğrencilerin yazmaya hazırbulunuşluk düzeyleri ve alt boyutları cinsiyetten etkilenirken yaş değişkeninden etkilenmemektedir. Bununla birlikte öğrencilerin yazmaya hazırbulunuşluk düzeylerinin sadece el becerileri açısından okul öncesi eğitimi almış olma durumuna göre değiştiği görülmüştür. Ayrıca araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin yazı yazmayla ilgili olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERDOĞAN Ö, ATAŞ M, Özdemir C (2016). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. , 21 - 36.
Chicago ERDOĞAN ÖZGE,ATAŞ Merve,Özdemir Caner İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. (2016): 21 - 36.
MLA ERDOĞAN ÖZGE,ATAŞ Merve,Özdemir Caner İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. , 2016, ss.21 - 36.
AMA ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. . 2016; 21 - 36.
Vancouver ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. . 2016; 21 - 36.
IEEE ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C "İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.21 - 36, 2016.
ISNAD ERDOĞAN, ÖZGE vd. "İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi". (2016), 21-36.
APA ERDOĞAN Ö, ATAŞ M, Özdemir C (2016). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 41(186), 21 - 36.
Chicago ERDOĞAN ÖZGE,ATAŞ Merve,Özdemir Caner İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim 41, no.186 (2016): 21 - 36.
MLA ERDOĞAN ÖZGE,ATAŞ Merve,Özdemir Caner İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, vol.41, no.186, 2016, ss.21 - 36.
AMA ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(186): 21 - 36.
Vancouver ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(186): 21 - 36.
IEEE ERDOĞAN Ö,ATAŞ M,Özdemir C "İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi." Eğitim ve Bilim, 41, ss.21 - 36, 2016.
ISNAD ERDOĞAN, ÖZGE vd. "İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi". Eğitim ve Bilim 41/186 (2016), 21-36.