Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 93 - 104 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi

Öz:
Bu makale ekonomik ve kültürel küreselleşme çağında ulusal eğitim sistemine meydan okumalar üzerine odaklanmaktadır. Makalede, yükselen küreselleşmenin demokratik sistenwe eğitim reformuna nasıl etki edeceği de tartışılmaktadır. Yeni kurumsal ekonomik çerçevenin ortaya çıkışı küreselleşmenin bir boyutu olarak algılanabilir. Yeni kurumlar ve onların kuralları, ulusal ve yerel düzeyde |gmofcfeısi ve yönetişim önceliklerini değiştirebilir. .Makale bu kurumlarda süre giden doğrudan veya dolaylı,eğitimle ilişkili siyasî etkinliği analiz etmektedir. Hem ulusal hem yerel düzeyde , eğitim ve eğitim politikaları üzerine muhtemel sonuçlar ve etkilerde ayrıca tartışılmaktadır.
Anahtar Kelime: küreselleşme demokrasi eğitim yönetişim

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Uluslararası İlişkiler

Educational Governance, Globalisation and Democracy

Öz:
The article focuses on challenges of national governance system of education in a period of economical and cultural globalization. The article discusses howincreasing globalization can have effect upon the democracy systems and educational reforms. The rise of new institutional economic framework can be perceived as part of globalization. The new institutions and their rules may f change the premises for democracy and governance on national and local level. The article analyses the policy activity going on in some of these institutions directly or indirectly related to education. The possible consequences and impacts on education and educational policy on national and local level are discussed s well.
Anahtar Kelime: education governance globalization democracy

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bauman, Z. (2000). Savnetfellesskap. Oslo: Cappelens Akademiske Forlag. Beck. U. (1998). Vad innebârglobaliseringem Göteborg: Daidalos.
  • Busch, T., & Gustafsson, O. (2001). Konkurranseutsetting av kommunal renovasjon. in Busch, Johnsen, Klausen &c Vanebo (Eds.), Modemisering ao offentlig sektör ( pp. 115-129). Oslo: Universitetsforlaget.
  • Butenschon, N. (2001). Statsborgerskap og statside. in H. Baldersheim, B. Hagtvedt & K. Heidar, (Eds.), Statsvitenskapelige utsyn (pp. 248-256). Bergen: Hagskoleforlaget.
  • Dale, R. (1989).,Tk State and education policy. Philadelphia: Open University Press.
  • Dale, R. (2000). Globalization: A new world for comparative education? In J. Schriwer (Ed.), Discourse formation in comparative education (pp. 87-110). Frankfurt: Peter Land Verlag.
  • Eriksen, E. O. (1994). Politikk og offentligbet.- En introduhsjon til Jürgen Habemas politisk teory.
  • Eriksen H. T. (1994). Minoriteter i den Europeiske union. Oslo: Europakommisjonen.
  • Foreign Policy (2001).A.T. Kearney.
  • Gates, J. G. (1998). The Ownership solution. New York: Basic Books.
  • Giddens, A. (1990). Tbe consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.
  • Giddens, A. (1999). Den tredje vei. Fomyelse av sosialdemokratiet. Oslo: Pax forlag.
  • Habermas, J. (2000). Den postnationella konstellationen. Göteborg: Daidalos.
  • Held, D.(1998). Democracy and globalization. In D. Archibugi, D. Held & M. Hohler (Eds.), Re-Imaging political community (pp. 11-27). Cambridge: Policy Press.
  • Karlsen, G. E. (1993). Desentralisert skoleutoiüing. Oslo: AdNotam forlag.
  • Lundquist, L. (1998). DemoferatiHS viiktare. Ambetsmannm ocb v&rt offentlige etos. Lund: Studentlitteratur.
  • Martin, H. P., & Schumann, H. (1996). Globaliseringsfellen, trusselen mot demokratı og velferd. Oslo: Gyldendal.
  • Rokkan, S. (1987). Stat, nasjon, klasse. Oslo: Universitetsforlaget. St. Meld. (1990-1999). Ora organisering og styring av utdanningssektoren. nr. 37
APA KARLSEN G (2002). Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. , 93 - 104.
Chicago KARLSEN Gustav E. Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. (2002): 93 - 104.
MLA KARLSEN Gustav E. Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. , 2002, ss.93 - 104.
AMA KARLSEN G Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. . 2002; 93 - 104.
Vancouver KARLSEN G Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. . 2002; 93 - 104.
IEEE KARLSEN G "Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi." , ss.93 - 104, 2002.
ISNAD KARLSEN, Gustav E.. "Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi". (2002), 93-104.
APA KARLSEN G (2002). Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(1), 93 - 104.
Chicago KARLSEN Gustav E. Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2, no.1 (2002): 93 - 104.
MLA KARLSEN Gustav E. Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.2, no.1, 2002, ss.93 - 104.
AMA KARLSEN G Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(1): 93 - 104.
Vancouver KARLSEN G Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(1): 93 - 104.
IEEE KARLSEN G "Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, ss.93 - 104, 2002.
ISNAD KARLSEN, Gustav E.. "Eğitim Yönetişimi, Küreselleşme ve Demokrasi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2/1 (2002), 93-104.