Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 39 Sayfa Aralığı: 91 - 111 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi

Öz:
Olasılık üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde; tutum ve başarı, kavram yanılgıları, olasılık problemlerini çözme ve kurma boyutlarına odaklanıldığı görülmektedir. Fakat geometrik olasılık problemlerinin çözüm sürecinin ilköğretim matematik öğretmen adayları tarafından nasıl gerçekleştiğinin halen yanıt bulamadığını söylenebilir. Üstelik bu süreç, son zamanlarda üzerinde önemle durulmaya başlanan analitik düşünme bağlamında incelenmiştir. Bu nedenle araştırmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik olasılık problemlerini analitik düşünme bağlamında nasıl çözdüklerinin süreç olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında klinik mülakat kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise nitel veri analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, problemi sadece bir öğretmen adayının çözebildiği tespit edilmiştir. Fakat o öğretmen adayı, bulmuş olduğu sonucu rastlantı ile bulmadığını belirtememiştir. Ayrıca çalışmaya katılan her öğretmen adayının problemi çözerken bir algoritma izledikleri, problemin çözümüne yeterince zaman harcadıkları ve tahmin - deneme yanılma gibi yöntemleri pek kullanmadıkları tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Investigation of Problem Solving Processes of Preservice Elementary Mathematics Teachers in Geometric Probability in the Context of Analytic Thinking

Öz:
It is seen that the studies on probability focus on attitude, achievement, misconception, solution and formation of probability problems. But, it can be said that how preservice mathematics teachers solve geometric probability problems has not been answered yet. This process is to be examined in the context of analytic thinking which has been emphasized recently. Therefore, this study aims to examine how preservice mathematics teachers solve geometric probability problems in the context of analytic thinking. Participants of this case study are composed of 3 preservice teachers. Clinical interviews were carried out while collecting data. Qualitative data analysis methods were used in analyzing the research data. The results of this research indicated that only one preservice teacher succeeded in solving the problem. But the preservice teacher could not prove that she did not solve the problem by chance. On the other hand, all of the preservice teachers followed an algorithm in solving the given problem, spent some time in order to solve the problem gradually, and avoided using such methods as estimation - trial and error
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yildiz A, baltaci s (2016). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. , 91 - 111.
Chicago Yildiz Avni,baltaci serdal İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. (2016): 91 - 111.
MLA Yildiz Avni,baltaci serdal İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. , 2016, ss.91 - 111.
AMA Yildiz A,baltaci s İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. . 2016; 91 - 111.
Vancouver Yildiz A,baltaci s İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. . 2016; 91 - 111.
IEEE Yildiz A,baltaci s "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi." , ss.91 - 111, 2016.
ISNAD Yildiz, Avni - baltaci, serdal. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi". (2016), 91-111.
APA Yildiz A, baltaci s (2016). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(39), 91 - 111.
Chicago Yildiz Avni,baltaci serdal İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.39 (2016): 91 - 111.
MLA Yildiz Avni,baltaci serdal İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.39, 2016, ss.91 - 111.
AMA Yildiz A,baltaci s İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 0(39): 91 - 111.
Vancouver Yildiz A,baltaci s İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 0(39): 91 - 111.
IEEE Yildiz A,baltaci s "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.91 - 111, 2016.
ISNAD Yildiz, Avni - baltaci, serdal. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 (2016), 91-111.