Yıl: 2013 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 281 - 294 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi

Öz:
Eğitimin niteliğini belirleyen faktörlerin en önemli basamaklarından biri olan öğretmenlerin yetiştirilmesi, eğitim tarihi boyunca birçok açıdan incelenmiştir. Öğretmen eğitiminin ilk aşamasında yer alan hizmet öncesi eğitim, kuram ve uygulama sürecinden oluşmaktadır. Bu bileşenlerden biri olan uygulama süreci, adayların mesleki gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır. 2007 yılına kadar öğretmen adayları, mesleki uygulamalarını genel olarak eğitimlerinin birinci ve dördüncü sınıflarında yaparken, 2006 yılında eğitim fakülteleri programlarının yapılandırılması ile bu uygulamalarını büyük ölçüde son sınıflarında yapmaya başlamıştır. Bu yapılandırmadan önce, uygulama dersleri ile ilgili birçok problemle karşılaşılmış; yapılan düzenlemeler ile bu problemlerin bir kısmı çözüme ulaştırılmıştır. Yapılan bu düzenlemelere rağmen, öğretmen adayları hala uygulamalarla ilgili önemli problemler yaşamaktadır. Kurumlar arası koordinasyon ve rehberlik hizmetlerinin eksikliği, öğretmen adaylarının olumsuz tutuma sahip olması, yeterli uygulama sınıfı/ortamı sağlanamaması gibi faktörler bu problemlerin başında gelmektedir. Tespit edilen problemlerin belirli başlıklar altında toplanıp değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi, geleceğin öğretmeni olacak adayların sorumluluk, yeterlilik ve etik değerler kazanmasında önemli olacağı düşünülmektedir. Bu düşünceyle çalışmanın amacı "öğretmen adaylarının uygulama dersleri ile ilgili karşılaşılan sorunların tespiti ve çözüm üretilmesi" olarak belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Content Analysis of Academic Research about PreService Teachers' Training Course

Öz:
Training of teachers at the beginning of the factors affecting the quality of education has been investigated in many ways throughout the history of education. The first stage of the pre-service training of teacher education consists                                                                                                                          1   Bu   makalenin   kısa   bir   özeti   4-­-6   Ekim   2012   tarihlerinde   Gaziantep   Üniversitesi'nde  gerçekleştirilen   VI.   Uluslararası   Bilgisayar   ve   Öğretim   Teknolojileri   Sempozyumu'nda  of theory and practice process; and the implementation process one of these components plays an important role in the development of prospective teachers' profession. While until 2007 the prospective teachers practice in general their professional in the first and last education classes, in 2006 those implications have been started on a large scale in the last year due to the change in education programs of faculties. Before this configuration, there were a lot of problems related to the application courses; some of these problems came to an end with the regulations. Despite these regulations, nowadays the prospective teachers still face major problems about the implications. Factors such as lack of interagency coordination and guidance services, the negative attitude of prospective teachers, and lack of adequate implementation class/environment are the main reasons of this problem. The evaluation of the identified problems and finding solutions to these problems are being considered as important factors in acquiring the responsibility, competence and ethical values of the prospective teachers. The purpose of this study is to identify the encountered problems by evaluating the academic researches of prospective teachers about the implication classes and to find solutions to these problems
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Dinçer S, KAPISIZ T (2013). Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. , 281 - 294.
Chicago Dinçer Serkan,KAPISIZ Tuğba Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. (2013): 281 - 294.
MLA Dinçer Serkan,KAPISIZ Tuğba Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. , 2013, ss.281 - 294.
AMA Dinçer S,KAPISIZ T Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. . 2013; 281 - 294.
Vancouver Dinçer S,KAPISIZ T Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. . 2013; 281 - 294.
IEEE Dinçer S,KAPISIZ T "Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi." , ss.281 - 294, 2013.
ISNAD Dinçer, Serkan - KAPISIZ, Tuğba. "Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi". (2013), 281-294.
APA Dinçer S, KAPISIZ T (2013). Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 281 - 294.
Chicago Dinçer Serkan,KAPISIZ Tuğba Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, no.2 (2013): 281 - 294.
MLA Dinçer Serkan,KAPISIZ Tuğba Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.12, no.2, 2013, ss.281 - 294.
AMA Dinçer S,KAPISIZ T Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 12(2): 281 - 294.
Vancouver Dinçer S,KAPISIZ T Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 12(2): 281 - 294.
IEEE Dinçer S,KAPISIZ T "Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi." Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, ss.281 - 294, 2013.
ISNAD Dinçer, Serkan - KAPISIZ, Tuğba. "Öğretmen Adaylarının Uygulama Dersleri İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmalarının İçerik Analizi". Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (2013), 281-294.