Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 850 - 871 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, seçmeli Kur'an-ı Kerim dersini seçen öğrencilerin, dersi tercih etme ya da etmeme nedenlerini, dersten memnuniyet düzeylerini, dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmıştır. Artvin il merkezinde 7. sınıfa devam eden toplam 308 öğrenci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önceki sınıflarda dersi seçip seçmemeleri, araştırmanın bağımsız değişkeni olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi seçmelerine etki eden en önemli faktör, kendi ilgi ve merakları ile ailelerinin yönlendirmesidir. Bunun yanında öğrenciler dersi seçmekten memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Dersin amaçlarının büyük bir oranda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öte yandan dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

According to the students, Optional The Holy Quran Course: Sample of Artvin Provinc

Öz:
The main aim of this study is to determine the reason of the optional The Holy Quran course's being preferred or not being preferred by the students who selected it, the satisfaction level of the students who selected the course their level of realizing the course objectives and their opinions about the educational process of the course. For this purpose, a survey was prepared as a data collection had totally 308 7th grade students who study in the city centre of Artvin province were determined as the sample of this study. The fact that whether the students had selected the course at previous grades or not was established as the independent variable of the study. The obtained data was analysed by the SPSS packaged software. According to the research results, it was determined that the most important factors affecting students to select the course are their own interests and their families' guidance. Besides, students stated that they are pleased with selecting the course. It was established that the course objectives were realized to a large extent. On the other hand, it was concluded that the students' views about the educational process of the course are positive.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ACUNER H (2016). Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. , 850 - 871.
Chicago ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. (2016): 850 - 871.
MLA ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. , 2016, ss.850 - 871.
AMA ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. . 2016; 850 - 871.
Vancouver ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. . 2016; 850 - 871.
IEEE ACUNER H "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği." , ss.850 - 871, 2016.
ISNAD ACUNER, Hacı Yusuf. "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği". (2016), 850-871.
APA ACUNER H (2016). Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 850 - 871.
Chicago ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 5, no.4 (2016): 850 - 871.
MLA ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.4, 2016, ss.850 - 871.
AMA ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2016; 5(4): 850 - 871.
Vancouver ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2016; 5(4): 850 - 871.
IEEE ACUNER H "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği." İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5, ss.850 - 871, 2016.
ISNAD ACUNER, Hacı Yusuf. "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 5/4 (2016), 850-871.