Yıl: 2009 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 16 - 29 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı Malatya ili ilköğretim okullarında beden eğitimi öğretmenlerinin seçmeli spor etkinlikleri dersi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmaya rastgele yöntemle seçilmiş 19'u bayan ve 64'üi erkek olmak üzere 83 beden eğitimi öğretmeni katılmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 12maddelik bir anket uygulanmıştır. Veriler yüzdeler (%) halinde anlamlı çapraz çizelgeler ile sunulmuştur. Öğretmenlerin görüşleri arasındaki farklılıklar ?= 0,50 anlamlılık düzeyinde Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Varyans Analizi ile sınanmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim okullarının tamamına yakınında seçmeli ders olarak spor etkinlikleri dersinin tercih edildiği görülmüştür. Ancak bu dersi beden eğitimi öğretmenlerinin dışında okul yöneticileri ile sınıf öğretmenlerinin de okuttukları görülmüştür. Bunların yanında öğretmenleri dersin öğretim programı hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu ve bu ders için haftalık 2 ders saatinin yeterli olduğunu belirtmişlerdir. Fakat bu ders için verilen semineri ve rehberlik hizmetlerini çok yetersiz bulmuşlardır. Yine öğretmenler spor etkinlikleri dersinin yürütülmesinde okulun tesis ve olanaklarını kısmen yeterli bulmuşlar, ünitelendirilmiş yıllık planlarında belirttikleri etkinliklerin yıl boyunca ancak yarısını uygulayabilmişlerdir. Bu etkinlikler ile diğer derslerdeki ilgili kazanımları çok az ilişkilendirerek uygulamışlardır. Bununla birlikte öğretmenlerin cinsiyetlerinin bu görüşlerini fazla etkilemediği, ancak öğretmenlerin hizmet yıllarının bu görüşlere büyük etkisinin olduğu sonucu bulunmuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları

PHYSICAL EDUCATION TEACHERS' GENERAL VIEWS RELATED TO APPLICATION OF ELECTIVE SPORT ACTIVITIES LESSON AT PRIMARY SCHOOLS

Öz:
The aim of this study is to investigate physical education teachers' views related to application of elective sport activities lesson at primary schools in Malatya province. This investigation composed of totally 83 physical education teachers, randomly selected 19 women and 64 men. A questionnaire developed by researchers was used to totally 12 items as instrument of the data gathering on this investigation. Dates were presented with percentages (%) and significant crosstables. Differences among teachers' views were compared with significant level of ?=0,05 by using of Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Variance Analyse. Findings indicated that sport activities lesson was preferred for elective lesson nearly all of the primary schools. But this lesson was not instructed only by physical education teachers, also was instructed by school administrators and class teachers. In addition, teachers had positive views about the lesson instruction program and they pointed out that this lesson was adequate for 2 hours in a week. However, they found that there were very insufficient seminars and guidance services giving for this lesson. Also teachers found that school facilities and possibilities were sufficient partially, but they could apply only half of activities throughout a year that pointed out in their scholar annual plan. They could not apply enough these activities related to the gaining of the other lessons. In addition, sex of teachers' views were not affected too much, but found out those duty years of teachers made big influence to these views
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Biggs, J. (1989). Approaches to the enhancement of tertiary teaching. Higher Education Research and Development, 8, 7-25
  • 2.Dinter, F.R. (1998). Constructivism In Instructional Design Theory. Journal of Structural Learning & Intelligent Systems, 13,(2), 71-89.
  • 3.Eggen, P. and Kauchak, D. (1998). Learning and teaching: research based methods.Boston: Allyn and Bacon.
  • 4.Jonassen, D. H. (1991). Objectivism Versus Constructivism: Do we Need a New Philiosophical Paradigm? Educational Technology, Research and Development, 39,(3), 5-14.
  • 5.Lorsbach, A. & Tobin, K. (1992). Constructivism as a Referent for Science Teaching. NARST Newsletter 30,5-7.
  • 6.MEB. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı.Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımevi.
  • 7.MEB, (2006), İlköğretim Spor Et-kinlikleri Dersi Öğretim Programı 1-8. Sınıflar.Ankara: Devlet Kitap-ları Müdürlüğü.
