Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 172 - 190 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1

Öz:
Araştırma betimsel desende nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırma ile okullarda öğretmenlerin öğrenci üzerinde olumlu etkisi olan işe koşulmuş ödül türü davranışlarının ortaya çıkarılarak bu konuda öğretmenlerin ne yaptıklarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada görüşme yolu ile veri toplama işlemi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcılardan 4'ü(%1) öğrencilik dönemlerinde her hangi bir ödül aldığını hatırlamadığını, 32'si(%8) ise almış oldukları ödül ve etkisi konusunda görüş belirtmemişlerdir. Katılımcıların 351'i(%91)'nin dokuz farklı kategoride ödül almış oldukları görülmektedir. Bunlar gurup içerisinde sözlü tebrik, alkışlatma, örnek gösterme, 81(%21), kırtasiye, yiyecek 79(%20), güdüleyici yakınlık 69(%18), onur belgesi 46(%12), not verme 24(%6), diğer 18(%5), özel görevler verme 14(%4), gezi etkinliklerine katılım 12(%3), ve büyük maddi ödül 8(%8) biçiminde sıralanmaktadır.
Anahtar Kelime:

EXPERIENCES ON AWARDS AND ITS EFFECT

Öz:
This research is a descriptive research. It's a case study prepared by using qualitative data collection methods. The aim of this research is to raise the applied award-type teacher behaviors which have a positive effect on students at schools and to describe what teachers do about this subject. In the study 4 of the students (%1) indicate that they do not remember any award they gained during their education. 32 of the students (%8) do not express an opinion about the awards they gained and the effect of them. It is seen that 351 of the attendants (%91) have taken awards in 9 different categories. 81(%21) of the awards are verbal congratulation, applause, shown as a good example in a group, 79(%20) of them are stationary materials and food, 69(%18) of them motivating closeness, 46 (%12) of them honor certification, 24(%6) of them graded with high marks, 18(%5) of them the other things, 14(%4) of them given special tasks, 12(%3) students participated in school trips and 8(%8) of them given financial awards.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. , 172 - 190.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. (2016): 172 - 190.
MLA TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. , 2016, ss.172 - 190.
AMA TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. . 2016; 172 - 190.
Vancouver TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. . 2016; 172 - 190.
IEEE TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1." , ss.172 - 190, 2016.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1". (2016), 172-190.
APA TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 172 - 190.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 7, no.23 (2016): 172 - 190.
MLA TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.7, no.23, 2016, ss.172 - 190.
AMA TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 7(23): 172 - 190.
Vancouver TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 7(23): 172 - 190.
IEEE TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1." Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 7, ss.172 - 190, 2016.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖDÜL VE ETKİSİ ÜZERİNE DENEYİMLER1". Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 7/23 (2016), 172-190.