Yıl: 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 113 - 124 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırma ile ilkokul matematik derslerine yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmada 50 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak döküman incelemesi kullanılmıştır. YÖKTEZ ortamında ulaşılan lisansüstü tezleri; gerçekleştirildikleri lisansüstü düzeye, hazırlandıkları üniversite ve anabilim dalına, yürütme sorumluluğunu üstlenen danışmanların unvanlarına, hazırlandıkları yıla, çalışmanın gerçekleştirildiği ilkokulun sınıf düzeyine, seçilen konu alanına, seçilen konuya, benimsenen araştırma yöntemine, veri toplama tekniklerine ve benimsenen veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, en fazla yüksek lisans tezi hazırlandığı, tezlerin en çok 2010 ve 2011 yıllarında ve 5. sınıf düzeyinde yapılmış olduğu, danışman olarak da en çok yardımcı doçentlerin görev aldığı, konu alanı olarak da cebir alanında gerçekleştirildikleri, genelde nicel araştırma yönteminin benimsendiği, veri toplama tekniği olarak da başarı testlerinin kullanıldığı, nicel veri analizlerinde de t testinden yararlanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YAŞAR Ş, PAPATĞA E (2015). İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. , 113 - 124.
Chicago YAŞAR Şefik,PAPATĞA Erdal İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. (2015): 113 - 124.
MLA YAŞAR Şefik,PAPATĞA Erdal İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. , 2015, ss.113 - 124.
AMA YAŞAR Ş,PAPATĞA E İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. . 2015; 113 - 124.
Vancouver YAŞAR Ş,PAPATĞA E İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. . 2015; 113 - 124.
IEEE YAŞAR Ş,PAPATĞA E "İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi." , ss.113 - 124, 2015.
ISNAD YAŞAR, Şefik - PAPATĞA, Erdal. "İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi". (2015), 113-124.
APA YAŞAR Ş, PAPATĞA E (2015). İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113 - 124.
Chicago YAŞAR Şefik,PAPATĞA Erdal İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no.2 (2015): 113 - 124.
MLA YAŞAR Şefik,PAPATĞA Erdal İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.5, no.2, 2015, ss.113 - 124.
AMA YAŞAR Ş,PAPATĞA E İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 5(2): 113 - 124.
Vancouver YAŞAR Ş,PAPATĞA E İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 5(2): 113 - 124.
IEEE YAŞAR Ş,PAPATĞA E "İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi." Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, ss.113 - 124, 2015.
ISNAD YAŞAR, Şefik - PAPATĞA, Erdal. "İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (2015), 113-124.