Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği
Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 850 - 871 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği
Öz: Bu araştırmanın temel amacı, seçmeli Kur'an-ı Kerim dersini seçen öğrencilerin, dersi tercih etme ya da etmeme nedenlerini, dersten memnuniyet düzeylerini, dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmıştır. Artvin il merkezinde 7. sınıfa devam eden toplam 308 öğrenci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önceki sınıflarda dersi seçip seçmemeleri, araştırmanın bağımsız değişkeni olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi seçmelerine etki eden en önemli faktör, kendi ilgi ve merakları ile ailelerinin yönlendirmesidir. Bunun yanında öğrenciler dersi seçmekten memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Dersin amaçlarının büyük bir oranda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öte yandan dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
According to the students, Optional The Holy Quran Course: Sample of Artvin Provinc
Öz: The main aim of this study is to determine the reason of the optional The Holy Quran course's being preferred or not being preferred by the students who selected it, the satisfaction level of the students who selected the course their level of realizing the course objectives and their opinions about the educational process of the course. For this purpose, a survey was prepared as a data collection had totally 308 7th grade students who study in the city centre of Artvin province were determined as the sample of this study. The fact that whether the students had selected the course at previous grades or not was established as the independent variable of the study. The obtained data was analysed by the SPSS packaged software. According to the research results, it was determined that the most important factors affecting students to select the course are their own interests and their families' guidance. Besides, students stated that they are pleased with selecting the course. It was established that the course objectives were realized to a large extent. On the other hand, it was concluded that the students' views about the educational process of the course are positive.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Bahçekapılı, M. (2012). Türkiye'de Din Eğitiminin Dönüşümü. İstanbul: İlke.
- Bahçekapılı, M. (2013). Yeni Eğitim Sisteminde Seçmeli Din Dersleri. İstanbul: İlke.
- Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler (11 b.). Ankara: Pegem Akademi.
- Baykan, E. (2013). Yeni Türkiye'de Seçmeli Ders Uygulamaları: Din ve Eğitimi Sorunu. Y. Y. Üniversitesi (Dü.), Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu içinde (s. 4-7). Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
- Bilgin, B. (1981). Din Eğitiminin Genel Eğitimdeki Yeri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24 (1), 469-483.
- Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
- Eğri, O. (2003). Eğitimin Genel Amaçları Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Desleri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 44 (1), 271-291.
- Gündoğdu, Y. B. (2015). Seçmeli Din Derslerini Tercih Eden Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Ordu Örneği. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 15 (2), 121-155.
- http://ttkb.meb.gov.tr/www/suralar. (2015). Eylül 11, 2015 tarihinde ttkb.meb.gov.tr. adresinden alındı
- Karagözoğlu, N. (2015). Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1), 69-94.
- Katipoğlu, İ. (2015). Liselerde (9 ve 10. Sınıf) Seçmeli Olarak Okutulan Hz. Muhammed'in Hayatı Dersinin Öğremen ve Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Samsun Örneği). Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Kaya, M. (2015). Ortaokul Seçmeli Dersler Uygulamasının Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Gebze Örneği). İstanbul: Yedi Tepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Koçak, M. (1999). İlköğretim Değerler Eğitimi ve Öğretimi. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Kur'an-ı Kerim Dersi (5-8.Sınıf) Öğretim Programı. (2012). http://ttkb.meb.gov.tr. adresinden alınmıştır
- Meydan, H. (2013). Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerin Öğrenci Görüşleri Doğrultursunda Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (40), 219-250.
- Meydan, H. (2015). Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinde Karşılaşılan Problemler ( Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma). Turkish Studies, 10 (3), 673-694.
- Nazıroğlu, B. (2011). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programında Vatandaşlık Eğitimi. Din Bilimleri Akademik Araştırma, 11 (2), 73- 95.
- Türkan, M. (2015). Türkiye'de Din Eğitimi Alanı'nda Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İçerik ve Yöntem Açısında İncelenmesi. Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
- Tok, İ. (2015). Ortaöğretimde Bazı Seçmeli Dini Derslere İlişkin Öğrenci Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Tozlu, N. (2014). Eğitimden Felsefeye (Cilt 1). Bayburt: Bayburt Üniversitesi.
- Türkan, M. (2015). Türkiye'de Din Eğitimi Alanı'nda Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İçerik ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksel Lisans Tezi.
- Yılmaz, H. (2005). Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi ve Barış Eğitimi. EKEV (22), 35-48.
- Yılmaz, N. (2015). Din Eğitim ve Öğretiminde Mevcut Duruma Genel Bir Bakış, Din Eğitim ve Öğretiminin Geleceği Vizyonu Çalıştayı Sunum, Darıca. Ankara: Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
- Yorulmaz, B. (2014). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Seçmeli Kuranı Kerim, Hz. Muhammed'in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler Derslerine İlişkin Öz Algıları. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11 (41), 301-324.
APA | ACUNER H (2016). Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. , 850 - 871. |
Chicago | ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. (2016): 850 - 871. |
MLA | ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. , 2016, ss.850 - 871. |
AMA | ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. . 2016; 850 - 871. |
Vancouver | ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. . 2016; 850 - 871. |
IEEE | ACUNER H "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği." , ss.850 - 871, 2016. |
ISNAD | ACUNER, Hacı Yusuf. "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği". (2016), 850-871. |
APA | ACUNER H (2016). Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 850 - 871. |
Chicago | ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 5, no.4 (2016): 850 - 871. |
MLA | ACUNER Hacı Yusuf Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.4, 2016, ss.850 - 871. |
AMA | ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2016; 5(4): 850 - 871. |
Vancouver | ACUNER H Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2016; 5(4): 850 - 871. |
IEEE | ACUNER H "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği." İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5, ss.850 - 871, 2016. |
ISNAD | ACUNER, Hacı Yusuf. "Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 5/4 (2016), 850-871. |