LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Yıl: 2016 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 437 - 450 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Öz: Lojistik coğrafyası; iktisadi faaliyetler, ulaşım ve lojistik süreçlerin etkileşim sahasında yer almakta ve mevcut durumların coğrafi şartlar açısından değerlendirmesini yapmaktadır. Bu bakımdan lojistik coğrafyası, lojistik faaliyetlerin gerçekleştiği coğrafya üzerindeki şartları sebep ve sonuçlarına göre açıklayarak, bunların dağılış prensibi ile ortaya konmasını sağlamaktadır. Ayrıca lojistik coğrafyası, hammadde veya mamul maddelerin mekânsal hareketliliği ve yer değişimlerinin coğrafi nedenlerini, sonuçlarını ve dağılışlarını ele almakta ve bunları coğrafya prensiplerine göre açıklamaktır. Bu araştırmanın temel amacı, meslek lisesi öğrencilerinden lojistik bölümünde okuyan öğrencilerin, lojistik coğrafyası üzerine bilgilerini ve görüşlerini tespit etmek ve değerlendirmektir. Yöntem olarak lojistik lisesi öğrencilerine iki açık uçlu soru ve altı likert tipi anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek sonuçlar ortaya konmuştur. Sonuçta, lojistik ve coğrafya arasında sıkı bir ilişki olduğu görüşünün öğrencilerce kabul edildiği tespit edilmiş ve lojistik faaliyetler için coğrafya bilgisinin önemli olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca lojistik meslek lisesi öğrencilerin meslekleri gereği coğrafya ile yakından ilgilendikleri ve coğrafi bilgi sahibi olmayı önemli buldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
EXAMINING VOCATIONAL SCHOOL OF LOGISTICS STUDENTS' KNOWLEDGE AND PERCEPTIONS OF LOGISTIC GEOGRAPHY
Öz: Logistic geography is an area where economic activities, transportation, and logistic processes interact. It deals with the assessment of existing situations in terms of geographical conditions. In this sense, it explains the conditions in areas where logistic activities are carried out on the basis of causes and effects and shows them based on the principle of distribution. Moreover, it handles the geographical causes, effects, and distribution of the spatial mobility and displacement of raw materials or finished products and explains them based on the principles of geography. The main aim of this study is to determine and evaluate vocational school of logistics students' knowledge and perceptions of logistic geography. A questionnaire was administered to vocational school of logistics students. Six Likert-type survey questions were asked. Besides, two open-ended questions were asked. The results of the collected data were obtained through SPSS analysis. It was found out that students agree that there is a close relationship between logistics and geography, and knowledge is important for logistic activities. Furthermore, it was concluded that vocational school of logistics students are closely interested in geography as part of their future jobs and consider having geography knowledge important.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- ARI, Y. (2008). Coğrafyayı neden çok boyutlu olarak tanımlama ve öğretmeye ihti- yaç vardır. (Edit. R. Özey ve A. Demirci), Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. İstanbul: Aktif Yayınları.
- AYDIN, F. (2010). "Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar", Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 10 (3).
- BABACAN, M. (2015). "Lojistik sektörünün ülkemizdeki gelişimi ve rekabet vizyo- nu", www.onlinedergi.com/MakaleDosyalari/51/PDF2003_1_2.pdf adre- sinden, 02.02.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
- BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E. Ç., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem Aka- demi Yayınları.
- ELGÜN, M. N. (2011). "Ulusal Ve Uluslararası Taşıma ve Ticarette Lojistik Köy- lerin Yapılanma Esasları ve Uygun Kuruluş Yeri Seçimi", Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, S: 13(2).
- GEÇİT, Y. (2010). "Coğrafya Eğitimi Araştırmalarında Temel Yönelimler", Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 10 (2).
- GÖKÇE, N. (2009). "Türkiye'de Öğretmen Yetiştirmede Coğrafya Eğitiminin So- runları ve Öneriler", Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 9 (2).
- GÜNGÖRDÜ, E. (2002). Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada İstatistik Metotları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- KARA, M., TAYFUR, L. ve BASIK, H. (2009). "Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S: 6 (11).
- KARADENİZ, V. ve AKPINAR, E. (2011). "Türkiye'de Lojistik Köy Uygulamaları ve Yeni Bir Lojistik Köy Önerisi", Marmara Coğrafya Dergisi, S: 23.
- KARAKUYU, M. (2010). "Lojistik Bir Merkez Olarak Hadımköy ve Sorunları", Marmara Coğrafya Dergisi, S: 21.
- KAYA, İ. (2008). "Eleştirel Düşünce, Sosyal Teori ve Coğrafya Eğitimi", (Edit, R. Özey ve A. Demirci), Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar, İstan- bul: Aktif Yayınları.
- MEB. (2011). "Talim ve terbiye kurulu başkanlığı coğrafya dersi öğretim progra- mı" www.ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx. adresinden 05.03. 2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
- ORHAN, O. Z. (2003). Dünyada ve Türkiye'de Lojistik Sektörünün Gelişimi, İstan- bul: Ticaret Odası Yayınları.
- ÖZEY, R. (2013). Ticaret Coğrafyası ve Küreselleşme, İstanbul: Aktif Yayınları.
- ŞAHİN, V. (2014). "Lojistik Coğrafyası Üzerine Bir Değerlendirme", Marmara Coğrafya Dergisi, S: 29.
- ŞENGEL, S. (2012). "Bölgesel Kalkınma Açısından Lojistiğin Önemi ve Sorunlar, Çözüm Önerileri: Trakya Örneği", (Edit, L. Ateş ve A. Menteş), III. Trakya Bölgesi Kalkınma ve Girişimcilik Sempozyumu, Tekirdağ: Toprak Ofset Matbaacılık.
- ÜNLÜ, M. (2014). Coğrafya Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- YARMALI, H. Ö., BAYKARA, M.ve ŞEN, Y.S. (2013). Lojistik sektör raporu 2013,İstanbul: Mavi Ofset Basım Yayın.
APA | ŞAHİN V (2016). LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. , 437 - 450. |
Chicago | ŞAHİN Vedat LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. (2016): 437 - 450. |
MLA | ŞAHİN Vedat LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. , 2016, ss.437 - 450. |
AMA | ŞAHİN V LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. . 2016; 437 - 450. |
Vancouver | ŞAHİN V LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. . 2016; 437 - 450. |
IEEE | ŞAHİN V "LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME." , ss.437 - 450, 2016. |
ISNAD | ŞAHİN, Vedat. "LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME". (2016), 437-450. |
APA | ŞAHİN V (2016). LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 437 - 450. |
Chicago | ŞAHİN Vedat LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, no.2 (2016): 437 - 450. |
MLA | ŞAHİN Vedat LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.20, no.2, 2016, ss.437 - 450. |
AMA | ŞAHİN V LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016; 20(2): 437 - 450. |
Vancouver | ŞAHİN V LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016; 20(2): 437 - 450. |
IEEE | ŞAHİN V "LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME." Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20, ss.437 - 450, 2016. |
ISNAD | ŞAHİN, Vedat. "LOJİSTİK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN LOJİSTİK COĞRAFYASI BİLGİ VE ALGILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/2 (2016), 437-450. |