Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 39 Sayfa Aralığı: 1 - 15 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde kullanılabilecek somut materyallerden haberdar olma ve öğrenme sürecindeki kullanım seviyelerini belirleme ile bu somut materyalleri kullanmalarına yönelik özyeterliklerini ortaya koymaktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının somut materyali tanıma ve kullanma seviyeleri ile öz-yeterlikleri arasında bir ilişki olupolmadığı da araştırılacaktır. Bu amaçla tarama modeli kullanılmış olan bu çalışmada üçüncü sınıfa devam etmekte olan toplam 83 ilköğretim matematik öğretmen adayına "Somut Materyallerin Matematik Öğretiminde Ölçeği" ile bilgi formunun uygulanması sonucunda araştırma verileri elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının somut materyalleri matematik kendilerini yeterli buldukları, somut materyalleri genellikle tanıdıkları ancak bu materyalleri genellikle kullanmadıkları anlaşılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının somut materyalleri matematik öğretiminde kullanmaya materyalleri tanıma ve kullanmaları arasında çok zayıf, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Pre-service Elementary Mathematics Teachers' Awareness of Ability to Use Concrete Materials and Their Self-Efficacy in the Useage Thereof in Mathematics Education

Öz:
The aim of this study is to reveal the level of awareness pre-service mathematics teachers have about the concrete materials which can be used for mathematics education, and the level of utilization of such materials through the learning process. Furthermore the study seeks to assess the self-efficacy of the pre-service teachers regarding the use of such concrete materials. The study will also investigate any potential relationship between the pre-service teachers' level of acquaintance with and use of the concrete materials and their self-efficacy levels. The study adopted the survey model for this purpose, and applied the "Self-Efficacy Scale for the Use of Concrete Materials in Mathematics Education" alongside the information sheet, with a total of 83 pre-service elementary school mathematics teachers enrolled in the third year of their bachelor's degree program. The study revealed that pre-service teachers deemed themselves efficient in terms of the use of concrete materials in mathematics education. On the other hand, they were observed to recognize such concrete materials usually, but usually failed to use such materials. Furthermore, a very weak, negative yet significant relationship was observed between the pre-service teachers' levels of self-efficacy in terms of use of concrete materials in mathematics education, and their acquaintance with and use of concrete materials
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, TÜRK Y, İSKENDEROĞLU M (2016). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. , 1 - 15.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,TÜRK Yasemin,İSKENDEROĞLU METİN İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. (2016): 1 - 15.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,TÜRK Yasemin,İSKENDEROĞLU METİN İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. , 2016, ss.1 - 15.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. . 2016; 1 - 15.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. . 2016; 1 - 15.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri." , ss.1 - 15, 2016.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA vd. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri". (2016), 1-15.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, TÜRK Y, İSKENDEROĞLU M (2016). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(39), 1 - 15.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,TÜRK Yasemin,İSKENDEROĞLU METİN İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.39 (2016): 1 - 15.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,TÜRK Yasemin,İSKENDEROĞLU METİN İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.39, 2016, ss.1 - 15.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 0(39): 1 - 15.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 0(39): 1 - 15.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,TÜRK Y,İSKENDEROĞLU M "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.1 - 15, 2016.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA vd. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Tanıma-Kullanma Durumları ve Matematik Öğretiminde Kullanmalarına Yönelik Öz-Yeterlikleri". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 (2016), 1-15.