  • 8.OBESİS (Okul İçi Beden Eğitimi, Spor ve İzcilik Şubesi), (2007). Be-den Eğitim Öğretmenleri İstatistik Bilgileri.Malatya Milli Eğitim Mü-dürlüğü.
  • 9.PISA. (2003). Learning for Tomorrow's World. First results of PISA 2003. OECD Publication. [On-line] Retrieved Retrieved on 15-October-2006, _____http://egt.kou.edu.tr/ismetsahin/kouepg/raporlar/worldbank2005.pdf> (2007, Haziran 11).
  • 10.PRILS. (2001). International Report: IEA's Study of Reading Literacy Achievement inPrimary Schoolin 35 Countries. [Online] Retrieved on 15-October-2006, _____http://egt.kou.edu.tr/ismetsahin/kouepg/raporlar/worldbank2005.pdf> (2007, Haziran 11).
  • 11.Shunk D. (2000). Learning theories and educational prespectives.Ohio: Meril, Prentice Hall.
  • 12.Şimşek, N. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme ve Öğretime Eleştirel Bir Yaklaşım. Eğitim Bilimleri ve Uy-gulama Dergisi, 3, (5).
  • 13.TD. (Tebliğler Dergisi), (2006a). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Prog-ramı ve Seçmeli Spor Dersi Öğretim Programı, (Cilt:69), Sayı:2588, 1047-1051.
  • 14.TD. (2006b). Millî Eğitim Bakanlı-ğına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğ-retmen Olarak Atanacakların Atama-larına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Program-ları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar -Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurum-ları Yönetmenliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (Cilt:69), Sayı:2584, 354-472.
  • 15.TD. (2007). Haftalık Ders Çizelgesi. (Cilt:70), Sayı:2597, 445-446.
  • 16.TIMSS. (1999). International MathematicsRreport, Findings from IEA's Repeat of Tthe Third International Mathematics and Science Study at the eight grade.[Online] Retrieved on 12-March-2001, _____http://timss.bc.edu/timss1999i/pdf/T99i_Math_TOC.pdf.> (2007, Hazi-ran 11)
  • 17.Woolfolk A. (1998). Educational psychology.Boston: Allyn and Bacon.
  • 18.World Bank (2005). Turkey Education Sector Study. Report Number 32450-TU. World Bank Publication. [Online] Retrieved on 15-October-2006, _____http://egt.kou.edu.tr/ismetsahin/kouepg/raporlar/worldbank2005.pdf> (2007, Haziran 11).
APA GÜLLÜ M, GÜÇLÜ M, GÜLLÜ E, GÜLLÜ A, TEKİN M (2009). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. , 16 - 29.
Chicago GÜLLÜ Mehmet,GÜÇLÜ MEHMET,GÜLLÜ Esin,GÜLLÜ ABDULLAH,TEKİN Murat İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. (2009): 16 - 29.
MLA GÜLLÜ Mehmet,GÜÇLÜ MEHMET,GÜLLÜ Esin,GÜLLÜ ABDULLAH,TEKİN Murat İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. , 2009, ss.16 - 29.
AMA GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. . 2009; 16 - 29.
Vancouver GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. . 2009; 16 - 29.
IEEE GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M "İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ." , ss.16 - 29, 2009.
ISNAD GÜLLÜ, Mehmet vd. "İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ". (2009), 16-29.
APA GÜLLÜ M, GÜÇLÜ M, GÜLLÜ E, GÜLLÜ A, TEKİN M (2009). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 16 - 29.
Chicago GÜLLÜ Mehmet,GÜÇLÜ MEHMET,GÜLLÜ Esin,GÜLLÜ ABDULLAH,TEKİN Murat İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11, no.1 (2009): 16 - 29.
MLA GÜLLÜ Mehmet,GÜÇLÜ MEHMET,GÜLLÜ Esin,GÜLLÜ ABDULLAH,TEKİN Murat İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, vol.11, no.1, 2009, ss.16 - 29.
AMA GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2009; 11(1): 16 - 29.
Vancouver GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2009; 11(1): 16 - 29.
IEEE GÜLLÜ M,GÜÇLÜ M,GÜLLÜ E,GÜLLÜ A,TEKİN M "İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ." Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11, ss.16 - 29, 2009.
ISNAD GÜLLÜ, Mehmet vd. "İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ". Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11/1 (2009), 16-29.